met hoeveel weken met hoofdje naar beneden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door samaa, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samaa

samaa Niet meer actief

Hoi allemaal ik start maar even een nieuw onderwerp.

Gisteren een groei echo gehad, en ons meisje ligt nog steeds in stuit, ik ben nu 32 weken zwanger. Bij voorgaande pretecho met 26 en 31 weken ook in stuit, en ze heeft ook nog niet anders gelegen volgens mij.

De verloskundige wil met 34 weken afspraken gaan maken voor een draaipoging, maar ik zie dit nog niet echt zitten... ik weet dat ze nog tot 36 weken kan draaien uit zichzelf, maar toch vind ik het wel spannend of ze nog uit zichzelf zal draaien....

Ik vroeg mij af met hoeveel weken jou kindje met zijn/haar hoofdje naar beneden lag.

2. Coekie

Coekie Actief lid

8 dec 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft ze al die tijd al met het hoofdje naar beneden gelegen.
    Hopelijk draait jouw meisje uit zichzelf nog :) het kan in ieder geval nog wel inderdaad!

3. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    1e met 32 weken. Nu weet ik het nog niet...... maar volgens mij wel goed.

Je kan trouwens ook moxatherapie proberen. Kan in ieder geval nooit kwaad.

4. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Mijn zoontje lag geloof ik vanaf een week of 25 al met zn hoofdje omlaag.. Deze beeb ligt nu (bijna 28 weken) in stuit.. De verloskundige zei zelf dat 99.9% van de kindjes die met 27 weken in stuit lagen uit zichzelf nog draaide maar ben er nog niet helemaal gerust op.. Dus ik ben ook wel benieuwd en lees even mee.
    Hoop dat deze dwarsligger snel draait en hoop voor jou dat je kindje ook nog uit zichzelf besluit te draaien!

5. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Bij mij lagen alle 3 mijn kindjes rond de 30 weken met hun hoofdje omlaag.

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    26/28 weken. lag toen al muurvast door mijn kleine lichaam zei de vk.

7. samaa

samaa Niet meer actief

Erg verschillend dus! Moxa heb ik ook over gelezen, zal er nog eens over nadenken. Ik las op Internet dat bij 30 weken 75% van de kindjes goed ligt.
    Tot nu toe een prima zwangerschap, dus heb nu zo n voorgevoel dat ze gewoon eigenwijs zo zal blijven liggen :(
    en een draaipoging lees je ook niet altijd even leuke verhalen over....

Afwachten maar even nog dan ;)

8. Hier bij 34 weken. Als ze bij die echo nog steeds verkeerd had gelegen (zoals de week daarvoor), dan was ik ook voor moxa-therapie gegaan..

9. samaa

samaa Niet meer actief

Oh dat stelt me nog wel gerust shaddixxx!

10. California1

5 jan 2014
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn kleine heeft van begin af aan in stuit gelegen en is pas met 36 weken uit zichzelf gedraaid, dus het kan nog makkelijk! :)

11. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    28 weken vast..
    Maar ken verhalen dat ze net voor bevalling nog hup goed draaiden sommige kleintjes zijn gewoon al vroeg dwars en houden graag de spanning erin tot het laatste moment en dan draaien ze als nog

12. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste zwangerschap met 38 weken.

Tweede zwangerschap 38+3

Derde nu 34 weken en nog in stuit /dwars

13. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hier ook met 34 weken. Had ook due week ineenkeer een aanslag op me blaas kon niet eens op me benen staan. Denk dat de kleine toen gedraaid is.

14. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Hier met 24 weken al met t hoofdje naar beneden

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier tot 28 weken met hoofdje naar beneden gelegen en toen bedacht hij zich ineens om in stuit te gaan liggen...
    Uiteindelijk met 36 weken een draaipoging gehad, maar hij lag al te diep ingedaald in mijn bekken en t is dus niet gelukt helaas.

Over de draaipoging.... Mocht t nu weer zo verlopen en onze uk ligt weer vast in mijn bekken, dan pieker ik er echt niet over om weer een draaipoging te laten doen!!!
    MAAR ligt de uk dan nog niet ingedaald, dan zou ik het er zeker nog een keer voor wagen!

Hopelijk draait jouw ukkie nog gewoon en ik zou moxatherapie anders ook echt eerst nog even proberen.
    Draait je ukkie niet en je hebt vragen over de draaipoging dan mag je me altijd een pb sturen.

16. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier tot 29+6 veel gedraaid en meestal dwars of in stuit. Met 30+0 gedraaid en meteen ingedaald, ligt nu netjes in kruinligging en al muurvast in mijn bekken. Die draait dus niet zomaar weer naar stuit.

17. samaa

samaa Niet meer actief

Goed om te horen california 1! Maar duimen dat ze gewoon gaat draaien dan ;)

18. samaa

samaa Niet meer actief

Dankjewel engeltje23, mocht het zo blijven dan zal ik je binnenkort nog even pb'en

19. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    #19 JMay, 13 dec 2014
    Laatst bewerkt: 13 dec 2014
    Onze dochter lag met 30 weken vast en begon toen ook in te dalen.

Onze kleine man ligt helaas nog steeds dwars hoop dat hij snel de goede positie aan neemt. Of draait naar stuit want ik zou heel graag een natuurlijke bevalling willen en geen Ks!
    Al schijnt een stuit bevalling ook vreselijk te zijn haha

20. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft tot 35 weken in stuit gelegen en is daarna zelf gedraaid. Ik zou dus gewoon lekker afwachten tot week 36 :) (en ik zou zelf niet eens een draaipoging doen, maar dat is mijn mening natuurlijk).

Deel Deze Pagina