met hoeveel weken ingeleid en waarom....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tatjana, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mijn bloeddruk is normaal ook erg laag (vorige week na inspanning 100/60)
    Maar had toch weinig last van die hoge bloeddruk.

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beiden ingeleid, de eerste met 41+5 en de tweede met 41+4. Was bij de tweede al door de vk gewaarschuwd dat ik weer over tijd zou gaan.

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    ingeleid met 39w5d ivm hoge bloeddruk en stress.
    Is uiteindelijk een spoedkeizersnede geworden ivm verm loslating placenta

4. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Mijne was op het hoogst 150/90

5. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Mijne is dus 100. En heb geen medicijnen oid. Om de paar dagen aan de ctg. En verder niets.

Voor degene die meerdere kindjes hebben is inleiden heftiger dan een gewone bevalling?

6. Hoge onderdruk kan vooral gevaarlijk zijn.

Hier ingeleid met 41+2, kon niet meer lopen etc. Alles deed zeer.

7. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ik had van mezelf al hoge bloeddruk, maar toen ik op een maandag voor ryan's geboorte op controle ging was onderdruk al 95 en ik voelde me toen al niet goed hoor..

Dag erna ben ik zelf begonnen met bevallen, maar omdat mijn onderdruk, schrik niet, tijdens een wee naar 133 ging hebben ze me inlaten leiden en paar uur later was hij er al.

Ik had overigens ook zwangerschapscholestase en ben ingeleid met 36.6wkn..

8. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    met 38,4 weken ook ivm zwangerschapsdiabetes, helaas moest ik met pillen beginnen, bleef op 1 cm steken, 38,6 weken rustdag, 39 weken eindelijk inleidbaar, na 6 uur was hij er dan

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Met 38 weken had ik een afspraak staan bij de gyn omdat ik een zwaar kindje zou verwachten.
    Met 37.6 voelde ik bijna geen leven in mijn buik toch maar de VK gebeld en toen moesten we voor een echo en ctg die was opzich goed alleen niet heel veel kindbewegingen. De volgende dag nog steeds niet super veel beweging de gyn had weer een echo en ctg gemaakt en toen zei ze morgenochtend kom je terug en gaan we je inleiden want een zwaar kindje en weinig leven vind ik geen fijn idee.
    volgende morgen 08.00 gelijk vliezen gebroken en infuus aan en om 23.22 was onze Nina er. Ik vond het echt een RAMP inleiden hoop het zo ook nooit meer mee te maken.

10. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.083
    373
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Bloeddruk was 150/95

11. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL

Ja vind ik wel. Ben bij de eerste ingeleid, onbevangen omdat ik niet wist wat er komen ging. Na 8 uur verging ik van de pijn , dus een ruggeprik, daarna was het beter te handelen. De tweede was een natuurlijke bevalling , wat een eitje ondanks dat hij 4200 gram woog . Het was of ik naar de bakker geweest was om een broodje te halen, zo voelde het toen we naar huisreden. Alleen op het laatst was het pittig , maar dat duurde maar even en zelfs dat was nog te harden.
    De derde was ook een inleiding , wat zag ik er tegenop . en ook deze keer viel het niet mee. Ik heb na 6 uurtjes gesmeekt om een ruggeprik en toen die geregeld werd en ik werkelijk niet meer kon kreeg ik persweeen en drukte ik hem er zo uit (een kleintje deze keer) . Dus zonder ruggeprik omdat het op het laatst zo onwijs snel ging. Het zijn zulke onnatuurlijk sterke weeen , tussendoor valt er niet te ontspannen terwijl bij de natuurlijke bevalling ik tussen elke wee bijna in slaap viel.

12. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Met 38 weken in verband met vermoedelijke zwangerschapscholestase.

13. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ingeleid bij 38 weken i.v.m. chronische ziekte (SLE)

14. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met 42+1, want tsja, hoe lang hadden ze me nog willen laten lopen?

15. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Met 38.3 weken, omdat de kleine meid een groeiachterstand had.

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik wordt misschien deze zwangerschap ingeleid... maar eigenlijk wil ik niet...De gyn lijkt het nodig, de vk vind het niet nodig...

De reden is dat ik de laatste twee bevallingen erg veel bloed ben verloren. Ik heb een luie baarmoeder, dus die trekt niet goed samen en ik reageer niet op oxitocine. maar wel op misoprostol.
    Maar nu we dat weten krijg ik dus meteen misoprostol ipv oxitocine. En omdat ik heel snel beval krijg ik het ook in huis (voor het geval het te snel gaat om naar het zh te gaan).

De gyn wil inleiden omdat ze zo de periode dat mijn baarmoeder actief is te beperken in de hoop dat deze na de bevalling wel zn werk doet. Daarnaast, omdat ik snel beval, hopen ze het zo wat gereguleerder te laten verlopen...

Waarom ik het zelf niet wil: ik ben van mening dat een kind komt wanneer het er klaar voor is en dan dus ook het beste kan presteren. Daarnaast heb ik bij meiden gezien die ingeleid werden dat de kindjes het na de geboorte toch wat moeilijker hadden, saturatie, temperatuur, darmpjes.

Maar goed, misschien ben ik het tegen die tijd wel zat en wil ik wel ingeleid worden...

Trouwens over inleiden bij hoge bloeddruk:
    Ze doen dat als het verschil tussen jouw startbloeddruk (dus de bloeddruk bij intake) en de bloeddruk op het einde groter is dan 20/25. Ik heb het dan over de onderdruk.
    Dus kom je op intake en is je bloeddruk bijv 110/65 dan wordt je naar de gyn doorgestuurd als het bijv 130/85 is.
    De bovendruk maakt niet heel veel uit, het gaat echt om de onderdruk.
    Ze kijken dus niet naar het verschil halverwege je zwangerschap omdat dan in de regel je bloeddruk sowieso een stuk lager is, de zogenaamde mid-pregnancy-drop. Mijn laagste onderdruk is 50 maar mijn normaal is 65/70 dus mijn max onderdruk tijdens de zwangerschap mag 85 zijn.

17. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    ik ben ingeleid met 36,6 weken en ik lag al een week in het ziekenhuis wegens zwangerschapsvergiftiging ...

18. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hier met 39.5 gebroken vliezen en met 39.6 ingeleidt omdat mn weeen niet regelmatig waren..

Ik wil absoluut nu GEEN wee-opwekkers meer.. :) tuurlijk als het moet, moet het maar ik zou nu zelfs wat langer willen wachten als mn vliezen weer eerst breken voor mn weeen goed beginnen..

uiteindelijk duurde mn bevalling nog vrij lang (35 uur vanaf breken vliezen, 17 uur vanaf eerste flinke weeen die ik moest wegpuffen, 10 uur vanaf wee-opwekkers)
    En heb maar een minimale hoeveelheid wee-opwekkers gehad maar daardoor wel een constante wee met pieken zonder adempauze ertussen. uiteindelijk na een uur of 6 weeenstorm zonder vorderende ontsluiting kreeg ik een ruggeprik.. ;)

Als ik de keuze had zou ik dus niet gaan voor inleiden, maar zou mn kindje of ik gevaar lopen zou ik het zo weer doen :)
    Ik vond het alleen heel moeilijk om een ruggeprik te vragen omdat ik me dan een "watje" voelde.. maar ben achteraf wel blij dat ik het toen gedaan had want anders was t vast een KS of minimaal een vacuuumbevalling geworden.

19. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ik wordt vrijdag ingeleid dan ben ik 37 weken
    i.v.b dat mijn vliezen al zijn gebroken met 26 weken zwangerschap

20. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Napoleon ik ben het met je laatste stukje niet helemaal eens.
    Bij onze verloskundige praktijk wordt iedereen pas naar het zkh gestuurd met een onderdruk van 95.
    Eerder krijg je het voordeel van de twijfel.
    Is hij 95 gaat er direct een telefoontje naar het zkh.:D

Deel Deze Pagina