met hoeveel geld rondkomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door toekomstigemam, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

pfoe, ik denk dat ik het mijn man wel zou verbieden, vooral als er 20 alternatieven in huis zijn, sorry, maar ik geloof niet dat mijn man daar bij mij mee weg zou komen, een keertje oke, maar het is natuurlijk niet alle dagen feest (of ben ik nu iets te belerend? :))

2. naomi1985

naomi1985 Actief lid

17 nov 2012
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je geen vette vis eet kom je omega3 tekort.
    Kijk maar eens op Omega 3 Info | Visolie Informatie | Welkom - Omega3info.nl

Wij eten ook bijna geen vis en daarom slik ik capsules.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

4. FrenchBull

FrenchBull Niet meer actief

Hier is het budget voor de boodschappen €50,00 per week dat is exclusief benzine (ongeveer €50,00 per week) en exclusief 1x per 1,5 maand een krat vlees voor de honden (€35,00 inclusief bezorgkosten)

Benzine wisselt per week aan waar ik werk....gemiddeld rij ik voor mijn werk zo'n 300 km en dan nog prive naar bijv. schoonouders gemiddeld 1 a 2x per week (mantelzorg)

Ben sinds kort begonnen met elke week 50 euro pinnen voor de boodschappen en daar moet ik het ook echt van doen. Dit is voor 2 volwassenen met voornamelijk verse groenten en fruit. Manlief eet wel minder na zijn gastric bypass maar van de overgebleven porties vries ik kleine porties voor hem in als ik bijv. een keertje pizza wil eten.

5. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Chia zaadjes bevatten ook omega 3-vetzuren.

6. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

dank je wel
    het is soms een hele puzzel maar kom er steeds weer gelukkig:D

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Even offtopic, maaar, is dit kvv of echt barf? En waar bestel je het en hoe groot zijn je honden?

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Verse vis krijg ik altijd. Rechtstreeks uit de zee, meer of kweekvijver op ons bordje gezwommen. Dat is dus praktisch gratiieees.

Zalm eet ik vaak tussen de middag op een cracker ( zalm haal ik trouwens gewoon bij de Aldi :) ). Jongens eten dan een cracker met zalm mee, lekker! 2.85 euro voor 200 gram. Erg fijne zalm.

9. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier 1 volwassene en 2 kinderen die samen aardig wat weg kunnen krijgen. Ik kook meestal gewoon echt voor 3 volwassenen.

Ik denk dat ik toch wel 100 euro per week besteed aan boodschappen. Ik probeer op te letten maar lukt niet altijd.
    Luiers maar voor 1 kind dus dat scheelt, ik rook en drink niet.
    Ik doe meestal boodschappen bij de AH, Vomar of Deka.

10. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Volgens mij staat er bij voedingscentrum niet dat je perse verse vis moet eten maar vette vis toch? Wij eten met ons kleine budget wel 1 of 2 x soms 3 x per week vis... Maar wel uit de diepvries, zalm, pangasiusfilet etc. Zalm koen we bij de Lidl en de rest van de vis als het in de aanbieding is... Noten vallen pinda's daar ook onder ;) we eten wel lijnzaad door de yoghurt en af en toe amandelen...

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja pinda;s vallen onder noten.

12. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij gaan het vanaf deze maand met 400 euro doen met alles ook luiers en benzine en kleding. Hoeveel kunnen jullie nog sparen elke maand?

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ongeveer 350 euro per maand. 2 volwassenen, 2 pubers en 2 peuters/kleuters.
    Ik kook lactosevrij dat is iets duurder.

14. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier 100 per week aan eten en drinken.
    100 euro pm voor babyspullen.

Gezin bestaat uit 2 volwassenen, 1 kind en 3 poezen.

15. Username

Username Niet meer actief

Hier is t budget max €100 per week. Dat is hoe we t begroot hebben. Maar we gaan uit van €60-€70 per week. Dan hebben we wat over. Straks als de kleine er is hebben we €125-€150 per week begroot. Maar ook dan geldt dat we er ruim onder willen blijven.

16. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Gaat uit eten, uit lunchen etc trouwens van het budget af?

17. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik denk het niet eigenlijk,een pinda is geen noot maar een peulvrucht.

18. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Klopt.
    En amandelen zijn eigenlijk fruit..:)

19. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik heb eigenlijk geen idee. Misschien toch maar eens een huishoudboekje maken? Ik schat gemiddeld 100euro per week voor 2 volwassenen en een baby. Luiers haal ik altijd in de aanbieding, deze week een maandpak pampers voor 27,50 (wehkamp facebook actie).

Maar zijn er hier mensen die contant geld pinnen voor de boodschappen? Echt??? Ik ben zwaar verbaasd, ik dacht dat alleen omaatjes van in de 80 dat nog deden (sorry als ik iemand beledig). Ik pin alleen contant geld als we een verjaardag hebben en geld in een envelop geven, 1x per 2 maand ofzo. In winkels en bij tankstations zal ik echt nooit contant betalen, ik vind dat een risoco voor het winkelpersoneel ivm overvallen. Van mij mogen ze daarom pinnen overal verplichten.

20. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier ongeveer 100-150 euro per week. Maar wij kijken ook nergens naar kopen wat we lekker vinden.
    Brood van de bakker (korting ivm mijn werk) en vlees van de slager. Groente wn fruit van de markt of soms groenteboer. En eigenlijk te veel a merken.. Komt ooit wel verandering in maar nu kan het gewoon zo.

Deel Deze Pagina