Zitten op een koude grond krijg je blaasontsteking van.... Fabel of waarheid? Van slapen in de tocht wordt je verkouden..... Fabel of waarheid? Wie weeg hoe het zit.....en Wie heeft nog zo'n "fabel"?
Volgens mij zijn het fabeltjes,net zoals met nat haar of zonder jas naar buiten als het heel koud is. Een blaasontsteking,verkoudheid of griep is toch een virrus,dat krijg je volgens mij via andere niet van de kou.
Je wordt niet ziek van kou, je wordt ziek van virussen en bacteriën. Ik denk wel dat er ergens een kern van waarheid in zit, maar dan meer het feit dat het niet goed voor je gestel is om zo op de koude ondergrond te zitten ( of met zeiknatte haren buiten te lopen ). Als je dan al een virusje onder de leden hebt, zonder het door te hebben, dan kan die kou even de spreekwoordelijke druppel zijn.
Zelf geen fabeltje, maar wel wat info over de kou en het oplopen van een virus . Elsevier.nl - Verkouden worden door de kou: feit of fabel? De kou zelf veroorzaakt inderdaad geen virus, maar het verlaagt wel de weerstand .
En dan het befaamde zinnetje.... Je moet er niet zoveel mee bezig zijn, zwanger worden, dan gaat het ook sneller. Beslist een fabel lijkt me.
Fabel. Ik las hier een keer: 'zwanger wordt je tussen je benen, niet tussen je oren'. Vond ik wel een leuke
Zou ik ook denken maar toch he. Als je denkt dat je zwanger bent, ben je meestal ook overtijd. Maar dan wordt je alsnog ongesteld. Even een voorbeeld: ik ben gewoon aan de pil maar heb hem een maand of 1.5 geleden 1x vergeten te slikken. Wel onbeschermde sex gehad met mijn man dus ik maakte me gelijk zorgen. Was onzin omdat het zo ongeveer de 2de pil van de strip was dus ik kon niet eens zwanger worden, maar ik was wel 3 dagen overtijd met ongesteld worden!
Dan zou er geen gyn meer nodig zijn! Kennis van mij zei laatst dat ze nog steeds hun vakantie bij de gyn moest declareren.. Ze zou er nml te veel mee bezig zijn..15 jaar later nog geen baby en toch aardig wat vakanties
Hahahahaha ja die is goed @nanette idd! Is volgens mij ook maar zo'n zin die vele zeggen omdat ze anders niet weten wat ze kunnen zeggen.
ik weet het niet, ik heb zelf het tegenovergestelde ondervonden tot 2 x toe dus ik geloof er eigenlijk wel in
Verkoudheid is een virus maar kan door kou wel degelijk eerder toeslaan. Van kou op zich wordt je niet ziek.maar kou verlaagd wel je weerstand omdat alle energie naar het verwarmen van je lichaam gaat. Als je dan een virus in je lichaam hebt dan kan deze dus sneller toe slaan... En voor diegene die dit niet geloven, hoe verklaar je dan dat mensen die niet gewend zijn om dun aangekleed naar buiten gaan, vaak sneller ziek en verkouden zijn? Denk aan de ouderen? Ik werk in de zorg en maak regelmatig mee dat mensen na een lange Tijd weer buiten komen en 2 dagen later verkouden zijn. Zeker met dit weer. Ik was vroeger na een zwempartij standaard na 2 a 3 dagen verkouden. Als ik met nat haar naar buiten ging. Beter er op letten en niet meer verkouden. Toch een keer met nat haar naar buiten en weer verkouden. Toeval? Nee. Heb het zelf ook mee gemaakt. Werk in een dierenpension waarbij we met dit weer vaak van binnen naar buiten gingen zonder jas. Dus met dit weer. Soms zeiknat van de regen. De eerste weken was ik continu ziek, verkouden, keelpijn enz. Baas zei toen nog, wacht he maar af totdat je et gewend bent en weerstand heb. Hij zag dit bij al hwt nieuwe personeel. En inderdaad, na een tijdje werd ik niet meer om het minste of geringste koutje ziek.
Tja ik weet niet wat er waar van is.Een vroegere collega van me werd nooit zwanger maar de 3x dat ze op vakantie zijn geweest kwam ze wel telkens zwanger terug.(In 10 jaar tijd). Ikzelf was 1,5jaar echt bezig zwanger te worden stond aan de start van de mmm maar had het er even helemaal mee gehad.We hadden al 2 honden en kochten nog een pup,ik was daar helemaal mee bezig,we gingen er mee op vakantie en kwam zwanger terug. Tja toeval of niet,het is natuurlijk wel een enorme dooddoener als het tegen je gezegd word.
Fabel: bij koorts dik aankleden Je lichaam heeft juist verkoeling nodig, dus je zou juist minder aan moeten doen
Vind het ook onzin dat "als je het uit je hoofd zet, dan zal het wel lukken!" net of je bm denkt : jee, die denkt er te veel aan, ik ga ff in staking! Was eergister in de winkel, waren zo 2 oudere dames er over bezig, dat een van hun kennissen nu met "hoe heet het, if...? ivf!" bezig was. En toen de andere dat ze ook zo iemand kende, en dat die toen gewoon zeiden van "goh, we laten het ff zo" en ze was toch wel meteen zwanger zeker zei ze tegen de mevrouw van ja, zeg hun dat maar, dat gaat zeker helpen! En die andere weer van "goh ja, dat moet ik ze maar vertellen, dat ze het maar ff zo laten dan, en ze zullen wel blij zijn als ze horen dat het bij een ander ook hielp" Heb me zoooo moeten inhouden om niet te zeggen van "dames, waar moeien jullie je eigenlijk mee? Net of het voor dat koppel zo nog niet zwaar genoeg is, laat staan dat er dan zulke types lopen zeggen van "je bent er te veel mee bezig, zet het van je af en 't zal wel lukken" Zwanger worden heeft geen hol te maken met hoe je denkt!" Werd er echt gek van!
Het is mij meerdere keren overkomen, dit was slechts een voorbeeld. En het is een veel voorkomend verhaal hoor, niet alleen bij mij. Het is algemeen bekend (volgens mij?) dat je je ongesteld kunt "wegdenken". Dat is ook waarom vrouwen dit in 1 huis samenwonen, vaak tegelijk ongesteld worden. Ze gaan synchroon lopen op den duur. Dit is ook mentaal.