Overstappen naar opvolgmelk

Discussion in 'Flesvoeding' started by Bamboe, Jun 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bamboe

Bamboe Actief lid

Dec 5, 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    Hai allemaal,

Mijn kleine meid gaat richting de 6 maanden. Ze krijgt al vanaf vier maanden een paar happen fruit en groente, steeds iets meer.
    De kleine 4 maanden potjes, of wat ik zelf maak, gaan er al bijna helemaal in. Ik probeer dit tot 6 maanden ook niet omhoog te doen, ben bang dat het anders ten koste gaat van de hoeveelheid flesvoeding per dag.
    Toch merk ik nu sinds een week dat ze steeds iets minder gaat drinken. Ze zit nu op 800cc per dag (zat eerst boven de 900cc) maar ze groeit goed en blijft een vrolijke meid.
    Als ze nu steeds minder gaat drinken en misschien een flesje minder kan is het dan het moment om over te stappen? Nu nog niet natuurlijk.
    Maar ze wordt de 24e 6 maanden en we zijn dan precies op vakantie. Ik vroeg me af of ik (als ik dan denk dat ze eraan toe is) ook week eerder het zou kunnen proberen... Ander til ik het over de vakantie heen.

En nog iets... Is opvolgmelk dikker? Jill heeft nu speen 2 en dat gaat goed. Maar als die voeding dikker is dan is het misschien ook wel een goed moment om dan ook naar speen 3 over te stappen. Ze doet nu 20 minuten over de fles dus als het iets sneller gaat is het ook niet erg.

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Volgens mij kan het geen kwaad hoor! Mijn zoontje is bijna 6 maand en ben deze week begonnen met nr 2! Het enige wat ik merk is dat de samenstelling iets anders is en dat hij er even aan heeft moeten wennen! Hij slaapt al geruime tijd door en sinds we nr 2 gebruiken werd hij s nachts weer wakker, misschien toeval hoor, maar het viel me op! En het is niet dikker als nr 1

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt nummer 2 al iets voor 6 maanden geven als dat beter uitkomt.

Share This Page