met hoeveel maanden ander voedsel dan bv

Discussie in 'Voeding' gestart door jose13, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jose13

jose13 Actief lid

21 dec 2008
    146
    0
    0
    wanneer zijn jullie begonnen met ander voedsel te geven? Overal hoor je en lees je dat je, je kindje pas met 6 mnd ander voedsel moet geven dan bv of fv.
    Nu is het zo dat Sophie zowat het eten uit mijn mond kijkt. Dus wij denken erover om toch al een klein beetje met 4 maanden te gaan geven. Het is in het begin toch zo weinig wat ze krijgt.
    Of is het echt heel slecht om te doen?

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Het wordt niet voor niets aangeraden om pas na 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Wij zijn na 5,5 begonnen met af en toe een hapje.

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Het maakt niet uit hoor, het is maar een advies wat ze geven, je moet vóóral zelf nadenken wat goed is voor je kind.

4. desteny

desteny Actief lid

13 dec 2005
    272
    0
    0
    Mijn eerrste 2 kids hebben vanaf 3 maand al een fruithapje gehad en nooit ergens last van gehad.. en die zijn nu 8 en 9.. heb me nooit zo aan de regeltjes van het cb gehouden... je weet zelf wel wat het beste is... iedereen denk hier namelijk weer anders over...

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Je zult hier verschillende meningen krijgen, maar volgens veel bronnen is tot 6 maanden BV echt voldoende.
    Het is ook vaak het idee van de ouders dat babys wat anders willen eten. Ze kijken alleen nieuwsgierig, maar wat ze nog niet kennen verlangen ze ook niet.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier kijkt ze ook naar alles wat ik doe en helemaal met het eten. Maar als ik, bij wijze van poep in m'n mond zou steken, zou ze dat ook nadoen. Dus ik denk niet dat het zo zeer om het eten gaat, maar alles wordt gewoon interessant.
    Ik wacht hier wel bewust met 6 maanden, ook ivm allergieen, maar als dat niet het geval was geweest, ook.
    Ik denk, dat als je kijkt wat goed is voor je kind, je wacht met 6 maanden en natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik ben van mening dat het niet goed is om te beginnen met 4 maanden. Je kindjes lijfje is er klaar voor met 26 weken en voor het gemakt wordt er daarom 6 maanden gezegd.

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Speelt het ook niet mee dat als je onder de 6 mnd gaat beginnen met bijvoeden je kans hebt dat de bv te veel gaat terug lopen omdat deze nu nog helemaal niet stabiel is?

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    6 maandjes.. ze hebben alleen nog maar melk nodig dan en hun darmen zijn nog niet gerijpt.

9. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    bij mij adviseerde het cb om juist wel met 4 maanden te beginnen. En precies om de reden die jij aangeeft. Ze keek bij mij ook echt het eten uit mijn mond!!! Dus verschilt denk ik heel erg per kind. Wat wel belangrijk is dat er geen allergieeen enz in de familie voorkomen.

10. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Dit topic hoort volgens mij bij "Voeding" thuis. Zie opmerking van morderator bovenaan de beginpagina.

Succes verder!

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Zoals je ziet zijn er heel veel verschillende meningen over, doe dus wat je goed lijkt!

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier laatst in het babyboek van manlief gelezen,
    dat hij met 8 wk liga met sinasappelsap kreeg :$

Hij leeft ook gewoon nog, maar betekent niet dat ik het nu ook zou doen met onze kleine...

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb inderdaad zelf ook al met 3 maanden mijn eerste liga gehad, haha. Dus die opvattingen veranderen nogal eens. Ik zou vooral doen wat je zelf het beste lijkt, het is jouw kindje!

In principe wil ik wel wachten tot 6 maanden, maar ik zie wel hoe het tegen die tijd gaat. In verband met haar reflux overweeg ik wel eerder te beginnen, maar zal nog wel aan de kinderarts vragen of dat inderdaad nuttig is

14. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hier met 4 maanden
    groetjes

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Tot 6 maanden is borstvoeding voldoende. Dat betekent dat ze nog niets anders nodig heeft. Als je het idee hebt dat ze te weinig krijgt en dat met fruit wil bijgeven, dat is echt nog niet nodig.
    Neemt niet weg dat wij ons manneke ook met een maand of 5 zijn eerste fruit hebben gegeven. Hij zat bij mij op schoot terwijl ik een mandarijn schilde en viel er echt op aan. Hij vond het zo lekker dat we hem toen maar fruit bleven geven. Zo af en toe een beetje. Met 5,5 maand mocht hij van ons ook op het kdv een beetje fruit mee-eten.
    Ik weet niet of ik het bij een tweede weer zo zou doen. Vanaf 6 a 7 maanden zijn we namelijk alles ongepureerd gaan aanbieden en ik vind dat eigenlijk beter werken. Misschien zou ik bij een volgende dus tot 6 maanden wachten.

16. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Wij zijn bij Fabian begonnen met vaste voeding geven toen hij ouder was dan 6 maanden.
    Dit omdat er allergieën voor komen in de familie.

17. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben met 4 maanden begonnen omdat meisje niet meer genoeg aan haar eten had.
    Bij ons komen ook geen allegieen in de familie voor, dus er was voor mij geen reden om het uit te stellen.

alleen.... nu blijkt ze zelf heel heftige eczeem te hebben (een nieuwe trend in de familie;)), eventueel broertje of zusje heeft dus pech, die zal wel langer moeten wachten.;)
    Met allergieen zou ik dus wachten, verder zou ik het wel doen. Met 4 maanden zijn de darmpjes in staat om het te verwerken. Wel voorzichtig opbouwen.

18. jose13

jose13 Actief lid

21 dec 2008
    146
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties. Het was ook niet de bedoeling om gelijk ladingen voeding te geven, maar af en toe iets te geven. Ook nog niet ter vervanging van een voeding.
    Gewoon een paar kleine lepeltjes.

Ik ga nog wel kijken wat ik doe.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

6,5 maand

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vind die reacties van "je weet het zelf het beste" een beetje apart. Wat weet je dan zelf het beste? Of de maag van je kindje dat wel aan kan? Of ze er later allergieën door krijgen? Serieus, ik heb daar totaaaal geen verstand van! Jullie wel?

Anyway, wij hebben beiden aanleg voor allergieën, en daarbij vond ik het gewoon heel verstandig (en eigenlijk ook normaal) om gewoon het beste voor mijn kindje te kiezen: wachten tot na 6 maanden. Met 5,5 maand ben ik begonnen met af en toe iets in haar handje te geven (om de dag, elke dag), maar dat was puur proeven. Met 6 maanden ging ik ook echt een prutje voeren (paar hapjes) en mocht ze elke dag een keer een broodkorstje.

Ik zou zeker wachten! Al is het voor je eigen gemoedsrust (je vergeeft het jezelf nooit als ze later toch allergieën krijgen en je hebt er wel wat aan kunnen doen!).

Deel Deze Pagina