wanneer een ritme?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 21 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hoi hoi
    Als ik hier op de site lees kan ik knap onzeker worden of ik het allemaal wel goed doe!
    Ik lees veel schema's van jullie kindjes ritme hier, vaste tijden moe, slapen, spelen, eten...
    Tijn heeft nog totaal geen ritme!
    Ik kan niet vertellen wanneer en hoeveel meneer slaapt (eten is logisch want geef bv op verzoek, maar dat verschilt ook heel erg per dag), de ene dag huilt hij alleen maar, de andere dag totaal niet!..totaal geen ritme dus!

Heb gister geprobeerd Tijn om 20 uue op bed te leggen, maa dat was brullen!
    Wanneer komt zo een eigen ritme? Is het gek dat Tijn nog geen ritme heeft?(bijna 4 weken)
    Wat kan ik doen om hem een beetje ritme te geven?

kus onzekere miek

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    In mijn ogen is Tijn nog veel te jong voor een vast ritme. Jarissa had dat in ieder geval op die leeftijd niet. Ik denk dat je op die leeftijd ritme meer moet zien als een vaste volgorde zodat de wereld voor Tijn voorspelbaar wordt. Bij Jarissa was het ritme: wakker worden, fles, verschonen, op schoot knuffelen, even in de box (volgens mij toen nog maar 5 minuutjes ofzo), weer even knuffelen en terug op bed. De ene dag was dat op hele andere tijden dan de andere dag. Maar de volgorde was wel altijd hetzelfde. Ritme in de zin van meer vaste tijden kwam pas veel later. En nu nog, Jarissa is vandaag precies 4 maanden, schommelt dat behoorlijk.

3. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    daar ben ik het helemaal mee eens hoor! :)

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
  5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    jippie! doe dus niks verkeerds! Zo dus moet gewoon niet zo onzeker zijn! Tja onervaren mama he!
    thx meiden..ga dus gewoon verder zoals ik al deed, ind vast patroon aanhouden van handelingen en verder zien we wel!
    kus miek

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ritme komt vanzelf :) maanden heb ik ernaar verlangd omdat ik zelf nergens aan toe kwam.
    nu is mn zoontje ruim 4 maanden en komt er eindelijk een ritme in. dat houd bij hem in dat hij tegen 22.00 zn laatste fles wil en dan doorslaapt tot 6 a 7 uur. dat hij op het eind van de ochtend 2 uurtjes slaapt, en meestal in de middag ook. dat hij na zijn fles van 17.00/18.00 uur het liefst een uur of 3 slapen wil en bij voorkeur in zijn eigen bedje.
    hij geeft zelf aan hoe hij het hebben wil maar wij hebben zelf ook steeds duidelijker door wat hij wil, bepaald gedrag en huilen daarvan ga je steeds in een vroeger stadium zien hij is moe, hij heeft honger, etc.
    er komt ook meer nuance in, mijn zoontje gaat nu niet direct keihard krijsen als hij honger heeft, hij begint met dat subtiel aan te geven en als je dan na een paar minuten nog niet reageert gaat hij krijsen. de eerste maanden was het alsof er een knopje omging: zo was hij nog vrolijk en zo ineens heel hard krijsen omdat hij NU een fles wilde. dat zagen we dan bijna niet aankomen.
    ik denk dat je hem het beste kan helpen met het vinden van een patroon door hem te volgen en daar met de tijd patronen in te gaan herkennen en daarin mee te gaan, of iets bij te sturen als jij het zelf anders wilt

7. Niet meer actief

ayman is nu bijna 3 maanden heeft nog geen vastev tijden waarop hij eet en slaapt hoor, alleen zijn nachtslaapje duurt altijd van 9/10 uur tot ongeveer 6 uur dat is het enige wat altijd zo is (sinds hij nutrix door zijn laatste fles krijgt)

8. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nutrix, nu al? Dat mag toch pas met 4 maanden?

Nou ja, maakt niet uit, als het maar goed gaat, toch?

Mirthe lijkt een ritme te hebben, maar wijkt daar nog wel ruim vanaf....met een verschil tot 2 uur... Het vaste ritme is voedingen om 6-10-14-18-23 uur.... maar soms wordt ze om 5 uur wakker, soms om 7 uur en we proberen er steeds ongeveer vier uur tussen te laten zitten. Lukt niet altijd, merk nu ook dat ze minder gaat slapen.... Maar echt een strikt ritme, nee, dat niet, maar ja, volgens mij heb ik dat zelf ook niet ;)

Deel Deze Pagina