Invloed corona op je cyclus

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Zuri, 19 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Twijfel om dit topic te openen, maar omdat ik zelf veel gezocht heb naar info en die weinig kon vinden toch dit topic om de ervaringen te delen.

Zover ik info vond over het effect van corona op je cyclus, was dit dat er geen invloed zou zijn. Nu ben ik benieuwd naar de ervaring die jullie hebben gehad. Had corona invloed op jouw cyclus?

De dag dat ik deze maand ongesteld zou moeten worden, werd ik ziek van corona. Corona klachten waren in mijn geval deels vergelijkbaar met prille zwangerschapsklachten. Misselijk, ijzersmaak, verminderde en selectieve eetlust, duizelig, vermoeid. Ook had ik een paar dagen hoge koorts en erge hoofdpijn, wat ik wel met corona linkte.

De ongesteldheid bleef uit. Ik besloot zwangerschapstesten te doen, die bleven negatief.

Toen mijn corona klachten afzwakte werd ik na 6 dagen alsnog ongesteld. Heftig. Veel bloedverlies. Veel krampen en in totaal al 7 dagen ongesteld. Normaal zijn dit er 4. Omdat de zwangerschapstesten negatief bleven weet ik toch wel vrij zeker dat corona de boosdoener is geweest van mijn verlate ongesteldheid.

Ik ben benieuwd of corona ook invloed gaat hebben om mijn nieuwe cyclus. Of deze langer gaat zijn dan normaal en of deze ook heftiger verloopt.

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Volgens mij heeft elke ziekte (tijdelijk) invloed op je cyclus. Heb je al in het Engels gezocht? Er is genoeg over te vinden (corona menstrual cycle).

3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja dit. Vooral ook icm hoge koorts.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik had juist het omgekeerde. Toen ik corona kreeg moest ik nog 5 dagen tot mijn menstruatie, maar ik werd meteen ongesteld en het duurde maar heel kort.
    Maar het kan ook van de stress bij mij geweest zijn rondom de isolatie en of ik mijn kwetsbare vader had besmet. Bij extreme stress heb ik vaker dat mijn cyclus korter wordt.

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Bij stress (fysiek of mentaal) stelt mijn lijf de boel juist uit (heftige menstruatie dus wel blij mee). Ook bij ziekte is dat voor mij normaal, of dat ik dingen doe die mijn lijf niet helemaal gewend is.

Dacht dat dat aan de hand was na een kwart marathon, aangezien ik daar mee bekend was, maar achteraf gezien gingen we saampies over de finish lijn om een medaille voor opa te halen.

Was ook gelijk de laatste keer dat ik kon hardlopen mja wel een mooie afsluiter.

6. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Op de Nederlandse medische websites en rivm staat dat, dus dat vond ik toch wat opmerkelijk gezien mijn eigen situatie. Nu lees ik dat er inderdaad nog meer zijn die toch andere ervaringen hebben.

Raar wel, dat op de medische sites dan gezegd wordt dat het geen invloed heeft

Deel Deze Pagina