drinkt jouw baby ook zoveel?

Discussion in 'Prematuur' started by juffie roos, Nov 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Ons mannetje is 4 weken te vroeg geboren met een gewicht van 2980 gram.
    In het begin dronk hij borstvoeding maar dit ging niet.(viel steeds in slaap)
    We zijn toen over gegaan op flesvoeding (hypo-allergeen)
    Dit gaat alleen zo goed dat hij veels te veel drinkt. Hij is nu bijna 3 en een halve maand (eigenlijk dus min 4 weken)
    Hij drinkt al weken rond een liter en nu zelfs bijna 1100 cc. Op het consultatiebureau maakten ze hier niet veel van; ze zeggen dat het een groeispurt is....
    Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben.

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mijn zoontje dronk ook zoveel ja. Hij had ook binnen no time de groei ingehaald.

3. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Mijn zoontje is dan wel niet te vroeg geboren (met 39 wkn) maar ook hij drinkt erg veel! Julian is nu ruim twee en een halve maand en weegt zo'n 6 kilo. Bij zijn geboorte woog hij nog geen 3 kg. Hij krijgt 6 voedingen van zo'n 170 cc, maar naar mijn idee zou hij best nog meer lusten. Een heel gepuzzel elke keer om netjes uit te komen!
    Ik las trouwens in een ander topic dat jouw mannetje ook steeds korte slaapjes houdt. Dat heeft Julian precies hetzelfde. Hij slaapt zo'n 45 minuten en is vervolgens niet meer in slaap te krijgen.. Ik denk dat zijn grote eetlust hier ook mee te maken heeft. Wakker verbruik je ten slotte meer calorieen dan wanneer je slaapt.
    Hoe gaat het nu met het slapen van jouw kindje?

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18

Tja, dat gepuzzel iedere keer met die voedingen; om gek van te worden:x wil gewoon steeds uitkomen om 22.30/23.00 maar dan wil meneer opeens nog eerder eten en dan kom ik om 22.00 uit.
    En ja, je hebt wel gelijk, als ze meer wakker zijn gebruiken ze idd meer energie met als gevolg-> meer eten;)
    Hij heeft nu al bijna 900 cc op en krijgt nog om 22.45 een fles, die we dan maar rond de 150+5 gaan maken, anders wordt het helemaal zoveel.

Slapen gaat nog steeds lastig, inderdaad hooguit 45 minuten waardoor hij veel eerder toe is aan een fles.
    We lopen nu bij de kinderarts omdat hij toch wel wakker wordt van de pijn. Heeft erg veel krampen en daardoor ook het zuur:( Hij is steeds erg moe als hij wakker wordt, zo sneu.....

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Hier 2 hongerige mannetjes!!! Nu begint het langzaam af te nemen maar ze dronken veel te veel... Ka was daar heel blij mee en ook met het gewicht!!!

6. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Mmm.. hopen dat de kinderarts wat kan betekenen voor jullie! Wat voel je je naar he, als je kindje pijn heeft. Ben je al bij de osteopaat geweest? Bij ons heeft het niet zo veel uitgehaald, maar van andere mensen hoor ik wel positieve verhalen.

Ik moet wel zeggen dat ik me minder druk maak over het drinken... Als Julian eerder komt, maak ik gewoon tussendoor nog een klein flesje, zodat ik de laatste voeding mooi op tijd kan geven.
    Ik vraag me vaak wel af hoe anderen het doen, die kindjes hebben die netjes 4 uur tussen de voedingen laten. Maar die kindjes zullen ongetwijfeld langer slapen...

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Prematuurtjes maken een inhaalslag, daarom drinken ze zoveel.

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Mijn dochtertje dronk ook heel veel. En eet nu nog steeds heel veel op een dag. Ze heeft ook qua gewicht de 3 maanden vroeggeboorte bijna ingehaald.

9. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    hoeveel drinken ze dan op een dag???
    hier dus standaard over de liter, soms zelfs wel 1100 cc

Share This Page