Met hoeveel weken hadden julie een "20 weken"echo.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door missyb, 6 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Ik vroeg me af met hoeveel weken julie een 20 weken echo hadden.
    ik krijg er waarschijnlijk niet een omdat het alleen op medische indicatie is.:0(

ook heb ik soms het gevoel dat ik de baby voel, niet borrels of trapjes maar gewoon weerstand aan de onderkant van mijn buik .
    iemand hier ervaring mee?

2. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    hmm wat raar dat je alleen op medische indicatie een echo krijgt, ik heb er vorige wk maandag een gehad pcies met 20 wk.

verder geen ervaring met weerstand onderkant van mn buik..

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    19wkn en 1dag...
    en tja baby voelen,....
    dan denk ik dat ik de beeb voel en dan weer niet!

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb em gehad met bijna 20 weken.
    Een 20-wekenecho is trouwens niet op medische indicatie hoor! Als het goed is kan iedereen hem nu vergoed krijgen van de zorgverzekeraar.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik kreeg m met 20wk+2d.

6. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Bij mijn weten is het ook niet zo dat je de 20 weken echo op medische basis krijgt. Vroeger was het zo dat het zeker werd vergoed. Maar ik heb begrepen dat het nu meer afhankelijk van je eigen zorgverzekeraar is.
    Ik heb begrepen dat Menzis niet zo'n uitgebreide dekking heeft met zwangerschappen en ik zit bij Menzis, ik heb gebeld en ze vertelden me dat het wel werd vergoed. Als zij het vergoeden neem ik aan dat iedereen het vergoedt.
    Maar uiteindelijk is het zo dat je verloskundige inderdaad wel moet meewerken. Zij moet de "verwijsbrief" invullen.

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hier staat meer informatie over de vergoedingen van 20-weken echo's.

8. missyb

missyb Niet meer actief

ja ik krigj het ook vergoed via de friesland.
    maar ik heb in de 20ste week weer een afspraak via de verloskundige dus dan kan ik een verwijsbrief krijgen.
    dus dan zal ik in 21 of 22 weken wel een echo hoop ik krijgen.
    dat kan toch wel?

9. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik had mijn 20 weken echo met 21 weken+1 dag

Marian

10. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Ik krijg mijn 20 weken echo met 21 weken en 4 dagen, volgende week donderdag dus! Spannend!

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Je kunt altijd eerder even je vk bellen om het te checken.

12. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    volgens mij heeft iedereen er recht op sinds 1 januari 2006.... ff je verzekering nog eens bellen. Mijne vergoed het alleen als bij een VK/echoscopist die bij hun een contract heeft....
    Succes!

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Sinds 1 januari van dit jaar, krijgt ìedereen een 20 weken echo. Dit is nìet afhankelijk van je zorgverzekeraar, maar zit gewoon bij het basispakket in en dus moet iedere zorgverzekeraar dit vergoeden! Het maakt dus niet uit of je wel of niet aanvullend verzekerd bent....

Ik heb gewoon een afspraak gemaakt in het ziekenhuis met 18 weken. Met 20 weken en 1 dag kon ik terecht. Twee dagen daarvoor moest ik voor controle bij de vk en kreeg ik een formulier voor de echoscopist mee. Mijn vk vroeg me zelfs uit haar eigen of ik al een 20 weken echo had gehad en of ik er anders al een afspraak voor had gemaakt, het gaat gewoon buiten hun om, is jou eigen verantwoordelijkheid....

14. missyb

missyb Niet meer actief

Is dat zo?
    ik dacht dat je alleen via de verloskunidige naar het ziekenhuis kan om een 20 weken echo, dus dat die je een briefje mee geeft.

Het zou wel mooi zijn als ik dat zelf kan regelen zonder verloskundige

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Je krijgt ook het formulier mee van je vk, dus gewoon erom vragen hoor, want je heb er recht op!

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat verschilt per verloskundige en ziekenhuis denk ik, want ik heb nooit een formulier gezien.
    Mocht gewoon zelf bellen om een afspraak te maken in het ziekenhuis.

17. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Ik krijg m met 20 weken en 4 dagen op 13 december! Spannend!

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik heb hem rond de 22 weken gehad en inderdaad ook geen formulier meegekregen van VK. Heb gewoon een telefoonnummer meegekregen en die gebeld.
    Overigens lig ik nog steeds in de clinch met de CZ om hem vergoed te krijgen....

Karin

19. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    ik heb em net gehad, met 19 weken en 2 dagen ...
    Heb de 20-weken-echo na afloop van de vorige echo gelijk aan de balie van de echopraktijk geregeld, en toen ik later bij de VK was heb ik een verwijsbrief gevraagd (want die moest ik hebben) en gewoon gekregen...

20. Matrix

Matrix Actief lid

11 sep 2006
    161
    0
    0
    Heb 'm met 23 weken gehad (vrij laat), maar iedereen heeft daar recht op(dus krijg je vergoed) en is niet enkel op medische indicatie, het is een routine echo (normaal tussen 18-22 weken). Alles gaat men dan bekijken, organen, groeicurve etc. dit formulier dien je mee terug te nemen voor een eerstvolgend bezoek aan je VK.

Overigens behoort de vk dit te overleggen met je of je deze echo zelf wilt of niet.

Deel Deze Pagina