Vanaf hoeveel weken kun je volgens jullie het geslacht zien? Ik lees op internet nogal verschillende dingen. Soms vanaf 15 weken en soms pas vanaf 20. Bij het echo bureau waar ik geweest ben doen ze het bijvoorbeeld vanaf 17 weken. Maar ben nogal nieuwsgierig, wil het zo vroeg mogelijk weten eigenlijk...
Bij mij kijkt de gyn telkens ik een echo heb. Als je kindje goed ligt heb je geluk en kan je gyn het soms idd aan 15 weken zien.
Omdat ik voor een vlokkentest naar het AMC ging, werd daar ook een echo gemaakt. Ik was toen 12 weken! Daar heeft de gynaecoloog me al kunnen vertellen wat het gaat worden met zo een 99% zekerheid.....ik weet het dus al wel heel snel. Uiteindelijk is het geen vlokkentest geworden, maar gaan we toch voor een vruchtwaterpunctie, dan zullen we het helemaal zeker weten.
Als je net zn eigenwijsje hebt als ik wacht je tot de 24e week haha toen had ze pas zin om ons te laten weten of ze een jongetje/meiske zou zijn.... spannend he?
Het pretecho buro waar ik bij zit doet het vanaf 16 weken, maar ik ken er ook 1 die het al vanaf 14 weken doet...
bij de pretecho bureau waar ik ben geweest deden ze het vanaf 16 weken.. ik ben geweest met 16,4 weken en was goed te zien dat het een meisje zal worden. ben blij dat ik toen ben geweest want vanochtend bij de verloskundige kon ze het niet zien omdat de navelstreng er volledig tussen zat op het moment dat ze wou kijken.
Het echobureau waar ik naartoe ga doet het ook vanaf 16 weken. Ik heb aanstaande zaterdag een afspraak, we zijn erg benieuwd of het een jongetje of een meisje is, hoewel we met beiden heel erg blij zouden zijn.
bij mij konden ze met 15 wk 4 dgn niet zien ze dachten een meisje maar durfde niet met zekerheid te zeggen. 1 week later 16wk en 5 dgn wel en twas nog een meid!!
Volgens mij is het wel zo dat hoe later ze kijken, hoe betrouwbaarder de uitslag is. Veel plezier in ieder geval!
Wij zijn net terug van de echo. De foto staat in mijn album. Ze heeft alles heel goed nagekeken en het was toch wel duidelijk xxx
Ik ga donderdag, ben dan 16 weken 4 dagen. Ik ben heel benieuwd. Het is inderdaad wel zo hoe later ze kijken hoe betrouwbaarder het is. Ik geloof dat als ik ga dat ze het met 70% zekerheid kunnen zeggen.
Bij het echobureau dat ik ben geweest, doen ze geslachtbepaling vanaf 16 weken. Ik heb hem laten doen met 16,2 weken en volgens haar is het een jongen. Zonder twijfel, maar ze adviseerde wel om bij de 20-weken echo niet te zeggen dat ik het geslacht als wist. Want als 2 onafhankelijke personen hetzelfde zeggen, dan kan je er van uit gaan dat het klopt.