Bij mijn eerste zwangerschap begon het met 6 weken en duurde tot 10 weken. Vooral 's ochtends heel misselijk en spugen. En na de 10 weken nam dat gelukkig af. Na die 10 weken alleen nog heel af en toe opeens spugen (uit het niets tijdens het eten ofzo). Nu nog niets, maar ben pas net zwanger. Wat hielp was vooral pepermuntjes eten of rozijntjes en voor je opstaat een cracker ofzo.
Ik weet het pas sinds gisteren, maar aanleiding om te testen was o.a. wel dat ik zondag compleet over mijn nek ging na een bezoek aan mac donalds. Terwijl ik de eerste 3 minuten na het eten dacht dat ik ervan bekomen was... sloeg ineens om. Sindsdien strontmisselijk (en op 6 wkn nu). Daarvoor wel met vlagen, maar niet in deze hevigheid. Daarnaast had ik antibiotica voor een blaasontsteking en is misselijkheid een bijwerking.
Het leven wordt iets draaglijker nu de misselijkheid aan het zakken is, nu 10-11 weken. Het brengt wel argwaan met zich mee, want ik heb al dagen stress of er niet wat mis is, omdat ik bijna niks meer voel Het is ook nooit goed..
pff ik zit nu op 5,5 week en hoop zo dat ik niet te misselijk ga worden.. voorlopig merk ik nog niks. Maar hoe doe je dat dan als het er wel is? Kun je dan nog dingen afspreken, boodschappen doen, werken...?!!!! Je kutn toch niet met een emmertje in een vergadering gaan zitten...
Bij 5 weken begon het.. Sinds een dag of 2 lijkt het minder maar komt het met vlagen nog terug.. Gelukkig niet meer heeeel de dag
Je hoeft niet misselijk te zijn hé Hier bij de eerste tussen week 8 en week 11 af en toe onpasselijk. Ik gaf het aan voor mezelf op een schaal van 1 tot 10 en heb 1 keertje een 8 gehad of zo, voor de rest was het meteen over als ik iets at. Bij de 2e eigenlijk niet misselijk geweest!
Heb 'n collega gehad die extreem misselijk was (tot ziekenhuisopnames toe) en die zag je meermaals per week de vergadering verlaten omdat ze moest spugen. Niemand heeft haar ooit iets kwalijk genomen (gelukkig maar!) Integendeel, we vonden het allemaal zo erg voor haar dat ze niet ten volle kon genieten. En helaas heeft ze het bij de 2e zwangerschap ook gehad Maar zonder zo extreem te gaan, lijkt mij het idd allesbehalve om te moeten functioneren terwijl je je slecht voelt...
vanaf 5 weken was ik met vlagen misselijk, prima te doen nog. vanaf 7 weken werd ik toch wel meer misselijk. En nu op dit moment ben ik hele dag door super misselijk. Ik eet alleen nog maar vla omdat dat het enige is wat een beetje in me maag blijft zitten. Water en ander drinken is niet meer binnen te houden. Hopelijk is dit snel weer voorbij.
Bij mij begon het rond 6,5 week en rond 24 weken was ik er vanaf. Ik heb het wel erg extreem gehad met 3 ziekenhuisopnames omdat ik uitgedroogd was. Ik kon idd niet functioneren, was te slap en te ziek om iets te doen. Werken ging gewoon niet meer en de rest eigenlijk ook niet. Gelukkig komt de extreme vorm van zwangerschapsmisselijkheid niet zo heel vaak voor tussen de 1 en 2% van de zwangere vrouwen krijgt dat. Ongeveer 2000 tot 4000 vrouwen per jaar in Nederland. Zwangerschapsmisselijkheid op zich komt wel heel veel voor (schattingen lopen uiteen van 60 tot 80% van alle zwangere vrouwen, beetje afhankelijk van de genomen criteria) in allerlei gradaties.
Hier begon het misselijk worden vanaf week 9 en vanaf week 10 met overgeven er bij. Vanaf week 12 is het overgeven alleen nog s'ochtends en s'avonds.
Ik ben eigenlijk nooit misselijk geweest. Bij mijn 1e niet en nu tijdens mijn 2e zwangerschap ook nog niet. Ben ondertussen de 18 weken voorbij, dus zal ook wel niet komen.
hm bij de vorige zwangerschap van 7 weken tot 17 weken! En ook zo ziek dat ik niets kon doen. Zit nu in mijn 6e week betreft zwangerschap hoop dat het me een beetje bespaart blijft deze x... heb mijn portie toen wel gehad. Ben uitgedroogd en al geweest..!!
hi TS, verschilt echt per persoon hoor, ken ook dames die helemaal niet misselijk zijn geweest tijdens hun zwangerschap! zelf van week 5 tot ca. week 13 last van gehad, vooral heel misselijk, niet zoveel braken ik wens je iig een fijne zwangerschap!
hier vanaf week 6 misselijk en spugen. Vanaf week 15 aan de medicijnen gezet wegens teveel gewichtverlies. En nu is het afwachten wanneer ik het weer zonder pilletjes af kan. Hopelijk blijft het je bespaard!
Bij de eerste nergens last van gehad... nu 2e zwangerchap weer nergens last van. ... maar kan nog komen, ben pas 7 weken
Gelukkig niet misselijk geweest in de trant van 'zo beroerd als een hond en daarna de pot moeten knuffelen'. Wel had ik dat ik bij het wakker worden ineens zin had in eten, dit begon al voor de menstruatie moest komen en ik dacht 'zal wel nieuw wezen dan'. Heb niet bijgehouden hoe lang dit heeft geduurd.