hier niet echt een budget. ik heb meestal tussen de 100 en 140 euro. ligt er maar net aan of ik bv wasmiddel en luiers nodig heb. ik koop echt niet alleen a merken maar ga ook niet allemaal die allergoedkoopste spullen pakken. ( als je niet anders kan snapik het uiteraard helemaal) man drinkt 6 flessen fanta per week, ik graag lipton ice zero. brood kopen we bij de bakker, ik vind supermarktbrood echt niet lekker. redelijk wat vleeswaar en elke dag vlees of vis. we houden van een snitzel, varkenshaas maar ook een gehaktbal. groente en fruit wordt hier veel gegeten, en er is hier ook een koekje snoepje en chips in huis. verder is dit bedrag incl luiers, billendoekjes etc. ik vind het dus voor 2 volwassenen en 3 kinderen best meevallen
Horen sperziebonen er niet bij dan? Die eten we wel, witte soms maar linzen nooit. Ik eet daar niet genoeg van hoor besef ik me best.
ik hou ook niet van vis en eet daarom elke dag een viscapsule die haal ik in duitsland daar zit in verhouding meer omega 3 in en is goedkoper als hier
Hier eten we voor 450 euro per maand. Inclusief luiers en hondenbrokken. (2 grote honden). We zijn dus een gezin met 4 kinderen en een lief(stief)zoon van 20 jaar die alle maaltijden nog mee eet. Het lukt me echt niet om het goedkoper te doen.
Sodeju ik ben eens gaan rekenen en hier zijn wij kwijt voor 2 volwassenen 1 baby, 3 katten en 1 konijn en benzine voor een maand iets van 1200 euro..... Zo daar schrik ik wel van!!! Oke katten krijgen speciaal dieetvoer net als konijn maar we drinken nauwelijks alcohol (hooguit 1 pak wijn "die vind ik het lekkerst" per week) Tja en verder haal ik elke dag boodschappen, groente, brood (elke dag nieuw) vlees of vis, koffie, melk 3 pakken per dag en dan nog van alles voor mijn kleine man aan potjes, voeding etc.
Nee voor zover ik weet niet, sperziebonen vallen volgens mij niet onder peulvruchten, maar misschien heb ik het fout?
Zelf voortaan de boodschappen doen, misschien? Als mijn man boodschappen haalt of mee gaat ben ik ook het dubbele kwijt nl. en er dan wel voor zorgen dat je wat lekkers haalt speciaal voor hem, dan heeft hij niet het gevoel zelf die boodschappen te moeten halen hahaha.
Boodschappen zijn tussen de 70 en 120 per week. Wij eten iedere dag vers, bier wordt hier niet gedronken (soms wijn) en frisdrank ook zelden. Wat onze boodschappen duurder maakt is dat we veel biologisch kopen. Benzine, daar wil ik het eigenlijk liever niet over hebben Ik denk zo'n 450 per maand.
Ja absoluut en we zijn wat dat betreft echt lekkere eters savonds als we tv kijken ipv ships worst en kaas erbij en dan inderdaad de echte oude kaas e.d. en G krijgt speciale voeding dus dat kost ook een hoop zijn we nu iets van 70 euro per maand voor kwijt. G. kan alleen pampers babydry aan anders mag ik hem tot aan zijn nek schoon schrobben. Ja het is allemaal niet goedkoop... Het is wel zonde geld maar ik heb het wel allemaal nodig.
Omdat het denk ik ook behoorlijk aan de prijs is. Hier kost een bakje kibbeling al bijna 5 euro. Gezinszak 7 euro. Daar doe je met een gezin dan 1x mee. En dan is dit nog geen eens echt gezonde vis. Ik haal af en toe (1x in de maand of zo) kibbeling. Vind het gewoon te duur. en "gezonde" vis lust ik echt niet. Alleen vis met een korstje k7bbeling, lekkerbek, vissticks. Dus dan wordt het ook niet gehaald. Noten lust ik trouwens ook niet. Behalve borrelnootjes maar die zullen vast niet onder gezonde noten vallen
Zonder benzine rond de 900 euro (benzine is iedere week 70 euro) en ja we zijn hier verslaafd aan melk er gaan zo 6 tot 8 longdrinkglazen per dag aan melk doorheen... En dan heb je ook nog melk met smaakje waarvan ik er iedere dag 1 haal
Ik ben ook niet echt een liefhebber van vis al gaat het nu al stukken beter maar wat ik heel erg lekker vind zelf is Claress dat is een vissoort dat naar vlees smaakt erg lekker en geloof dat je 3 a 4 euro ervoor betaald als het het seizoen is.
Wij kopen vis altijd uit de vriezer. In die grote zakken. Dan valt de prijs nog mee. Probeer zeker 1 keer in de week vis te eten. Het is zo lekker.
Een jaar geleden deed ik eens in de twee weken boodschappen voor 75 euro. Dat kan maar heb heb het niet heel lang gedaan. Nu zij we meer kwijt. Ik houd niet meer bij hoeveel. Ik schat 75 euro per week. Dit komt vooral omdat we gezonder eten. Al ons vlees komt bij de biologische slager vandaan en brood zonder toevoegingen bij de bakker. Ik ben per keer rond de 20 euro kwijt bij de slager en een brood kost 2,65. Verder kopen we zoveel mogelijk zonder e-nummers en vers. Gezonder is wel wat duurder.
Die korstjes bak ik er zelf wel aan voor m'n dochter (paneren bedoel je toch?). Vind vis ook vaak duur, maar wel heel lekker om mee te koken. Kabeljauw met dragonsaus, lasagne met zalm, jammie! Daarom vraag ik me af of je voor 25euro in de week met 2 personen wel gezond en gevarieerd kunt eten.