Hoe groot is de kans

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ilse84, Feb 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

Nov 25, 2016
    1,278
    755
    113
    Hi allemaal

Ik heb afgelopen zaterdag een positieve ovulatietest gehad. Die avond was het best gezellig :)

Gisteren hadden we geen energie, vanwege het reizen naar onze wintersport bestemming.

Zou het vanavond nog zin hebben en zo ja, zijn mijn kansen nu kleiner nu ik alleen op de dag van de positieve ovulatietest seks heb gehad?

2. Pancakes

Pancakes Bekend lid

Dec 25, 2011
    988
    515
    93
    Hee niet geschoten is altijd mis. Ik zou zeggen; hup! :D

3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Zaadcellen blijven wel een tijdje leven (tot 5 dagen volgens mij) en je eisprong is 24-48u na de LH-piek (=positieve ovulatietest). Mss is je eitje laat en dan kan het wellicht vanavond nog zin hebben, maar die zaadcellen van zaterdag zijn sowieso aanwezig en dus je hebt een goede kans.
    Wel is het zo dat je in een normale situatie ongeveer een kans van 1 op 6 hebt dat het lukt, maar je hebt wel gebruik gemaakt van deze ronde.

4. Sunshine33

Aug 22, 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger geworden, door letterlijk 1x per maand zelfinseminatie met donor (gzelf ingebracht) en was de 5e keer raak. Dus het kan zeker wel. Het is afhankelijk van zoveel factoren, misschien komt je eisprong ineens iets later en ben je vanavond prima op tijd. Zou het gewoon proberen.

5. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

Nov 25, 2016
    1,278
    755
    113
    Thanks voor jullie reacties!

Ik ga m'n mannetje vanavond proberen over te halen :)

Sunshine op welke dag ging je insemineren? Dag van de positieve test of ze dag erna?

6. Sunshine33

Aug 22, 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dag van positieve ovulatie test. Zaad kan een aantal dagen overleven dus achtte mijn kans zo groot genoeg. Maar weet je, ik besef me ook wel dat ik veel geluk heb gehad. Er zijn zo veel stellen die elke maand regelmatig seks hebben rondom de ovulatie en het niet lukt.

7. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

Nov 25, 2016
    1,278
    755
    113
    Hopen dat ik net zoveel geluk heb als jij haha

Mijn man was vanavond niet over te halen.
    Vorige cyclussen rondom de eisprong iedere dag gedaan, nu dus een keer niet. Hopen nu dus maar.

8. Sunshine33

Aug 22, 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook voor je... is toch altijd balen als je dan weer ongesteld wordt.

9. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

Oct 4, 2016
    1,002
    589
    113
    Female
    Hey meid.
    Het kan allemaal hoor! Wij hebben 2 dagen voor mijn ei geklust (en ik dacht dat et niet gelukt was) en toch raak. Dus ik duim voor je op een positieve test over 2 weekjes ;)

10. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

Nov 25, 2016
    1,278
    755
    113
    Thanks voor jullie verhalen geeft me weer een beetje hoop!

Zijn er meer mensen die alleen op de dag vd positieve test het hebben gedaan en daarna niet meer, met een positief eindresultaat?

Share This Page