Met hoeveel weken ging jij met verlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Vlindertje1990, 6 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik had graag tot 36 weken door willen werken, maar helaas moest ik ruim 10 weken eerder al verplicht met verlof en dat was maar goed ook want 3 weken later werdt ze geboren..
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Bij m'n zoontje heb ik doorgewerkt tot 36 weken. Het is gelukt, maar de volgende keer doe ik het niet weer.
    Ik werk als verpleegkundige en werk echt mee op de werkvloer en dan ook nog met cliënten die erg veel zorg nodig hebben. De volgende keer zou ik dus met 34 weken met verlof gaan. Collega's hebben nu wel heel erg veel van mij over moeten nemen, wat eigenlijk niet helemaal de bedoeling is.
     
  3. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik wilde doorwerken tot 36 weken maar ivm de werkzaamheden die ik deed mocht ik maar tot 34 weken werken.
    Uiteindelijk door andere omstandigheden met 29 weken al gestopt. Dit had overigens niks met de zwangerschap te maken :)
     
  4. mammievan2

    mammievan2 Fanatiek lid

    31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik ben met 34 weken gestopt ik sta 11 uur op een dag het werd tezwaar op een begeven moment. Ik had na het verlof nog wel 3 weken vakantie genomen
     
  5. Aleeyah

    Aleeyah Fanatiek lid

    23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Ik ga door met werken tot 36 weken. Ligt er ook aan hoe je je voelt en wat voor werk je doet natuurlijk. Ik heb nergens last van gelukkig en heb een kantoorbaan dus ben blij dat ik niet met 34 weken ga stoppen. Dan zou vandaag mijn laatste werkdag zijn. Wil nog helemaal niet thuis zitten!
     
  6. daanvld

    daanvld Actief lid

    22 okt 2015
    149
    0
    0
    Schiedam
    ik zou doorgaan tot 36 weken maar ben nu al een week met verlof. Moest mijn vakantie dagen van vorig jaar opnemen voor 1 juli dus eerder gestopt. Maar heb ook eigenlijk nergens last van.
     
  7. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Moest stoppen met 34wk. Ben kleuterjuf en na 34wk moest ik sowieso stoppen van verlofkundige (hoe ik me ook voelde), vanwege fysiek te zwaar beroep om langer door te (mogen) werken, werd me toen verteld.
     
  8. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    bij de eerste met 32 weken, de tweede met 34 weken en de derde met 36 weken. Zwanger zijn ging me steeds beter af :)
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mag jij blijven werken? In België moet je meteen stoppen als kleuterjuf owv risico op CMV.
     
  10. B3ngel

    B3ngel Actief lid

    2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb aangevraagd per 36 weken. Maar nu ik last heb van (beginnende) bekkeninstabiliteit denk ik niet dat ik het zolang ga volhouden.
    Ik heb wel nog heel veel vakantiedagen staan en ga na mn verlof 2 dagen in de week werken en 2 dagen per week vakantie opnemen, tot de kerstvakantie ongeveer.
     
  11. Winddanser

    Winddanser Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met mijn dochter met 36 weken met verlof, werk in de zorg en de laatste 2 weken vielen mij zo zwaar.. Dit keer (zelfde baan en dus peuter thuis) wil ik met 34 weken stoppen, dan 2 weken vakantie en dan met verlof en daarna wil ik ook nog 4 weken vrij, geef geen bv/kolf niet tijdens het werken, maar wil wel weer bv geven. Nu nog even mn werkgever overtuigen 😊
     
  12. B3ngel

    B3ngel Actief lid

    2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Ik wilde 4 weken vantevoren, maar door mijn bekkenklachten wordt dit uiteindelijk 6 weken vantevoren. Nog twee weken deels werken en dan begint mijn verlof!
     
  13. Danie1991

    Danie1991 Actief lid

    18 aug 2014
    449
    0
    0
    29 weken zw dus 34 weken verlof.
     
  14. Tigra

    Tigra Bekend lid

    15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wilde met 36. Ik hield het ook makkelijk vol en had weinig klachten.
    Maar ik ben bevallen met 35 weken, dus 1 week eerder verlof.
     
  15. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    984
    113
    Bij mijn eerste met 36 weken.
    Nu bij 35 weken omdat ik de eerste keer bij 37+4 ben bevallen en gevoelsmatig weinig rust vooraf had gehad.
     
  16. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ik ga met 32.5 week met verlof (neem 1.5 week vakantie vantevoren)
    Werkzaam in de zorg.
    Moet eigenlijk 30-10 weer beginnen.
    Maar neem dan nog een maand vakantie en een maand onbetaald verlof op.
    Begin de derde week van januari weer met werken.
     
  17. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik ga met 34 weken met verlof, ik werk in de zorg en merk dat het toch wel zwaar begint te worden nu. Nu heb ik ook al last van mijn bekken sinds ik een week of 9 was dus dat werkt natuurlijk ook niet mee.
    Vanaf volgende week werk ik een stuk minder en ik vermoed dat het ziektewet word straks, helaas.
     
  18. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Ik heb een eigen bedrijf, dus verlof is een sigaar uit eigen doos.

    Bij de oudste heb ik letterlijk doorgewerkt tot de weeën begonnen. Dat was overigens niet zo'n aanrader, maar hij kwam 2 weken vroeger dan verwacht en ik had hem gewoon echt niet zien aankomen.

    Bij de tweede ben ik ongeveer 3 weken voor de UD gestopt met werken omdat het ook echt niet goed meer ging. Hij kwam juist te laat, dus uiteindelijk had ik best veel tijd voor de geboorte thuis.

    Bij de derde ben ik ook 3 weken van tevoren gestopt. Dat kwam goed uit met bepaalde deadlines in mijn werk en met de feestdagen. Hij kwam uiteindelijk een week vroeger dan verwacht, maar dat was prima.

    Ik vond het goed te doen, maar ik doe kantoorwerk, dus lichamelijk was het niet zwaar. Geestelijk vond ik het lastiger om mijn koppie er bij te houden de laatste weken, omdat ik gewoon in mijn hoofd veel bezig was met de bevalling, en hoe het zou zijn om weer zo'n kleintje te hebben. En ik wilde nestelen, heel erg, maar dat werk hield me gewoon af van mijn belangrijkere taken, zo voelde het, haha.
     
  19. Joli86

    Joli86 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wilde bij allebei graag met 34 weken stoppen maar helaas met allebei de zwangerschappen met 30 weken moeten stoppen omdat het gewoon niet meer ging.
     
  20. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Jullie gaan allemaal precies zo vroeg met verlof? Toch weer een verschilletje met Belgie denk ik! Maakt me een beetje bang of ik het wel volhoud :p

    Ik ga normaal stoppen met 38 weken, zou stoppen met 39 weken, maar dan valt mijn laatste week verlof in de kerstvakantie, en dan ben ik sowieso vrij. Dus dat is ook maar stom :)

    Moet er wel bij vertellen dat ik nu nog twee weekjes moet werken, en dan sowieso twee weken vakantie heb (als leerkracht), ik keer dan in het nieuwe schooljaar nog een week of twee terug voor ik op verlof ga.
     

Deel Deze Pagina