Bij ons staat nu sowieso de meisjes naam al vast. Nu nog op zoek naar een mooie jongens naam, dat is een beetje lastiger want manlief vind namen mooi die ik niet mooi vind en andersom hahaha! Meisjesnaam was eigenlijk de eerste naam die geroepen werd al goed en waren we het er beide mee eens.
Voor een meisje: ver voor de zwangerschap Voor een jongen: rond de 12 weken We hebben expres een beetje druk achter de namen gezet, zodat we er zelf aan konden wennen, en nog een andere naam kunnen kiezen.. maar die kans acht ik zeeeeeer klein, ben erg happy met de naam voor onze kleine meid
Meisjesnaam hadden we al ver voor de zwangerschap. Met 22 weken ofzo is daar de 2e naam bij gekomen. Jongensnaam hebben we wel een idee maar niet iets definitiefs. Nu krijgen we als goed is een meid. Stel dat het toch een jongen blijkt te zijn, hoewel we die kans heel klein achten, moeten we toch nog even overleggen of het de naam gaat worden die we in gedachten hadden.
We wisten met 17 weken dat het een jongen is. Gelijk de rit terug naar huis hadden we een naam. Sindsdien noemen we hem zo als we tegen hem praten. Wel lastig om het geheim te houden voor anderen omdat we het al zo gewend zijn om te zeggen! Succes!
Bij m'n eerste zwangerschap: na 'n paar weekjes. Een jongen zou dezelfde naam krijgen als 'n meisje overigens; Noah. Bij de tweede zwangerschap: al een tijd voordat we überhaupt gestopt waren met de pil...
Ik zie dat het allemaal heel verschillend is! Sommige wisten het al heel vroeg, andere heel laat. Ik weet dat we nog genoeg tijd hebben, maar het wordt moeilijk als er elke week wel 1 a 2 namen bij het lijstje worden toegevoegd haha.
Bij de 20 wken echo wisten we dat het een jongetje zou worden. Paar dagen later zijn we op vakantie gegaan en in het vliegtuig hebben we zitten brainstormen over de naam. (tja je moet wat 10 uur lang zittend in het vliegtuig ) Sindsdien hebben we DE naam voor onze knul. Als we samen zijn dan noemen we hem al bij zijn naam. Hebben zelfs al van die houten letters gekocht in zijn naam, dus we kunnen niet meer terug\! haha. Ik moet alleen uitkijken dat ik het er niet perongeluk ineens uitfloep in het bijzijn van anderen. Haha
tijdens de weeen bij de bevalling haha. en toen ik uit de narcose kwam na de keizersnede zei m'n vriend, ik heb martijn gezegd, dat is toch goed? en nu hebben we al iets van ideeen maar we zijn verder nog niet echt op zoek geweest.
Wij zijn er nog steeds niet uit en zie banner (37 weken) bij een meisje is er nog keuze tussen 2, bij een jongen nog 3. We kiezen denk ik pas als het moment daar is... we komen er toch niet uit.
Bij Eva hadden we met 33 weken definitief de meisjesnaam. De jongensnaam hadden we al even, geen idee meer hoe lang. Dit keer hadden we bij ongeveer 15 weken de jongensnaam (een andere dan dat Eva geheten zou hebben ) en bij ongeveer 18 weken de meisjesnaam. Bij 18 weken heb je natuurlijk nog wel even, ik vond het juist bij 18 weken extreem vroeg om de naam al te weten. En op een gegeven moment moet je er gewoon voor gaan zitten en een keuze maken (zoals we bij Eva hebben gedaan met 33 weken, toen vond ik het wel tijd worden)