Ha ladies, Mijn zoontje draagt denk ik nu 12mnd maat 4 luiers. Hij is 88cm en weegt denk ik 12,5-13 kilo. Steeds vaker ongelukjesdie niet binnen de lijntjes blijven, maar maat 5 ziet er nog heel groot uit nu? Wanneer gingendie van jullie over?
Volgens mij heb ik vier vrijwel overgeslagen ( die heeft hij in elk geval kort aangehad) mijn zoontje is van december 2015 en draagt maat 5 plus van Kruidvat.
Mijn jongste is 17 mnd, weegt zo`n 14 kilo, geen idee hoelang hij is, maar draagt 86/92 en past maat 4 nog prima, ook geen ongelukjes nog gehad, behalve als ik niet op de randjes gelet heb.
Al heel lang. Ik denk met 9 kilo en 80 cm ofzo al wel. Maar mijn jongste heeft een enorme buik Zelfs maat 5 zit eigenlijk te krap bij zijn buik, maar als ik maat 6 neem, dan komt het er langs bij zijn benen.
Ik ging over zodra er ongelukjes gebeuren (romper nat, ontlasting op de benen) is mijn ervaring dat het tijd is om een maat luier groter te gaan. Dat het ruim valt is niet heel erg, dan kan je het plakdingetje over elkaar doen, wel is belangrijk is dat het goed aansluit rond de dijen, kan je geen proef verpakking proberen? AH luiers hebben een klein pakje voor 2 euro zitten er stuk of 8 in en dan maatje 5 proberen is het niks dan bewaar je ze
Mijn dochter draagt 4+, die sluiten iets hoger dan 4, denk niet dat ze naar de 5 gaat (ze is bijna 2). Mijn zoon zat van zijn 1e verjaardag totdat hij 5,5 jaar was in maat 5, daarna nog tot zijn 7e in maat 6. En nu in het kleinste incontinentiemateriaal. Beiden lang en smal.
De jongste met 6 maanden. Die heeft hele dikke benen en een brede torso. De oudste is vrij smal en zou nu met 2,5 jaar nog in een maat 4 gepropt kunnen worden. Maar de luier kan zijn plasjes niet meer aan dus moesten wij met 2 jaar over naar maat 5.
Hier nu 19 maand. 13 kilo en 91 cm en zit in maat 5. De 5+ van pampers is zelfs kleiner en daardoor lekte ze in de nacht ook steeds door. Nu met 5 van kruitvat niks aan het handje.
mijn dochter zit nu net een maand volledig in maat 5 broekjes. vanaf 11 maanden zat ze 's nachts al af en toe in een maat 5 omdat ze graag op haar buik slaapt. ze is ongeveer 10kilo en is 77,5cm lang. ( gemeten en gewogen met 12 maanden)
Je moet niet teveel naar die kilo's kijken op de verpakking, dat is maar een richtlijn. Als de luier krap gaat zitten of als ze gaan doorlekken zou ik een grotere maat nemen. Mijn zoontje van 2,5 past prima in maat 5 (als sinds hij een jaar is ofzo) maar 'snachts draagt hij maat 6 omdat hij anders gaat lekken. En die zit verder ook wel prima voor de nacht.
De kilo's kloppen hier helemaal niet, dus daar kijk ik niet naar. Het gaat vooral om de pasvorm en of de kleinere luier nog voldoende opvangt. Mijn jongste is nu 14 maanden en draagt overdag luier 4, 's nachts luier 5. Al een hele tijd. Anders lekt hij de hele nacht door. Toen de oudste ruim 2,5 jaar oud was, droeg hij overdag ook gewoon nog luier maat 4, maar 's nachts luier maat 6 vanwege het doorlekken. Ik ging over op een maat groter op het moment dat er te vaak doorlekproblemen waren.
Hier volgens mij met 11 maanden overgegaan? Een keer per ongeluk gekocht eigenlijk, maar vond het beter zitten, de maat 4 die ik daarna nog eens probeerde leek ineens heel klein. Geen idee welke lengte/gewicht precies, maar hij is vrij lang, breed gebouwd maar helemaal niet dik.