Sinds begin oktober heb ik last van een hardnekkige verkoudheid. Het begon met mn holtes die steeds vol/vast zaten. Met zoutoplossing sprayen kreeg ik het wel los, maar dan zat het een paar dagen later, weer ergens anders vast. Het leek even goed te gaan met zoutoplossing en nisyleen van vsm sprayen als een soort onderhoud. Maar sinds 2.5 weken ben ik ook aan het hoesten, het begon als een vastzittende hoest, maar lijkt nu steeds meer droog, al hoest ik nog regelmatig slijm op. Via de apotheek heb ik twee weken geleden broomhexine (hoestdrank voor vastzittende hoest) en inmiddels zitten mn holtes ook weer vol en wordt het hoesten steeds erger. Mijn middenrif voelt inmiddels helemaal beurs en die hoestbuien worden steeds heftiger en vermoeiender. Hebben jullie nog tips of huis tuin en keukenmiddeltjes? Een maand geleden ben ik al voor mn holtes naar de huisarts geweest, maar toen kon hij niks geven ivm zwangerschap. Vandaag heb ik even overleg gehad met de huisarts en hij was bang dat hij weer niks kan geven, maar wil wel graag naar mn longen luisteren. Daar heb ik morgenmiddag een afspraak voor staan.
ik heb het ook gehad ik had toen een bacteriële infectie in mijn luchtwegen, hier heb ik antibiotica voor gekregen speciaal wat gebruikt mag worden met zwangerschappen. Ik ben er sowieso heel erg gevoelig voor want heb een chronische verkoudheid, helaas gaat dit bij mij nooit over, en soms is het ook zo erg dat het dus een infectie word. Moet wel zeggen sinds ik geen neussprays meer gebruik en andere rommel is het wel minder geworden. Ik zou anders even een doorverwijzing naar de k.n.o arts vragen