Met een allergie is het rot ja. Ik doelde meer op de schijf van vijf, of zeven, of hoe dat ding tegenwoordig heet.. Wij proberen hier toch wel 2x per week verse vis te eten. En daar maak ik vaak wel een feestje van (qua maaltijd), met een goed glas wijn enzo.
wij eten ook zelden vis.Wel noten, in het weekend. een zakje doen we 2-3 weken mee. wel een zak chips elk weekend. Fris drinken we ook niet veel.
Ik bedoel dit niet aanvallend, maar hoe bied jij je kindjes dan bijv visvetzuren aan? Je weet wel, dat wat zo gezond aan vis is?
Hier ook geen vis, maar wel noten, maar ook niet te vaak. Frisdrank drinken we alleen in het weekend, niet budgettechnisch gezien, maar gewoon omdat ik het niet nodig vind.
Stomme vraag misschien, maar zit het ook in kibbeling, want dat eten wij hier wel. En zalm vinden ze hier heerlijk op een broodje. Ook maak ik weleens tonijnsalade, maar dat komt wel uit een blikje
Misschien een hele domme vraag, maar zijn noten dan echt nodig? Zit er in andere producten dan niet iets wat die vitamines "aanvult" als je geen noten eet? Wij eten redelijk gezond, maar noten eten wij beide eigenlijk niet. Hebben we ook beide niet van thuis uit meegekregen......
Maar onder peulvruchten versta ik linzen, witte, bruine bonen gedroogde erwten ed, en die eten wij zo nu en dan weer wel.
Over kibbeling zegt het Voedingscentrum: Vissticks, een lekkerbekje, kibbeling of gefrituurde inktvis zijn vooral vet door de manier waarop ze zijn bereid. Ze bevatten maar weinig EPA en DHA (=gezonde visvetzuren).
oke maar weinig is niet niks iig in combinatie met de zalm waarschijnlijk weer wel voldoende. Mijn man is wel van de garnalen en de rivierkreeftjes en makreel etc, maar de rest van het gezin gruwelt ervan hahaha
Oh, dan zitten wij met de vis in ieder geval goed. Wij eten 1 tot 2 keer per week verse vis. Kabeljauw,panga,tilapia,garnalen,gamba's. Weer wat geleerd! Bedankt!
Wij proberen voor 200/300 pm boodschappen te doen. Hier zitten dan geen luiers/doekjes en voeding bij. Daar hebben we 100 pm apart voor.
Zalm en makreel is wel die gezonde vette vis. Aangeraden wordt 2 maal per week vis, waarvan 1 keer die vette vis. Maar ben er verders geen expert in. Het viel me alleen op dat veel mensen hier die met een klein budget boodschappen doen, helemaal geen verse vis op hun lijstje hebben staan.
ik doe voor ons 2 en en 2 hondjes rond de 50 euro per week koop 1 x per maand hondenbrokken in de aanbieding in groot verpakking koop sowieso veel aanbiedingen en gooi dat dan per 2 stuks verpakt in de vriezer.
het valt me op dat de meeste van hier een budget voor de boodschappen hebben. dat hebben wij helemaal niet. ik ga gewoon naar de supermarkt en haal wat we nodig hebben, natuurlijk let ik wel op de prijs en hou met bv groente rekening ermee wat er op dat moment in het seizoen is. als ik zo naga wat ik bv de afgelopen week aan boodschappen uit heb gegeven is dat inc, luiers [aanbieding bij de kruitvat]maar zonder bier of benzine dus puur alleen boodschappen rond de 80 euro. maar goed dat kan dus best een week bij zitten van rond de 120 maar ook van rond de 60... 2volwassenen, 1van 4jr en 1van 1,5jaar.
Nee dat klopt, dat was mij ook al opgevallen, en ik begrijp dat ook ergens wel, want vis, daar moet je van houden. Bij ons thuis (en bij mijn man thuis) aten wij altijd op vrijdags vis, ivm de onthoudingsdag (katholiek, al waren wij thuis hervormd ) Bovendien is vis vrij duur tegenwoordig in elk geval, weet niet hoe dit 30 jaar terug was eigenlijk.
Wij lusten allebei geen vis, heb het zelf thuis ook nooit gehad en volgens mij mis ik niks ga het niet alleen voor mn dochter kopen nee. Misschien als ze groter is, ze eet nu nog haast niks. Nootjes is ze wel dol op, volgens mij zijn bonen enzo ook bij die schaal? eten we ook.
Ik ben jarenlang vegetarier geweest en dan eet je als alternatief noten of peulvruchten, dus als jij voldoende witte/bruine bonen en linzen ed eet, eet je ook gezond.