Met hoe veel weken gemiddeld gaat je buik zichbaar groeien?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tataar, 3 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik draag nu een strak zwangerschapstruitje en je ziet nu wel duidelijk de bolling bij mijn buik. Ik zie ook mijn navel er doorheen steken terwijl ik dat normaal gesproken met geen enkel truitje had. Maar anderen zullen gewoon denken dat mijn buik iets te dik is ;)
    Ik draag nu al soms een zwangerschapsbel en je ziet dan wel dat sommige mensen direct de link leggen van "oh ze is zwanger!". Dat vind ik wel leuk om te zien :)

2. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Maar licht het er ook niet aan hoe veel vruchtwater je hebt? Dat is toch ook per persoon verschillend?

Gr Tam

3. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    bij mij zag je niks tot een week of 22, lag aan m'n buikspieren zei de vk....
    Mijn buik bleef ook vrij klein toch geen klein kindje gekregen!

je kunt aan de buitenkant niets opmaken. afwachten tot de echo dus, spannend! succes!

4. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    "gemiddeld" kom je baarmoeder pas rond een week of 12 a 13 boven je schaambeen uit. Bij mij was dat met 9 weken al. Ook heb ik idd heel veel vruchtwater, waardoor mn baarmoeder gewoon groot is en je echt al een hele bult onderin mn buik zit waar mn baarmoeder zit. Ik kan vanaf 9 weken ook nog maar 1 normale broek aan en ben dus ook meteen aan de positiekleding gegaan.

Zo zie je maar, bij de een zie je met 20 weken niks "goh ben je al zo ver" en bij de ander begint het met 9 weken al "goh je moet nog wel heeeeel lang zeg" :) 8) Ik laat ze allemaal maar l*llen en hoor het wel van de vk als er iets niet goed zit.

5. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Bij mij zie je onder in ook al een klein bultje naar voren komen.

Maar een half jaar geleden heb ik een mk gehad het hartje klote toen niet maar het viel me wel op dat ik redelijk was vrucht water had.

Dus dacht ik misschien is dat nu ook het geval.
    Maar dan moet ik nog ff wachten tot 31 juli dan weet ik meer

Gr Tam

PS ik kan nu al niet meer me gewonen broeken aan ik krijg ze niet meer dicht.

6. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    ik ben nu 26 weekjes en moet zeggen dat het nu pas echt gaat groeien!
    gaat hard nu zo ineens :D

7. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Ik heb deze morgen een foto gemaakt.
    Na mijn idee krijg ik toch al een heel klein buikje.
    Neem anders maar is een kijkje in me foto album.

Gr Tam

8. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Tataar: ja...darmen. Je baarmoeder gaat vanaf het begin 'plaats' maken dus kan het zo zijn dat de rest naar voren wordt gedrukt. Bij mij idem dito. Maar ben er trots op. Het ziet er op de foto uit als een mooi zwanger buikje ;). En het wordt immers ook veroorzaakt door de zwangerschap, dus lekker pronken zou ik zeggen!

9. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    hey

ja bij mij zie je het ook al.
    zelfs vreemden vragen al als ik zwanger ben.
    ben van me zelf ook slank, maar vind het wel leuk om een
    buikje te hebben al.

10. just who I am

8 jul 2008
    47
    0
    0
    leeuwarden
    mijn buik werd pas zichtbaar met 34 weken. in 1 keer heel snel.
    en uiteindelijk was mijn kleine meid 3300 gr. en dat had zelfs de vk niet gedacht iedereen stond vol ongeloof naar de weegschaal te kijken. :)

11. Selv

Selv Lid

19 jan 2008
    63
    0
    0
    Er is geen gemiddelde, het is bij elke vrouw veschillend. Ligt ook aan hoeveel vruchtwater je hebt etc.
    Ik ben nu 22 weken en heb een heel bescheiden buikje. Mijn zus is ook zwanger en is 9 weken verder dan ik, en heeft een enorme toeter! Ze lijkt wel hoogzwanger.
    Je kan het dus echt niet vergelijken met anderen. Zolang de VK er geen opmerkingen over maakt, en de baby goed groeit, is alles goed.

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb heel veel vruchtwater (volgens de vk), en ook een megabuik :D Nu is het nog wel leuk, maar ik maak me wel een beetje zorgen over hoe ik er over 10 weken uitzie (en daarna natuurlijk).

13. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier beginnen 'vreemden' stilletjes aan voorzichtig te vragen: ben je zwanger?
    Dus bij mij begint het nu wat te komen. Al is het savonds nog steeds veel dikker dan smorgens :rolleyes: En ik vind persoonlijk dat ik meer een 'vetbuik' heb dan een mooie zwangere buik :D Dus van mij mag het gerust wat sneller gaan!

14. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Ik ben nu 12 weken en je kan het nu echt wel zin.
    Zelfs was er gister een klant op me werk die aan me vroeg of ik in verwachting was.
    Een me collegas op het werk is het ook al op gaan vallen dat ik nu toch wel aan het uitdijnen ben.

Ik zal nog ff een foto bij me album er bij zettten dan kan je het zien het verschil vn 7w en 12 w.

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    tot twee keer toe vanaf 6 weken een echte zwangerschapsbuik. maar dat zijn zo vroeg echt je darmen. je baarmoeder komt dan nog niet boven het schaambeen uit, maar duwt al wel je darmen aan de kant. die zijn sowieso vaak gevoeliger dan normaal en erg opgeblazen. maar dan nog, ook al zijn het je darmen, die liggen alleen zo raar omdat je zwanger bent en dus heb je echt een zwangerschapsbuikje ;)

16. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hier al weken super zichtbaar...
    met 8 weken "gedwongen"moeten vertellen omdat het niet meer te verstoppen was...
    Mn baarmoeder was ook al heel vlug boven het schaambeen... met 6,5 week....

kreeg net nog een opmerking (twee keer afzonderlijk(
    zo je buik lijkt wel met de dag te groeien..... en deze mensen hebben me vorige week zaterdag nog gezien.....

tja hier op en top zwanger........en voor iedereen duidelijk zichtbaar....

17. Witte

Witte Lid

11 mrt 2008
    97
    0
    0
    Dit is nu mijn 3e zwangerschap, 1 x voldragen en 1 x miskraam. Maar ben nu pas 8 weekjes, en heb al positie kleding aan! Inderdaad 's ochtends is het wat minder, maar 's avonds echt n buik. En nog niet te spreken van mijn borsten... hahaha!

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bij mij zagen veel mensen het met 42 weken nog niet, dus er is geen gemiddelde.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nou ik vind jou buik echt niet een vetbuik hoor, juist heel mooi...

Deel Deze Pagina