Ons 2de kindje heeft tot 35.6 in stuit gelegen... Met 36 weken hadden we een afspraak bij de gyn om haar te laten draaien dit was niet meer nodig En ze liep erg voor op termijn maar had toch nog ruimte om om te draaien
Onze dame lag ook al vele weken in een stuit. Ook ik heb een prima zwangerschap gehad. Uiteindelijk draaide ze nog met 36 weken. Het kan dus echt nog wel. Ik kreeg als tip om met de voeten omhoog te gaan liggen en de handen onder op de buik te plaatsen. Soms wil dat helpen en bij mij is ze toen ook gedraaid. Heb een uurtje heel ontspannen gelegen terwijl ze bij mij de boel aan het verbouwen was. Voelde de voeten op een gegeven moment in mijn zij, haha. En het mooie was dat ze gelijk indaalde, ze lag al mooi diep bij de eerstvolgende controle. Omdat de vk dacht dat ze niet meer zou draaien al wat voorlichting gehad over een draaipoging en bevallen met een kindje in stuitligging. Natuurlijk bevallen is ook dan heel goed mogelijk hoor! Laat je goed voorlichten en kies niet zonder mee voor een ks. Zelfde geldt voor een draaipoging. Bij de een kan het niet en bij de ander lukt het wel prima. Ligt aan verschillende dingen (Hoe doet je kindje het in de buik, nog voldoende ruimte, hoe ligt de placenta, enz). Succes met de laatste loodjes en ik hoop voor je dat de kleine snel besluit te draaien.
Dat klinkt positief! Hoe moet ik dat met mijn voeten omhoog liggen voorstellen? Is iets makkelijks om te proberen, wie weet helpt het Bedankt voor je positieve berichtje
Zou de baby ook nog weer terug in stuit kunnen draaien als het met 34 weken goed ligt? Ben ik wel eens bang voor, soms voel ik hier nog wel gedraai en veel bewegingen en zie ik overal bulten etc Al meen ik wel met 34 weken ook een soort van indaling gevoeld te hebben de dag na de liggingsecho. Had snachts wat lichte menstruatie krampjes en s ochtends een paar flinke steken onderin
Gewoon lekker op bed gaan liggen met je voeteneinde wat omhoog en/of een kussen onder je voeten doen. Ik zorgde dat mijn voeten hoger lagen dan mijn hoofd en legde ook een kussen onder mijn knieholten zodat het wat lekkerder lag. Daarna handen onder op je buik en rust lekker uit. Ik heb toen even wat gedommeld, ondanks dat de baby zo druk was. Mijn vk zei dat zoiets weleens wilde helpen. Schijnt dat baby's dan met hun hoofd naar je handen toe willen. Garanties heb je nooit natuurlijk (helaas). Ik vond dit nog op internet, vond het heel helder. Wie weet heb je er wat aan? Stuitligging - Index Overigens: mocht de baby toch nog ineens draaien dan moet je niet gek opkijken dat je 1 of 2 dagen je kindje veel minder voelt. Ze moeten dan even aan hun nieuwe positie wennen. @Meis28 In principe blijven ze, als ze eenmaal goed liggen, rond die termijn mooi zo zitten.
Ok ben erg benieuwd, do.weer controle bij vk dus hopelijk kan zij voelen of ie ook al ingedaald is misschien!
Bij mij lag dl tot 37 weken in stuit. We hadden een afspraak voor de draaipoging en toen ze een echo gingen maken bleek ze net gedraaid te zijn! Heel frapant want ze heeft de hele zwangerschap in stuit gelegen en door een afwijkende vorm baarmoeder dachten ze dat ze ook niet anders kon liggen. Ze is gelukkig goed blijven liggen zodat een natuurlijke bevalling had
Woehoee de kleine man ligt goed! Gister controle gehad en heb z'n hoofdje gevoeld onderin Vk zei wel omdat hij aan de kleine kant is vooral z'n hoofdje dat hij nog wel ruimte heeft om te draaien maar hopelijk blijft hij gewoon zo liggen
De eerste twee dames tot 38 weken in stuit, daarna spontaan nog gedraaid. De derde altijd goed gelegen en bij week 33 naar stuit gedraaid, maar bij 35 weken weer terug gedraaid en nu sinds week 36 ingedaald en klemvast.
Wat fijn Jmay! Nu duimen dat hij zo blijft liggen! Hier drukt nog steeds een hoofd tegen mijn ribben... maandag weer controle bij de vk, en verdere stappen bespreken.
Oh wat fijn! Idd hopen dat ie niet meer gaat draaien Ik hoop dat mn kleintje hier ook nog met hoofdje naar beneden lag zoals bleek uit de 34 weken echo. Morgen kijken of de vk iets kan voelen van indaling... Hope so! Dan hoef ik me daar niet meer druk om te maken hihi
Bij mij lag de kleine man al met 20 weken met zijn koppie naar beneden, en hij is nooit meer anders gaan liggen! Succes hopelijk draait ie nog vanzelf!!
Nou, vandaag weer controle gehad bij de vk. Zoals verwacht nog steeds in stuit. Ligt ook al iets ingedaald. Toch de versie besproken, en al mijn vragen gesteld. Ze heeft me een duidelijke uitleg gegeven, dit stelt me enigszins gerust. 2 weken geleden zag ik een versie absoluut niet zitten, maar wil het toch proberen, aangezien ik toch heel erg graag een gewone bevalling zou willen... over 2 weken een liggingsecho, als ze dan nog in stuit ligt wordt ik naar het ziekenhuis verwezen voor een draaipoging rond 36 weken. aangezien ons meisje al vanaf 26 weken hetzelfde ligt, Was de vk iets minder optimistisch dat ze nog zelf gaat draaien. nu nog in twijfel of ik alsnog de moxa therapie ga proberen, hiervoor moet ik dan al snel wat gaan regelen....
Bij mij lagen de meiden ook al met hun hoofdjes naar beneden rond de 30 weken. Nu ben ik in verwachting van een zoon , ben nu inmiddels 33 weken! Maar met 31 weken lag onze zoon nog in stuit ! Hopelijk gaat deze nog draaien uit zichzelf!
En, zijn ze allemaal al gedraaid? Ik ben bijna 36 wk zwanger en de kleine ligt al ruim zes weken met de billen naar beneden....wie geeft ons hoop?
Hoi zonnetje, Helaas geen succesverhaal hier Ik zou afgelopen dinsdag een draaipoging krijgen, maar bij controle met echo voordien bleek ineens dat ik weinig vruchtwater heb, waardoor het niet door kon gaan. Ik ben nu doorverwezen naar de gynaecoloog ivm stuitligging en weinig vruchtwater, zoals je ziet inmiddels 37 weken zwanger... draaien gaat ze niet meer doen denk ik. van de week alle echo papieren terug gekeken en ze lag met de 20 wkn echo al in stuit. Bij mij wordt er een keizersnede gepland rond 38 of 39 weken afhankelijk van hoe het gaat. Mijn bloeddruk was namelijk donderdag te hoog waarvoor ik extra controles heb gehad, maar dit Was vanmorgen weer oke gelukkig. Wat zegt de vk of gynaecoloog over de stuitligging zonnetje?
Altijd netjes naar beneden, tot de pretecho met 34 weken. ...ineens in stuit. Vier dagen erna draaide hij overdwars, en toen ik met 37.3 voor afspraak kwam lag hij weer goed. Gelukkig maar want moest meteen ingeleid worden ivm hoge bloeddruk. Alles kan
Ik heb as donderdag een groeiecho voor de ligging. Had gister een vk die pas betonnen is en wist niet precies wat ze waar voelde.. :/ Vind het stom dat er elke x andere vk's zijn. Zou fijn zijn als je 1 vaste vk had..
Die van ons ligt ook bij elke echo in stuit en we zullen het maandag de 26ste wel weer zien als we 32 weken zijn. Ik heb besloten geen draaipoging te doen als hij in stuit blijft liggen maar dan ga ik gewoon voor een keizersnede.