Hoeveel harde buiken mag je hebben met 20 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lynnetjee, 3 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Hoeveel harden buiken hadden jullie met 20 weken zwangerschap?
    Weet iemand toevallig hoeveel je er mag hebben?

Ik heb tijdens het werk sinds 2 dagen last van harde buiken, gister 2 uur, het kwam en ging in die tijd en vanochtend weer 1 uur.

2. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik heb hier al een paar weken last van, in de avond constante harde buiken.. Bij mij werd er heel luchtig over gedaan dat de baarmoeder aan het groeien is, dus het zal dan wel.

3. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ow wat vervelend zeg!
    Ik heb toch maar even de vk gebeld en ze zei omdat ik ze tijdens het werk heb is het een teken dat ik rustiger aan moet gaan doen ( werk op een verpleegafdeling) en ik moet met mijn leidinggevende gaan praten dat ik niet meer in de zorg mag staan, daar ik ook met mijn bekken zit.
    En morgen nog even checken op blaasontsteking.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij 20 weken lijkt het me niet normaal dat je dit regelmatig hebt. Goed dat je de VK gebeld hebt want rustiger aan doen is dan zeker ook wat ik gezegd zou hebben.
    Weet dat je volgens de Arbowet recht hebt op een rustplaats op je werk waar je 1/8 deel van je dag mag rusten na je 20e zwangerschapsweek. Ik heb dit destijds op m'n werk ook gemeld en daar is toen werk van gemaakt. Ik ging smiddags dus even liggen en dat hielp mij prima de dag door.

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Als de harde buik 1 a 2 uur aanhoudt, is dat teveel achter elkaar. Verder niet meer dan 6x per uur en dan moet het geen pijn doen en snel weer weggaan.

6. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik heb het al meerder keren aangegeven, maar wordt weggewuifd. Urine getest, geen blaasontsteking. Morgen de (eindelijk) 20 weken echo bij gynacoloog, zal het daar ook nog eens aankaarten, misschien neemt hij het wel serieus.

Sterkte in ieder geval ts!

7. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ik had rond die periode ook al veel harde buiken. Uiteindelijk heeft het blijkbaar voor het verkorten van mijn baarmoederhals gezorgd en met 23+4 kreeg ik pijnlijke harde buiken en kwam ik met 4cm ontsluiting in het ziekenhuis. Kindje na 6 dagen geboren en 7 dagen later alsnog overleden.

Dat is helaas 1 van de slechte afloop verhalen. Over het algemeen is er niets aan de hand ;)

Maar ik zou toch even voor de zekerheid je baarmoedermond laten meten. Dit doen ze met inwendige echo. Zou je misschien bij de 20 weken echo kunnen vragen.
    Gewoon even voor de zekerheid om te kijken of die harde buiken geen gevolgen hebben.

En vooral rustig aan doen! Bij harde buiken echt een stapje terug.

8. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Ook ik had vanaf 20 weken harde buiken. Vaak wel elke dag en ze zijn niet wegggaan tot de bevalling.

Soms kwamen ze zelfs om de pak en beet 5 minuten.. maar dit was niet standaard achtef elkaar, dus als ik ging klokken, dan was het wel eens 5, 7,14,9 min bijvoorbeeld. Dit kon ook wel eens een uur aanhouden. Contact met de vk leverde op dat het inderdaad kan komen van het werken (maar zoals ik al zei; het is tot aan de bevalling geweest dus ook in mijn verlof)
    mijn harde buiken deden geen "pijn" maar fijn was het ook zeker niet! Sommige konden echt flink vervelend zijn dat het behoorlijk samentrok!

echter.. als de harde buiken pijnlijk worden óf echt regelmatig komen, dan moet je het zeker serieus nemen en de vk bellen!

ik snap je onzekerheid echt super goed, want ik heb er ook mee in mijn maag gezeten. Iedere keer bang of het geen weeën waren.

dus blijf het in de gaten houden, checken met een timer ( zeker een uur) indien nodig en als je het niet vetrouwt kun je altijd je vk bellen.

Bij mij heeft het niks betekent maar ik ben wel redelijk vroeg bevallen van mijn eerste. Nml met 37,5 week. Of dit met de harde buiken te maken had, geeen idee!

9. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik had vanaf 24 weken last van harde buiken, en de vk zei toen dat dat echt te vroeg was. Ik moest minder gaan werken

10. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Wat had ik jouw verloskundige graag gehad ;)

Mijne zei dat het helemaal niet raar was en toen ze pijnlijk werden en ik voor de 2e keer belde omdat ik het niet vertrouwde was het 'je kan een kruik op je buik leggen tegen de pijn'.

11. saroanda

saroanda Actief lid

24 nov 2009
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij elke inspanning al een harde buik, zodra ik langer dan 1 min stilsta of loop begint het feestje al. Afgelopen week urine getest maar daar kwam niets uit. Zodra de pijn wegzakt als ik m'n rust neem is er niet aan de hand volgens de gyn. Ik val waarschijnlijk onder het type vrouw wat bij de minste inspanning al een harde buik krijgt, kreeg ik te horen.

Deel Deze Pagina