Met hoeveel maanden eerste woordje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zonnestraal2, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ze zegt papa en ham (als ze wil eten of drinken) bewust.
    Andere woordjes niet bewust, gewoon herhalen als ze het hoort.
    EN nog een mama helaas:(
    Oh ja sinds een weekje ong. zegt ze da en dan zwaaien erbij. Tenminste haar handje hangt dan naar beneden en dan beweegt ze ermee. Ze kan nog niet goed zwaaien haha.

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Met 6 maanden "mmmama" (bij verdriet), maar sinds 8 maanden echt gericht. Ze heeft wel eens "papa" gezegd, maar.. "mama" blijft beter hangen, haha, wordt er af en toe gek van. Verder brabbelt ze veel, maar er is geen touw aan vast te knopen. :p

3. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    hier met 9 maanden mama en jij en ja

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met 10 maanden bal. Vrij snel daarna papa, trein (djjjeinnnn), kraai (laai), duif en fiets (fts) ... daarna pas kwam mama :D

En een hele mooie was haar woord voor slak: lul :D (maar toen was ze al 1)

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    hahaha :D

Hier weinig woordjes hoor, papa, mama, bah, dada, hebbe, nee. Eerste woordje was mama met 11 maanden ongeveer, daarna papa, toen heeeeeeeeeel lang niks gezegd en nu kletst ze de oren van je hoofd maar we verstaan er maar erg weinig van.
    Ze brabbelt veel van japie-japie jaaaaaaaa, lola lolalooooo, heel erg lollig vind ik het haha.

6. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    mijn zoontje heeft afgelopen week 'mama' ontdekt

7. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Met 7 maand: papa
    met 8 maand: 'etje' wanneer iets vies of vuil is
    met 9 maand : mama
    met 10 maand : dada
    en nu met 11 maand: kaka

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Een kind die met 5 maanden al poepen zegt? Sorry maar dat vind ik echt heel moeilijk te geloven:(

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Noah was 'n lekker ding wat praten betreft. Ze ontdekte het woord 'hap' toen ze een jaar oud was. Dat heeft ze éen of twee dagen gebruikt en vervolgens hield ze, uitzonderlijk tevreden, haar mond dicht voor 'n aantal maanden.

Noah was als baby helemaal niet zo vreselijk vocaal, maar slakt me nu de oren van de kop.. ;)

Hanne is wel erg vocaal, dus ik ben benieuwd wat die gaat doen. Volgens mij hoor ik af en toe voorzichtig wat 'gemamma'...

10. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Rosalie zei met 6,5 maand al 'papa'. Ze zegt het echter niet zo vaak en natuurlijk vooral niet als je zegt 'zeg eens papa'.
    En ik kon zweren dat ze met 6 maanden een keer 'baby' zei, maar dat kan natuurlijk helemaal niet zo geweest zijn :D
    Zal nog wel even duren voordat ze echt bewust een woordje gaat zeggen :) Maar wij waren allang blij dat het eerste wat er echt uitkwam toch 'papa' was.
    We waren namelijk bang dat ze als eerste 'Tika' zou zeggen (de naam van een van onze honden) :D:D:D. Dat hoort ze natuurlijk de hele dag door en is echt zo'n makkelijk woord voor babies om uit te spreken (alhoewel de buurjongen van 2 ook nog steeds 'Tita' zegt).

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier met 9 maanden, tiktak was het eerste woordje.. Vrij snel erna papa en mama. Met 1 jaar zijn we al opgehouden met tellen. Inmiddels (16 maanden) zegt ze al tientallen woordjes en spreekt ze eigenlijk altijd met 2 woordjes, of soms zelfs hele zinnetjes (grammaticaal niet helemaal in orde hoor!).
    Wij waren zelf ook vlugge praters..

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Rond de 7 maanden zei hij papa en iets later mama. Zijn eerste echte woord was auto. Er kwamen tot een maand geleden een paar woordjes bij. Nu komen er heel snel veel woordjes bij. Maar nu zegt hij pie pie aaaa (piet piet piraat).

13. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Rond 7 maanden begon ze met 'mmmmama' als ze verdrietig was en snel erna werd het echt gericht mama en rond 8 maanden begon ze met 'papa' en ze zegt soms bah.. Ik ben benieuwd wanneer er nog meer woordjes bij komen...

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    syrv, ik zit hier niet te liegen hoor. waarom zou ik?
    hij begrijpt ook al heel veel maar goed, ik zal maar niets meer zeggen.

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje zei voor eerst iets verstaanbaars toen hij ongeveer 1 jaar was. Dat was mama, papa kwam vrij snel daarna maar zijn echte favoriet is 'auto'. Toen hij dat voor het zei is hij er niet mee opgehouden. Nog steeds is het eerste wat hij 's ochtends zegt 'auto buiten'.

Hij zit nu in een fase dat hij alles wat je zegt probeert na te zeggen. Sommige woordjes blijven hangen en die zegt hij dan ook uit zichzelf maar de meesten zegt hij maar 1 keer.

Opeens ging het heel snel met woordjes zeggen, tot ongeveer 17 maanden zei hij alleen maar mama, papa, op, die, uit en auto. Dat is genoeg maar nu gaat het echt hard.

Veel liefs
    Nataly

16. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ons ventje is nu 7,5 maand en kan al van alles zeggen. Zo langzaam als ie is met zijn motoriek, zo snel kan ie praten. Mama, papa, dag dag, bah en heel veel gekeuvel. Echt heerlijk dat geklets om je heen de hele dag!

17. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe

Belize, ik zou me er niets van aantrekken hoor! Ieder kind kan andere dingen, soms verbaas je je erover wat ze al kunnen (soms niet passend bij leeftijd). Geniet er lekker van!

18. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier sinds ongeveer 1,5 of 2 maanden (dus met 7 mnd) papa en sinds een week of drie a vier echt gericht mama. En vorige week begon hij met 'oma' tegen mijn moeder (zo leuk voor d'r!!)
    Ook wijst hij al vaak als ik in de verkeerde stoel zit met hem voor zijn papfles naar de stoel waar we moeten zitten, maar hij zegt er nog niets bij (was van dat wijzen al onder de indruk, hahaha)

19. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik zeg niet dat je zit te liegen, maar poepen is toch best een moeilijk woord en helemaal voor een kind van 5 maand. Maar als jij het zegt zal het wel zo zijn:)

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    poepoe zonder n, zoals ik het ook tegen hem zeg. maar hij zegt niets anders dan dat dus. hij is bijna 8 maandn oud!

Deel Deze Pagina