wat is er toch met mijn kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boukje34, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Hallo!

Mijn zoontje slaapt de laatste 4 weken erg slecht. Hij gaat rond 8 uur 's avonds naar bed en wordt om de 3 kwartier wakker. Dit tot een uur of 10 's avonds. Dan slaapt hij door tot half 2 's nachts. Vervolgens zit ik bijna iedere nacht 1, 5 tot 4 uur aan zijn bed/ beneden met hem.
    Hij is rond half 6 's morgens weer wakker. Gedurende de dag slaapt hij in totaal 1 uurtje.

Ik geef nog borstvoeding en leg hem 's nachts aan, dan wordt hij rustig. Zodra ik hem weer in bed leg wordt hij wakker en begint het weer van voren af aan. Ik heb zelf het idee dat hij in een sprong zit (hij is afgelopen dinsdag 1 jaar geworden). Maar is dit nu de 11 of 13 maanden sprong?
    Overdag wil hij de hele tijd bij me zijn, hij gaat zelfs mee naar de wc. Ook ligt hij op zijn zij, met opgetrokken knietjes (foetus houding).

Ook heb ik een afspraak bij de osteopaat, maar deze heeft pas half mei ruimte voor ons...
    Mijn zoontje heeft namelijk de laatste 8 weken voor de bevalling als sterrenkijker gelegen, is ook zo geboren (na 2 uur persen) en met de vacuumpomp gehaald. Hij overstrekt zich veel, huilt bij het verschonen en verkleden, enz. enz. Heeft volgens de osteopaat alle symptomen.

Ook krijgt hij op dit moment tandjes.

Zoals je ziet heeft ie de jackpot :cry:

Heeft iemand hier ervaringen mee of eventueel tips?

Groetjes van een radeloze moeder met een flinke portie slaaptekort.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt idd alsof de osteopaat wel uitkomst gaat bieden... Tot die tijd kun je weinig doen vrees ik...
    Misschien dat je, als het echt heel erg is, hem wat paracetamol kunt geven? Hij zal wel pijn hebben, dus misschien als die pijn gestild wordt, dat hij dan wel slaapt.

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ja, ben bang dat je gelijk hebt. ik had hem vanavond al een paracetamol gegeven, maar hij blijft wakker worden (net ook weer bij hem geweest).
    nou ja, nog maar even volhouden, het zal ooooooit wel weer over gaan..

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heeft je zoontje tot een maand geleden wel goed geslapen? Als dat zo is dan is het wel vreemd dat het opeens begint. Mijn zoontje ligt ook in de foetus houding te slapen (ik trouwens ook) en die slaapt prima dus dat lijkt me weinig zeggen. Kan het zijn dat je zoontje misschien gewend is geraakt aan de borstvoeding en de aandacht van mama (ook omdat je schrijft dat hij overdag niet van je zijde wijkt?)? Ik denk dat een bezoek aan een osteopaat nooit kwaad kan (zeker gezien het huilen). Je schrijft dat hij volgens de osteopaat alle symptomen heeft... alle symptomen van wat? Een sprongetje kan best even duren maar 4 weken is wel wat aan de lange kant...
    Bespreek het ook eens met het CB of kinderarts en probeer je zoontje te stimuleren om wat langer alleen te kunnen zijn. Mijn tip is om 's nachts geen borst meer aan te bieden. Een aai over de bol en een knuffel en misschien een beetje water uit een bekertje maar geen borst meer. Naast een slokje biedt je vooral ook veel warmte aan en kindjes kunnen hier een soort van verslaafd aan raken.

Maar ik wil je vooral veel sterkte wensen en ik hoop dat je zoontje weer snel zijn draai kan vinden.

5. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi,

het klinkt wel en beetje bekend. Mijn oudste had ook zo'n periode rond 1 jaar en mijn jongste is vorige week 1 jaar geworden en jawel hoor......hij slaapt ineens niet meer door. Het gaat redelijk tot ongeveer 3 uur en daarna is het drama tot de volgende ochtend. Hij wil geen voeding maar wel gewoon aandacht. ik heb ook de indruk dat ze op die leeftijd erg gaan dromen. Ik laat het maar zo, gewoon even over zijn bolletje aaien, muziekje aan, speentje erbij. bij de oudste duurde het een maand en daarna was het gewoon weer over. Daar hoop ik nu dus ook op. Hij is gelukkig wel makkelijk weer te troosten. Maar het is wel ontzettend vermoeiend voor jezelf.
    Ik hoop dat het bij jullie snel weer beter gaat!

Groetjes, josie

6. mamaflower

mamaflower Actief lid

3 mrt 2009
    133
    0
    0
    gastouder
    Mijn zoontje heeft dit een maand geleden gehad.
    En waar kwam het door.Door zijn kiezen wel 4 stuks te gelijk kwamen door.
    Ik heb wat uren in de nacht door gemaakt in de huiskamer met een huilend zoontje op schoot.Mijn zoontje is nu 13 maanden.

7. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Hee dames,

Bedankt voor jullie tips, steun en medeleven.
    Het is idd een maand geleden begonnen. Volgens oei ik groei kan een sprong wel 6 ! weken duren. Vanavond lijkt het weer iets beter te gaan. Het valt me ook op dat hij overdag iets gemakkelijker reageert als ik even de kamer verlaat. Ik denk dus dat het een sprong is (wel een heftige dus!). De afspraak bij de osteopaat laat ik wel staan, het kan nooit kwaad lijkt me.
    Ik laat nog wel weten wat de uitkomst van die behandeling is, ok?
    @ zwaantje72: ik zat er zelf ook aan te denken om de borst niet meer aan te bieden, maar als ik hem aanbiedt, dan drinkt hij echt veel en goed (dus geen gebijt en gesabbel).
    Ook denk ik dat hij helemaal flipt als ik hem niet snel rustig krijg (het is nogal een druk mannetje).
    Ik heb laatst 1 nacht geprobeerd om hem eerst 10 minuten, dan aai over bol en weggaan, dan 15 min, dan weer aai etc, dan 20 min. etc. dat heeft dus een paar uur geduurd voordat hij weer sliep (heeft zichzelf hysterisch in slaap gehuild). Na die nacht werd het alleen maar erger. Ik volg maar gewoon mijn gevoel en hoop dat het snel weer beter gaat.

Groetjes!

8. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Wellicht kan je hem ook eens laten nakijken door de ha om wat andere dingen uit te sluiten? Mn dochter bleek al een aantal weken dr 2 oren onstoken te hebben en dat had ik ook niet door behalve dan dat ze niet meer sliep. Ook als de tanden doorkomen doet liggen zeer dus wellicht biedt het al wat verlichting om het bed aan het hoofdeinde schuin te zetten of een dikke handdoek onder het matras te leggen. Verder veel succes hoor ik hoop dat er gauw verbetering inzit.

9. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Senna is nu 1 jaar oud en vertoont ook dit niet-willen-slapen-gedrag in de nacht.
    Ze heeft hier erg veel last van gehad tijdens haar 11-maanden sprong en net toen ik dacht: laat maar komen die nachten waarin ik kan slapen, zat ze weer in deze sprong.
    Ik kan er zeker drie keer uit om naast haar bed te zitten en haar te troosten. Ze slaapt dan wel weer in, maar na anderhalf uur is ze er dan weer.
    Overdag gaat het slapen ook moeizaam, veel huilen en het duurt lang eer ze slaapt.
    Tja, kwestie van uitzingen maar het valt niet mee.

10. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ok, het blijkt dus "normaal" te zijn rond 1 jaar..
    Gelukkig maar.
    @ Senna; we moeten maar even doorbijten, ook al lijkt het soms dat de sprongen gewoon in elkaar overlopen..

11. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Jayden heeft heel vaak periodes van slecht slapen. Gewoon doorbijten even laten huilen enzo. En vooral af en toe lekker even alleen laten(is mijn mening). Anders willen ze straks nooit meer zonder je. Moet af en toe wel even kunnen weglopen ofzo anders word het wel echt te gek.

Deel Deze Pagina