ik vroeg me af of hier meiden zijn die momenteel niet werken en dat deze zwangerschap ook niet van plan zijn... Dus gewoon even lekker huisvrouw zijn groetjes van Ramona
Ik heb momenteel geen werk en ik weet niet of ik na de bevalling weer ga werken. Voorlopig bevalt het me goed zo.
Hier een echte huisvrouw Ik werk al niet meer sinds de geboorte van me dochter Kelsey (en die is in januari 5 geworden hihi) En ik vind het heerlijk......soms. Ik ben blij dat ik alle eerste dingetjes (zoals stapjes, woordjes) zelf mag mee maken. Al moet ik zeggen dat de muren soms wel op je af komen. Weinig gesprekken met volwassenen...en dat is soms wel wat vervelend. Maar ik geniet verder hartstikke van het thuis zijn en van me kinderen. Ik ga pas weer werken als al mijn kinders op basisschool zitten. Nu mag ik nog lekker genieten
mij bevalt het ook wel prima zo , maar wat ik me af vroeg ....of je als niet werkende zwangere recht hebt op een of andere uitkering vooral als je ziek bent ofzo... weet iemand dat?
op het moment werk ik fultime en als de kleine er is stop ik het eerste jaar compleet met werken en wordt dus huismoeder. daarna wil ik een paar uurtjes werken in de avonduurtjes z'n 10 uurtjes per week ofzo. voor het extra geld zou het dus niet uit maken maar ik wil gewoon onder de mensen zijn.
Ik weet het eerlijk gezegt niet. Ik kreeg zo en zo al geen uitkering omdat mijn man genoeg verdiend zeg maar. Ik weet wel dat je na je zwangerschap recht heb op een uitkering zonder solicitatie plicht (totdat ze 5 jaar zijn) Geloof ik hoor...weet het ook niet allemaal zo precies meer
Ik ben ook een huisvrouw. Wij waren net verhuisd toen ik zwanger was en de bedoeling was dat ik fulltime mama zou gaan worden,maar helaas moesten wij afscheid van ons zoontje nemen naar 24 weken zwangerschap. Nu 5 maanden verder zit ik nog steeds thuis en het bevalt mij wel....maar zou binnen kort wel graag een paar uur werken,om onder de mensen te komen. Liefs Vlindertje
Ik werk ook niet sinds de 5de maand. Heerlijk...maar ik heb dan ook wel nog een verhuizing te regelen.. Ik kijk even hoe het gaat en na de geboorte in juli werk ik iig even 6 maanden niet en dan zie ik in 2008 wel wat ik doe. Maar op dit moment even lekker niet. Ik hou er wel van om een beetje te tutten in huis en straks in het zonnetje met wat vriendinnen te lunchen... Nee je hebt volgens mij geen recht op een uitkering als je zelf stopt met werken maar wel heffingskorting van de belastingdienst wat rond zo'n 150 euro per maand ligt en straks dan de kinderbijslag. Maar precies hoe het zit weet ik niet. Groetjes, Marijn
Ik ben straks een huisvrouw tegen mijn zin in. Mijn jaarcontract loopt 1 mei af en wordt niet verlengd. Ik ben nu 17 weken zwanger en het is niet reeel te denken dat ik nu nog een baan vind. Wel een aantal gesprekken gehad, 1 heel goed gesprek waarin ik wel hebt verteld dat ik zwanger ben. Resultaat: niet aangenomen dus. Ik baal er best van, want ik wil graag aan het werk! Ik ben ook erg benieuwd hoe het me straks bevalt. Ik zit al te denken aan een aantal dagdelen vrijwilligerswerk bijv. Nou ja, ik zie het wel vanaf 1 mei!
Ik zou wel graag huisvrouw willen worden, maar helaas wordt dat financieel te krap hier als ik zou stoppen met werken. Dus ik ga straks na mijn verlof weer 'lekker' aan het werk....
ik ben thuis gebleven vanaf dat de kleine 8 mnd was, toen ging het niet meer om de kleine mee te nemen, ik werkte destijds bij een ontzettend leuk en gezellig engels gezin in de huishouding en het was voor mij meer lol en gezelligheid dan werk, maar het ging gewoon niet meer... nu zou ik niet eens meer anders willen, zou er geen eens geen "tijd" meer voor hebben ben nu 9 jaar fulltime huisvrouw en zie geen reden om dat anders te doen.....
toen ik net zwanger was werkteik wel gewoon. toen ziek geworden en in ziektewet beland, waarna contract niet werd verlengd. zat dus vanaf half februari officieel zonder werk thuis maar in werkelijkheid al vanaf november. in het begin wel leuk omdat je tijd hebt voor dingetjes voor de beeb maar het begint me nu de keel uit te hangen. heb ook weer tijdelijk nieuw werk gevonden maar dat kan nu ook niet meer omdat ik al voortijdig weeen heb gehad. zit nu dus WEER thuis hahaha. nu met het lekkere weer wel lekker hoor maar moet zeggen dat ik me wel verveel af en toe.
Volgens mij heb je recht op ong 156 bij de belasting en je kinderkorting is ook hoger omdat je niet werkt maar dit moet je wel allemaal aanvragen...miss weet iemand hier iets meer van. Ik werk savonds 1,5uur lekker weinig dus ben verder ook werkeloos geworden en dit bevalt me nu iig goed. Als we het zo gaan redden blijven we dit verlopig ook zo doen gr
waarom zou je recht hebben op een of andere uitkering als je geen werk hebt, en huisvrouw bent? dat je dat hebt als je een baan hebt is niet meer dan logisch maar nee als je huisvrouw bent en je bent ziek dan is daar niets aan te doen... dat is het nadeel van moeder zijnde eigenlijk kun je helemaal niet ziek zijn... via de belastingdienst heb je recht op de algemene heffingskorting als jij niet of nauwelijks werkt, en je hebt recht op de (aanvullende) kinderkorting, en zo heeft je man(vriend) ook recht op verschillende kortingen... liefs smoekie
Ik ben een huisvrouw, Ik heb nu 2 kids waar ik voor zorg naar school breng en het huishouden doen.. en een derde opkomst. En me partner werkt en we vinden het prima zo Groetjes brenda
yep ik ben ook thuis, ik was aan het studeren maar mijn opleiding kwam te vervallen, Nu ben ik dus thuis met een half afgemaakte opleiding, tot dat er een nieuwe opleiding is krijg ik gewoon mijn geld uitbetaald het kan nog een jaar duren voordat ik weer kan beginnen. dus mooie gelegenheid om proberen zwanger te worden, ik ben als ik ooit moeder wordt niet vanplan fulltime te gaan werken, we kunnen ons makkelijk reden van het loon van me vriend.
Buiten dat het voor ons financieel niet haalbaar is om niet te werken moet ik er ook niet aan denken. Ik zit nu zo'n 5 maanden thuis en zal blij zijn als ik weer aan het werk kan.
Ik zit nu thuis ivm met B.I. Werkte maar 16 uur per week en mijn contract loopt volgende maand af en dan stop ik helemaal. Was toch al de bedoeling dat ik na de bevalling zou stoppen met werken, tis alleen nu vervroegd. Ik vindt t heerlijk om thuis te zijn en straks lekker te genieten van de kleine. Nu was werken al niet mijn hobby, dus ben blij dat het bij ons mogelijk is dat ik gewoon thuis kan blijven.
Ikstel vast een hele foute vraag, maar ik bedoel het echt oprecht... Wat doen jullie de hele dag? Ik ben ook moeder, werk fulltime. Maar als ik eens een week vrij ben , maar niet op vakantie ben. Nou dan s ochtends eerst mijn dochter naar school helpen en de honden uitlaten. Dan het huishouden en dan is het , als ik rustig aan doe 11 uur, en dan ben ik klaar.... Hoe vullen jullie je dag dan verder in. Ik zelf wordt gek (een week is nog leuk, beetje hobbyen, huis opknappen, shoppen, dat boek eindelijk lezen, en wat studeren) maar langer dan dat.. ik kan me er niets bij voorstellen. Deze vraag is echt oprecht. Ik merk namelijk aan huisvrouwen ( moeders op school van mijn dochter) dat ze echt genoeg te doen hebben, ik weet alleen niet waarmee. Omdat ik nooit huisvrouw ben geweest ( studeerde toen ik mijn dochter kreeg, en daarna ft gaan werken) kan ik me er niets bij voorstellen. Ook in mijn famillie en schoonfamilie heb ik geen huisvrouw voorbeeld ( iedereen werkt 4 dagen of meer). Ja mijn oma's .. maar de ene had 4 kinderen en deed alles met de hand. Mijn andere oma daarentegen studeerde altijd het eea, sportte vier keer per week , tekende, of woonde weer eens in het buitenland...oftewel, een lekker lui leventje ( vandaar dat ze dat op haar 87e nog steeds allemaal kan ) Dus ik ken het gewoon niet, en ben er erg benieuwd naar. ( als er behoefte is aan andersom, hoe ziet een dag van een ft werkende mams eruit, dan vertel ik dat uiteraard graag)
Ik heb op het moment ook geen werk. Vind het nu wel erg lekker, maar wanneer de kleine een half jaartje ofzo is zou ik wel graag een uurtje of 10 in de week aan het werk gaan. Maar..... misschien bedenk ik me nog wel hahaha