Hoi iedereen, gisteren weer even naar de vk geweest. Er was een vervangster omdat ze met ziekte zitten. Ze keek naar mijn buik en zei meteen: sja die rode strepen gaan niet meer weg he? (ik heb zeg maar een tijgernootje..). Dus ik gaf aan dat ik daar helemaal niet mee zit en dat het voor een goed doel is. Zij voelde verder en zei toen: "Ik voel het hoofdje al mooi onderin liggen (twee vingers bij mijn schaamstreek, aaauwie) en hier liggen de beentjes. Ik kan niet zoveel over het gewicht zeggen, maar het wordt zeker geen vijfponder". Tot nu toe maakte ik mij helemaal geen zorgen over de bevalling, maar deze opmerking begint het toch wat onrust te zaaien... Ik heb nog wel gevraagd of deze opmerking betekent dat het dus een grote baby wordt, maar daar kon ze geen antwoord op geven... Lekker weer! Zien jullie ook op tegen de bevalling? Het wordt mijn eerste dus ik heb ook geen flauw idee wat mij te wachten staat... Groeten, friezinne 35+3
Nou zeg, beetje vreemd wel... Ik denk niet dat ze bedoelde dat je dús een grote baby krijgt. Ons meisje woog 7 pond en volgens mij is dat gemiddeld. Ze was in ieder geval niet extreem groot. Tussen een vijfponder en een hele grote baby zit nog een heel groot verschil, dus maak je niet teveel zorgen!
Het wil over de bevalling helemaal niets zeggen hoor, mijn dochter was 8 pond en ik had een vlotte bevalling en maar een paar hechtingen. Dochter van een vriendin van me was 'maar' 6 pond, die is 12 uur bezig geweest en hebben ze in moeten knippen. Dus probeer je niet druk te maken, hoe relaxter je bent hoe beter! Ze zeggen trouwens weleens dat het juist makkelijker is om van een groter kind te bevallen omdat die sterk genoeg zijn om mee te werken .
Schatten via de buitenkant is helemaal niet nauwkeurig. En de grootte maakt niet zo heel veel uit tijdens een bevallig, tenzij het echt een reusje is die niet door je bekken past. Maar of je nu van een 6 of 8 ponder moet bevallen maakt niet zoveel uit hoor. het cliché is waar. Een bevalling doet erg veel pijn maar zodra je dat hummeltje op je buik hebt liggen is alles weer goed.
ja ik vindt het ook een beetje vreemd hoor...tegen mij zei ze gewoon ik denk een niet gemiddeld een 6 ponder maar een 7 7.5 ponder (wat tegenwoordig ook vrij normaal is)5 pond is vrij klein denk ik.....ik zou de vlg keer gewoon even wat meer duidelijkheid vragen hoor....en ook vervelend dat ze over je strepen begint ik heb er ook flink wat en daar wordt nooit wat van gezegt!!alleen maar positief zo van nou je hebt een mooie buik hoor!!! maargoed gloof ook wel dat er veel verschil in vk zit....khoop dat jij je er niet al te ongemakkelijk bij voelt succes en geniet van je zwangerschap!!
Ik denk dat ze bedoelde dat het geen kleintje wordt, maar gewoon een gemiddelde baby hoor! 6/7 pond, normaal dus. Ik zie ook tegen de bevalling op, maar juist omdat ik wel weet wat me te wachten staat haha. Vorige keer zag ik er helemaal niet tegenop. Eerste kindje 10 pond en pastte niet door mijn bekken en ook dit kindje werd 2 weken geleden al 8 pond geschat via de echo. Overigens kloppen schattingen met de hand ook heel vaak niet hoor! (wel een rare opmerking over de striae zeg!)
maak je niet druk, het zegt allemaal nog niets. Hier werd Ties met 35 weken nog vrij klein geschat, omdat bij een echo bleek dat ie ietwat achter liep. toen hij werd geboren woog hij precies 7 pond en via de buik schatten is al helemaal onnauwkeurig. en dat die strepen niet weggaan is ook niet waar hoor! bij mij zijn de strepen die met 20 weken zijn ontstaan alweer onzichtbaar en de rest is ook al lichter geworden.
bedankt voor de snelle reacties! Ik vind het gewoon een rare uitspraak... Ik laat het allemaal maar over mij heen komen!
Ja want 5 pond, dan zit je aan de 2,5 kilo..dat is een beetje een ondergewicht denk ik dan...of bereken ik het fout? had je even moete vragen wat ze ermee bedoelde...
Mens had beter haar mond kunnen houden, en het is een vreemde conclusie zo, met even voelen. Ik heb wel een echo gehad met Colin omdat justin 9 pond was en niet door mn bekken paste wouden ze bij Colin weten of die er wel door paste. Die had er eventueel wel doorgepast. Een vriendin van mij heeft 5 kinders nu, en de eerste waren ruim 9 a 10 pond, en geen knip nix. En mn schoonzusje kreeg een 5 ponder en een knip. Zegt dus ook niet alles
Haha ik had ook al een soortgelijke uitspraak; "het word geen 9ponder!" Nou heb ik niets met ponden, dus het zei mij niets.. En vervolgens hoorde ik ergens anders dat een 9 ponder een nogal aan de grote kant baby is...? Dus die uitspraak snapte ik toendertijd ook al niet hahaha!
wat een rare reactie zeg, zeker voor ons hormoongevoelige zwangeren Maar iedereen is bang voor de bevalling... Een paar pond meer of minder maakt niets uit! en je moet maar denken dat er al ontelbaar veel mensen zijn geboren... als het zo erg was zou niemand het doen en zou het menselijk ras zijn uitgestorven
Nou wat een botterik zeg die vrouw. Ik vind dit persoonlijk een beetje natte-vinger-werk. Ik zou me er niet te druk over maken en het de volgende keer even met je eigen vk bespreken.
meid bij mij schatte ze haar op een normaal geboorte gewicht van 6,5 pond en madam bleek gewoon 8 pond te zijn. 5 pond is wel erg klein hoor dus dan zouden ze je naar het ziekenhuis moeten sturen om een echo te laten maken. Ik denk dat als ik in jou schoenen zou staan de vk had gebeld en opheldering had gevraagt. Gewoon aangeven dat je erg met die opmerking in je maag zit en dat je wil weten waarom ze deze heeft geplaatst. Trouwens groot of klein kind, het zegt niets over je bevalling hoor. Die van mij was een makkie en dat met een 8 ponder
Dat zeieden ze tegen mij ook, en ik maakte me ook druk.... had al ideeen van een peuter. OP het moment dat mijn vliezen braken was er nog maar de helft van mijn buik over, toen de vk zei ze ik heb me vergist dit word een gewoon 7 pondertje... Dus zou zie je maar, maak je niet druk....
Bij mij is het juist andersom mijn meisje word geschat op 5 hooguit 6 pond. En inderdaad bij de bevalling maakt het niet uit hoe groot, want mijn eerste dochter was 4 pond en wat denk je..... ingeknipt:x
Zo.. Hoe heette die vk? Had een van de mijne kunnen zijn Tijdens het bevallingsgesprekje rond week 36 ging de vk mijn buik voelen en zei dat het geen kleintje zou zijn. Ik moest wel rekenen op ruim 8 pond en ze zat er toch niet vaak naast... Sinds die tijd maakte ik me ook wel zorgen, ik kwam terug van dat bevallingsgesprek met het idee dat ik een kleutertje zou krijgen Bij de overige controles bij andere vk's zeiden ze ook vaak dat het geen kleintje zou zijn maar dat maakt niet uit zolang je maar goede weeen hebt. Uiteindelijk ben ik bevallen van een 7 ponds kindje en kijk terug op een prettige bevalling. Ze kunnen beter wat flinker zijn als ze geboren worden dan zo heel klein, dan schijnen ze een betere start te hebben?! Bovendien zeiden ze tegen mijn schoonzus bij de 2e dat haar kindje nooit op de uitgerekende datum kon komen want het was veel te klein, ook tijdens de echo die ze daarvoor kreeg zeiden ze dat en dat kindje was ruim 8 pond! Bij haar 3e zeiden ze dat ze haar meteen gingen strippen rond week 39/40 want dat kindje was al heel groot en mocht niet zo lang blijven zitten want dat zou een probleem zijn met de bevalling dus zei rekende wel op 10 pond en dat kindje was eveneens ruim 8 pond maar erg lang, dus ze zitten er vaak zat naast! Ik vind dat ze vrouwen niet zo bang moeten maken. Als ik ervaringen hoor van andere maakt het gewicht helemaal niks uit, als je maar goede weeen hebt. Succes meis!
Bij mij zei de VK dat ik een kindje van ruim 7 pond zou krijgen met een dikke kont. Nou, het was een kindje van 6 pond met hele kleine billetjes. Dus als ik jou was zou ik alles maar met een korreltje zout nemen. Dat schatten van het gewicht is toch erg moeilijk.