met hoeveel maanden lopen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by scheetjuh, Apr 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Onze dochter liep met 17 maanden.

2. Leliana

Leliana Niet meer actief

Mijn zoontjes liepen los met 14 en 15 maanden ..

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Volgens mij is tussen 13 en 18 maanden gemiddeld.

Julia liep met 10 maanden (met 11 maanden liep ze écht los). Ik vond het geweldig, maar echt handig was het niet altijd. Het is wel leuk dat ze nu ook heel goed kan rennen al enzo.

4. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

Aug 31, 2008
    2,055
    0
    0
    Zeeland
    Nee joh, helemaal niet laat!!!

Nils loopt sinds 1,5 week en dus bij 22 maanden. Nu is hij ook wel erg laat, maar goed. Als je meisje al zo mooi rond de tafel loopt enz. dan is ze vandaag of morgen ineens vertrokken joh.

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier ook niet lopen, wel langs de tafel. Elke fase duurt lang bij haar dus ik bereid me er maar op voor dat deze fase de langste is ;)

6. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

May 15, 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Onze dochter is bijna 13 mnd en loopt sinds een maand rond de tafel maar inderdaad ook op haar teentjes.

Achter een loopwagentje zet ze maximaal 8 passen en gaat dan lekker op haar knieen verder haha.

Ik ben ook inderdaad heel benieuwd wanneer ze gaat lopen!

Inderdaad heb ik ook gehoord dat ze gemiddeld tussen de 13 en 18 mnd gaan lopen, dus we zien vanzelf wel!

Groetjes,
    Sleepy

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik ben ook heel benieuwd wanneer ze echt gaat lopen.

Met 11 maanden trok ze zich op en rondjes om de tafel lopen. Sinds 3 weken doet ze ook oversteken. Eerst 2 pasjes, nu een pasje of 5 à 6. Dan ploft ze neer en kruipt ze verder.

Aan 1 handje loopt ze ook mee. Als ik de tijd heb, dan loopt ze oom al wel eens achter de buggy in de stad.

Lijkt me wel weer een leuke nieuwe fase!!

8. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Quincy loopt al een tijdje langs de tafel, ook achter een loopwagentje gaat goed, alleen het bochten nog niet, ze loopt dan wel achteruit. Zondag liep ze ongeveer 10 stappen met alleen een kraal van mijn armband vasthoudend. Toen ze dat door had ging ze zitten, maar later wel weer heel erg gillen toen ze het probeerde en het niet lukte. Zal denk ik dus niet meer zo heel lang duren (hoop het tenminste niet want bij haar is het altijd dat ze heel erg boos wordt als ze iets wil wat niet lukt en dat is niet zo gezellig).

9. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Mijn dochter loopt sinds ruim 3 wkn dus laat is ze niet hoor..Vanaf t 1 op andere moment had ze het hier door en liep meteen goed

10. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ieder kind op zijn/haar eigen tempo. Ik zou me echt nog niet druk maken als ze met 15 maanden niet loopt hoor! Heel normaal!

Hier liep zoon met 14 maanden, en dochter met 11. Ben benieuwd wat nummer 3 straks doet....

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter liep 1 dag voor der verjaardag dus houdt het op 12 maanden :)

zoontje liep goed stevig los met 12 maanden en 2wk

12. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    En hier een zoontje dat liep met 16,5 maand.
    Niet zo vroeg dus, maar ook weer niet extreem laat.

13. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

#33 brenda1976, Apr 26, 2011
    Last edited by a moderator: Apr 26, 2011
    de oudste was 8 mnd pfffffffffff handenbindertje....
    de jongste gaat dit gelukkig niet achterop die is nu 6 mnd en begin met rollen! Die red het niet om zo vroeg te lopen.
    Moet zeggen dat ik daar wel blij om ben.

mijn oudste had ook erg kromme benen, die zijn nu gelukkig rechtgetrokken :) tja je kan ze moeilijk vastbinden.
    Al hoewel ik dit bij de oudste graag had gedaan :)

gr brenda

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje liep de kamer uit op zijn verjaardag.. maar die was echt behoorlijk snel (hoewel er zijn ook kinderen die al met 9-10 maanden lopen!). Dochterlief wordt bijna 1 en loopt nog niet. Ze staat heel trots en wil ook graag helemaal los staan maar stapjes zijn niet aan de orde.
    15 maanden is volgens mij helemaal niet zo laat om los te gaan lopen. De ene is sneller dan de ander maar dit is naar mijn idee nog allemaal heel normaal. Zeker omdat ze wel staat en langs de meubels loopt!

15. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad. Stel dat je met haar naar de fysio zou gaan.

Die zou kijken of je meisje dus al langs de meubels stapt, zich kan optrekken, en kan overstappen (dus met vasthouden bijv van de tafel naar de bank kan overstappen, niet los). Daarnaast kijkt die of ze goed recht staat en niet krom.
    Dit zijn dingen die belangrijk zijn, als ze dit allemaal kan, dan is het loslopen alleen kwestie van durven.

16. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

Sep 30, 2009
    1,269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt los lopen (dus niet langs tafel of overstappen):

Zoon 1 met 10 en een halve maand, zoon 2 met 11 maand en een week maar die ging dan ook gelijk als een speer. Docherlief is nu 9 maand maar ik denk dat die niet voor het jaar loopt.

Geloof dat jongens sowieso sneller zijn met grove moteriek. En meiden met kletsen en fijne moteriek.

Ach iedereen doet het op zijn eigen tempo. Uiteindelijk kunnen ze het allemaal. Dus geen zorgen maken.

Mijn nichtje liep met 14 maanden en viel een keer zo hard dat ze niet meer los wilde lopen totdat ze bijna 2 jaar was. Moest ze naar de fyshio. Belachelijk het was geestelijk niet lichamelijk. Ik blijf erbij... alles op zijn tijd.

17. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

helemaal mee eens, je kan het ook niet afremmen of bevorderen en tja het komt wel.

Ik grap altijd, als hij 18 is en hij heeft nog driftbuien dat hij op de grond ga liggen, dan bel ik wel een psycholoog :[-)

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

eind van de 15e maand begon hij te stappen. pas begin 17 maanden kon ik echt zeggen dat hij los goed en stabiel liep.

Ik vond het wel prima hoor, was apetrots toen hij liep.

19. mroos

mroos Niet meer actief

Mijn zoon is 16 maand en loopt nog niet, ook niet een paar stapes oid en losstaan ook niet.
    Lijkt me eerlijk gezegd erg fijn als hij kan lopen maar we wachten geduldig af.

20. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

Feb 23, 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Finn was extreem vroeg en al helemaal voor een jongen maar hij heeft dan ook het kruipen helemaal overgeslagen.
    Met 9 maanden liep hij om de tafel heen en met 11 maanden liep hij los door het huis heen. Hij is nu 15 maanden en sinds een paar weken heeft ie ook door hoe hij kan rennen (nou ja, sneller waggelen ;)).

Share This Page