Mid stream ovulatietest clearblue

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door zonnetjeinhuis, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjeinhuis

    24 jan 2020
    11
    2
    3
    Vrouw
    Dames, een beetje een genant vraagje... :confused: ik gebruik nu al een tijdje midstream ovulatietesten en ik vraag me af of het normaal is dat je... hoe moet ik het zeggen.. tsja, gewoon urine op je vingers krijg bij het plassen op de stick? Is er een truukje om het minder vies te maken of hoort dit er bij? :eek:
     
  2. tammie39

    tammie39 Actief lid

    29 sep 2017
    225
    155
    43
    Vrouw
    Plassen in een bekertje.... en dan de strip daarin houden...
     
  3. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Hahaha herkenbaar hoor. Daarom ving ik het altijd eerst op in een bekertje :roflmao:
     
  4. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ik krijg plassen op een strip niet voor elkaar :roflmao: eerst opvangen en dan testen haha
     
  5. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kunt zo'n midstream testen niet in een potje testen, die hebben toch echt het middenste stuk van de plas nodig? Ik doe het altijd onder de douche. Zonder water natuurlijk eerst. Dan leg ik nadien de test buiten aan de douchedeur en dan zet ik de douche aan. Nog steeds niet mogelijk zonder op je handen te plassen, maar je kunt het er tenminste direct afwassen ;)
     
  6. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ik heb midstream altijd met potje gedaan.. nog nooit gehoord alleen middelste gedeelte van de plas.. lijkt me ook niet echt uitmaken?
     
  7. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    OK maar dan moet je het potje er dus onderschuiven als je al aan het plassen bent. Echt knoeivrij kan dat toch ook niet?
     
  8. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Dat zeg ik dus haha ik heb nooit alleen het middelste gedeelte van de plas gebruikt gewoon de hele plas opgevangen en getest. Hoor nu voor het eerst over alleen middelste gedeelte. Heb dat bij de testen die ik had ook nooit gelezen in de beschrijving
     
  9. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Anders staat er toch niet MID stream? Dat zijn toch testen die enkel werken op het middenstuk van de plas dacht ik?
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    :) nee daarom heten ze niet midstream :).
    Midstream zijn luxe dipstick testen.

    Dus eigenlijk simpel gezegd .... dipstick testen met een jasje aan :D
     
    Phoebe vindt dit leuk.
  11. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    'In de urinestraal houden terwijl je plast' staat er bij mij op. Dan heb ik dat altijd in combinatie met die 'mid' verkeerd geinterpreteerd...
     
  12. zonnetjeinhuis

    24 jan 2020
    11
    2
    3
    Vrouw
    Of je nou de plas aan het begin of in het midden opvangt, het probleem blijft dat het gewoon alle kanten uit spat bij mij. Ik vind het idee van die douche nog zo slecht niet. Als je 't met een potje wil doen moet je denk ik andere testen hebben? En elke keer een wegwerpbekertje is natuurlijk ook niet zo milieuvriendelijk.
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Nee hoor. Elke test kan je gebruiken met een bekertje urine.

    Je kan ook urinebekers bij het kruidvat kopen. Zitten er 3 id verpakking en je kan ze gewoon (af)wassen.

    Want onder de douche is wel handig, maar ik kan bijv niet elke dag om 11 uur douchen en soms "moet" je 2x per dag testen als de piek er bijna is en dan sta je dus ook 2x onder de douche. Soms meerdere dagen achter elkaar.
    Zou niet mijn favo hobby zijn ;)
     
  14. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    #14 marb, 14 apr 2020
    Laatst bewerkt: 14 apr 2020
    Het heten wel degelijk midstream testen omdat je officieel het middelste deel van de plas moet gebruiken, ook wel 'gewassen urine'. Alleen met zwangerschapstesten maakt het niet zo heel veel uit, kan ook met een potje idd.

    Edit: het gaat hier over ovulatietesten, daarvan weet ik niet of het uitmaakt.
     
    Leraje en mxm vinden dit leuk.
  15. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dus dan had ik toch gelijk...?
     
  16. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Jep :)

    Hoewel het dus wel klopt dat met zwangerschapstesten het vaak meer voor het uiterlijk is. Maar officieel heet niet voor niets midstream idd
     
  17. liesjeverliefd

    27 mrt 2017
    56
    28
    18
    De meeste van de sticks waar je moet op plassen mag je pas in de plasstroom houden als je al even bezig bent met plassen. Dat heeft dacht ik te maken met het feit dat de eerste paar seconden de urine een andere samenstelling heeft ofzo, dat er meer bezinksel inzit. Maar ja, het is een geklieder, ik dacht altijd dat ik de enige was maar het spettert alle kanten uit en op... erg handig is het niet.
     
  18. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Voor goed onderzoek van de urine is het belangrijk dat er zoveel mogelijk storende factoren worden vermeden. Het kan gaan om ongewenste aanwezigheid van huidcellen (plaveiselepitheel) en huidbacteriën (huidflora) die zich in en om de plasbuis bevinden, bij vrouwen bacteriën uit de vagina (vaginale flora). Daar komt altijd wel wat van mee bij het plassen en die komen in de urine terecht. Deze 'verontreiniging' is normaal maar kan het moeilijker maken om goed onderzoek van de urine te doen. De uitslag van onderzoek is betrouwbaarder als de urine zoveel mogelijk lijkt op zoals die in de blaas zit, dus vóór het uitplassen.



    Dit inderdaad. Dit is echter voor zwangerschapstesten niet zo heel relevant, het geldt vooral voor testen op blaasontsteking etc. Maar eigenlijk is het voor zwangerschapstesten ook beter om de midstream urine te gebruiken. Dus ook in het potje liever niet het eerste deel van de urine. Als het lukt kun je proberen je plas even op te houden halverwege, maar ik vind dat zelf echt lastig haha
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Vergeet dan niet het wassen van je vagina voordat je gaat plassen als je echt je midstream urine wilt gebruiken om mee te testen ;)
     
  20. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dat hoeft dus juist niet als je midstream urine gebruikt. De eerste urine spoelt dan de bacteriën weg. Daarnaast heb ik meerdere keren gezegd dat het niet per se (helemaal niet) nodig is voor een zwangerschapstest. Ik reageerde alleen op jouw opmerking dat midstream niets te maken heeft met welk deel van de urine het is.
     

Deel Deze Pagina