Hallo, mischien een hele rare vraag. mijn kindje is wat aan de grote kant. krijg hiervoor nog een groeiecho. maar nu vroeg ik mij af als ze nu al weten dat het vrij groot is laten ze je dan ook doorlopen tot 42 weken?mijn vk heeft het namelijk niet gehad over eerder halen. en is het verschil tussen 40 en 42 weken echt heel groot in gewicht? ik kan me overigens nog helemaal niet voorstellen dat ik echt een groot kindje in mijn buik heb. met mijn pretecho 25,3 was het buikje 3 dagen onder gemiddeld en de rest rond de middenlijn. beentjes 3 dagen voor. en ineens met 29 weken eeen flinke spurt.. ben zelf ook maar een slank dennetje en mijn man is ook gewoon normaal. ( mijn zoontje is geboren met 3580gr met 40,4 )
Heb eigenlijk dezelfde vraag bij mij ook met 32 weken groei echo en loopt voor met allescwerd nu zn 2 kilo geschat dus met 40 weken ronde de 4 kilo Dit is mijn derde zw schap de eerste is geboren met 41,6 en woog maar 3265 mijn tweede kwam met inleiding met 41,3 weken en woog 3750 vk vertelde dat kindjes over het algemeen bij elke zw schap iets zwaarder worden. Heb a.s donderdag opnieuw echo voor groei en ligging lag bij 32 nog in stuit zal ook gaan informeren wat t beleid gaat worden want ze schatte nu met 42 weken rond de 4200 gr
Hier maakte het niet veel verschil de eerste is met 42+1 geboren en woog 3530 en was 50 cm de tweede werd geboren met 38+4 en woog 3460 en wat 51 cm scheelde in gewicht dus maar 70 gram op 21 dagen
Mijn dochter werd geboren met 41.4 en woog 4180. Ik vond het behoorlijk pittig en zou graag deze keer eerder bevallen, maar mijn verloskundige vond het allemaal wel meevallen (qua grootte lag ze nog net op de bovengrens)
Mijn 1e is gewoon geboren met 40/6 en een gewicht van 4890gr. De 2 die ik nu in de buik heb gaan dat denk ik niet overtreffen. Qua lengte liggen ze wel iets voor, maar dat was bij onze 1e ook zo.
Hier een ruime 9 ponder met 41,3 gehaald. Vanwege te weinig vruchtwater. Grootte en gewicht is volgens mij geen reden om eerder te halen. Ben zelf heel slank maar wel lang en ook lange papa . Uiteindelijk is de kleine MSN ju nog steeds groot en zwaar voor zn leeftijd.
Mijn eerste was bij 41+5 4380gr De tweede was bij 41+1 4400gr Bij de eerste schatte ze haar op 4000gr. De tweede schatte ze gemiddeld op zo'n 3500gr. Metingen zeggen niet altijd wat. De uitdrijving ging bij beide heel makkelijk. Eerste 30 minuten, tweede 5 minuten.
Bij mijn oudste ben ik ingeleid met 39,5 omdat de gyn hem groot vond. Hij woog met zijn geboorte op 39,6 3950 gram. Hij was op 8 pond geschat door de gyn en de vk dacht dat hij 9 pond zou zijn. Hij werd vanaf 20 weken steeds al groot geschat. Ik had er toen geen kaas van gegeten en geloofde alles. Nu denk ik, waarom inleiden voor een baby van 8 pond Maar ja, ik ging toen kapot van de pijn en vond het allemaal wel prima. Deze baby is een stuk kleiner dan zijn broertje en wordt vooralsnog op 3200 gram geschat bij 40 weken. Ik loop tot max 41 weken en verwacht dus niet dat hij zijn grote broer zal evenaren in gewicht en lengte. Ga zelf uit van zo'n 7 pond.
Zoon werd met de echo's altijd gemiddeld geschat hij zou tussen de 3500/3700 zijn met 40/41 weken langer laten ze mij niet lopen. Hij woog met 40+6 toch echt 4160 gram en 51 cm zijn hoofd bleek niet gemiddeld te zijn maar zat op de +2 lijn. Oudste met 40.4 3250 gram en 48 cm Middelste met 40.3 3330 en 45 cm
Bij ons mag je je laten inleiden met 41 weken. Ik ken iemand die 3x bijna de 42 weken heeft uitgelopen en allemaal 9 ponders.. Ik persoonlijk vind dan 41 weken ook de max.
Groei echos en schattingen zeggen echt niets😀 Mijn zoon is 3 weken geleden geboren met 40 weken en hij woog 3942 gram! Best veel voor een eerste kindje dus. Die dag ervoor had ik nog een echo gehad en die schatte hem op 3200 gram! Klopte dus totaal niks van. Ook bij elke controle werd hij gemiddeld geschat, zon 3400 gr... Ze zitten er echt vaak naast😁 Maar ik denk wel dat ze groter zijn als ze tot 42 weken blijven zitten.. in je buik groeien ze het best natuurlijk en krijgen ze de beste voedingstoffen binnen. Ik ben in elk geval blij dat ik niet overtijd ben gegaan dan had hij er nooit meer uitgepast haha...
Mijn dochter besloot met 42 weken pas te komen: 4800 gram en 55 cm. Ik heb toen geen echo's gehad (18 jaar geleden) en de VK had er niets over gezegd dat ze een grote baby was.
Bij 39 weken had ik ook een groeiecho ze dachten dat mn zoontje erg groot zo zijn!! Ingeleid met 39.4 & mn uk woog maar 2695 gr en was maar 47cm.. Bij mij zaten ze er dus flink naast.
mijn zoontje is met 41+4 geboren en woog 3130, nu met 39 weken heb ik van drie verschillende artsen in het ziekenhuis drie verschillende antwoorden gehad in twee dagen, de eerste was de vk in het ziekenhuis en die zei o wat een kleine baby, toen kwam de gyn die zei wat een groot kind en schatte hem op 3500 en de dag erna zei mijn eigen gyn 3100 op dit moment. Dus ze weten er volgens mij helemaal niks van
Ik ben bij 41.2 bevallen (zonder inleiden) en mijn dochter was 3490 gram. Vooraf werd geschat dat ze tussen de 3500 en 3600 gram zou zijn aan de hand van de buikmeting. Dan gaan ze natuurlijk uit van een bevalling van 40 weken. Ze kon bovendien in maatje 50. (lengte is niet gemeten bij de geboorte).
Bij mij werd telkens gezegd dat hij minstens 8 pond zou zijn en misschien nog wel meer. Uiteindelijk bevallen met 41+4 en hij woog maar 3050 gram dus het hoeft niet perse. Ze zitten ook zo vaak fout
Ze groeien gemiddeld 30 gr per dag, of 250 gr per week dus met 42 weken zal een kindje gemiddeld een pond zwaarder zijn.
Mijn zoontje was 4930 bij 41+5. Bij mij was ook de moederkoek heel erg verkalkt en de kleine had opstartproblemen. Ik mag dus niet meer over de 40 weken grens. Bij mijn dochter ingeleid met 39+6 en zij was 3750, prima dus, maar opnieuw moederkloek heel erg verkalkt. deze keer gaan ze met 38 weken al inleiden gelukkig.
Dat hangt van je kind af denk ik. Mijn eerste is met 41,3 geboren en woog 2940gram De tweede en derde met 39 weken en wogen 3155 en 3165 gram. Dus het zegt niet altijd iets.
Met bijna 41 weken woog onze dochter 3625 gram bij de geboorte, was achteraf wel blij dat het niet zo'n grote baby was.