Inleiden met tabletjes wie nog meer ervaring??

Discussie in 'De bevalling' gestart door mariska3010, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

28 apr 2011
    509
    1
    16
    utrecht
    Hallo allemaal,

Het is de 4de maar weer wat nieuws deze zwangerschap. Woensdag ben ik 39 weken en willen ze me gaan inleiden dus moeten we vroeg komen. Ze gaan beginnen met geven van tabletjes (3x per dag) om de baarmoedermond week te maken en te openen als dat dan nog niet het geval is want vandaag zat het nog dicht alleen was het wel wat week. Ik vraag me af hoe dit in zijn werk gaat en of het bij jullie heeft geholpen? Ben namelijk heel benieuwd hoe lang zoiets bij jullie duurde en of het überhaupt werkte?.

Veel liefs Mariska.

2. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik kijk mee ,bij mij doen ze dit dinsdag(ik zou zeggen ik hou je op de hoogte maar weet niet of dat zal lukken,ik probeer ;) )

3. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

28 apr 2011
    509
    1
    16
    utrecht
    Graag.. Ben erg benieuwd. Bedankt vast mocht het lukken en heel veel succes alvast spannende dag voor je morgen.

Liefs

4. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    voor jou overmorgen :) dan duurt één dag wel erg lang hé als je zo zit af te tellen

ik zal mijn best doen je op de hoogte te houden en mocht het niet lukken dan wens ik je erg veel succes en horen we elkaar achteraf hier ;)

ik zal aan je denken

liefs

5. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ja, ik heb hier ervaring mee. Ook met 39 weken. De eerste dag de 3 tabletjes ingebracht gekregen met de boodschap dat het wel eens een dag of 5 zou kunnen duren. De eerste dag en nacht gebeurde er niets. De volgende ochtend had ik 'opeens' 2 cm ontsluiting en hebben ze mijn vliezen gebroken. Een uur later aan het infuus (oxytocine om de weeën op te wekken) en 2,5 uur later is onze zoon geboren.
    Ik vond het een droombevalling. Laatste uur een weeënstorm, dus dat was wel heftig, maar wel effectief.. ;)
    Succes dames! :)

6. zuster88

zuster88 Actief lid

21 sep 2013
    138
    0
    0
    overijssel
    Ik heb dit bij mijn eerste gehad.. heb om 8.00 12.00 en 16.00 een tabletje ingebracht gekregen.. om 16.00 zeiden ze dat alles nog dicht zat en dat ik er rekening mee moest houden dat het nog een dag of drie ging duren.. uiteindelijk zijn die dag om 17.30 de vliezen gebroken en 21.50 lag ons jochie op mn buik! dus kan ineens heel snel gaan.. nadeel bij mij was dat ik waarschijnlijk niet goed tegen die tabletjes kan.. mijn bloeddruk daalde ineens behoorlijk (terwijl ik was opgenomen ivm. te hoge bloeddruk) waardoor ik een wegraking dreigde te krijgen op het moment dat ik persdrang kreeg.. hou jezelf dus goed in de gaten en geef het tijdig aan als je je niet lekker begint te voelen... (zal vast niet vaak gebeuren, maar toch iets om op te letten) succes alvast!

7. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb dit ook gehad, maar ik heb dinsdags middag 1 tabletje gehad, eerst hebben ze de "portio" een soort van tuitje dat omhoog staat bij je baarmoeder gemasseerd, toen s'avonds nog z'on tabletje. De andere dag had ik 2cm ontsluiting en prikten ze de vliezen door, eind van de ochtend kreeg ik een ruggenprik en weeënopwekkers. Uiteindelijk donderdagochtend is onze zoon mbv de vacuumpomp geboren ( met 40+6 was hij dus nog niet volledig ingedaald )

8. mamatjuh4

mamatjuh4 Actief lid

14 sep 2013
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij duurde het 2.5 dag.
    1e dag met tabletten.
    2e dag ook.
    3e dag had ik eindelijk krappe 3 cm en hebben ze de vliezen helemaal gebroken.
    Was met 36 weken al dus bmm was niet verweekt en daarom dus eerst primen( zo noemen ze dat met tabletten opwekken).

9. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Ik wilde graag met 41 weken bevallen en nog voor 5 december. Op 30 november kreeg ik s'ochtends het 1ste pilletje. Die deed niets. Vervolgens om 13:00 uur weer een pilletje. Die deed ook niets. S'avonds de laatste voor die dag. Nog steeds geen ontsluiting. S'nachts braken mijn vliezen en na een heftige weeënstorm is onze zoon geboren. Snelle bevalling maar wel heftig!

10. demy25

demy25 Actief lid

25 okt 2010
    101
    2
    18
    NULL
    NULL
    precies vandaag 2 jaar geleden ben ik ook ingeleid doormiddel van tabletjes, ik had ook nog geen ontsluiting, en s'ochtends om 10 uur kreeg ik het eerste tabletje, daarna om 14 uur weer, en begon het in mijn buik te rommelen, heb nog wat rond kunnen wandelen. om 18 uur zou ik het 3e tabletje krijgen maar had toen al weeen en 3 cm ontsluiting, even daarna braken spontaan de vliezen en ben ik gauw na de verloskamer gegaan. maar goed ook want om 18.40 was onze dochter al geboren.
    bij de één kan het snel gaan en bij de ander dagen duren.
    wens je veel succes!

11. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

28 apr 2011
    509
    1
    16
    utrecht
    Nou even ter info.. Vanmorgen zat alles dicht.. Om 10 uur kreeg ik de tabletjes die kon ik gewoon innemen en ondertussen een hoop gerommel. Om 14 uur kwam ze weer het was open en ik had 3 cm ontsluiting.. Het kan dus ook heel snel gaan gelukkig.

Veel liefs...

12. lizzymickey

19 jul 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe is het afgelopen?

Deel Deze Pagina