met hoeveel weken met hoofdje naar beneden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door samaa, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Nee, ik heb er onwijs veel zin in. Toen bleek dat de kleine waarschijnlijk niet meer ging draaien zijn we wel door een rouwfase gegaan. Ik had zo graag thuis willen bevallen en nu kan dat nooit meer.
    Ik hoop na een dag of drie naar huis te mogen, al is dat hier niet zo normaal. Omdat ik in NL werk en verzekerd ben, heb ik NL kraamzorg geregeld, die komen dus ook nog wat uurtjes als ik thuis ben.
    Ik ben erg benieuwd hoe ik de nasleep ervaar vd ks, of ik veel pijn zal hebben. Hopelijk kan ik de kleine al snel zelf in bad doen, lijkt mij geweldig.

2. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Nou morgen is het zo ver! Ik had gehoopt (en stiekem heel hard m'n best gedaan hahaha) dat ze toch nog eerder zou komen. Al was het maar voor de belevenis. Maar gisteren nog op controle geweest en ze ligt nog best daar, wel weer met haar voeten naar beneden dus stuitbevalling had ik nooit mogen doen. Dan ben ik achteraf wel blij dat we een ks hebben gepland en we ons daar op konden richten anders dan ben je jezelf op een stuitbevalling aan het voorbereiden en dan krijg je 2 dagen van tevoren te horen dat het niet mag!

Tot 2 dagen terug was ik er erg rustig en vredig onder. Helaas zijn zelfs bij mij nu de zenuwen doorgezet en heb ik wel wat momentjes gehad :)
    Gelukkig is m'n vriend ontzettend lief en heel positief en dat helpt mij weer om ook weer positief te denken!

M'n tas is gepakt, de papieren liggen klaar dus klein ding komt u maar :D

3. samaa

samaa Niet meer actief

Dat is super drieka! En fijn dat hij ook al wat is ingedaald. Hopelijk blijft hij mooi zo liggen! :)

4. samaa

samaa Niet meer actief

Oh spannend hoor! Kan ik me goed voorstellen dat je de zenuwen nu wel krijgt! Als ons dametje niet zelf was gekomen had ik ook eind van deze week de ks gehad, en zat ik me nu waarschijnlijk ook al helemaal op te vreten van de zenuwen. Ben dan wel blij dat het allemaal zo snel is gegaan...

Wens je heel veel succes en sterkte voor morgen. Hopelijk krijg je je zenuwen onder controle en valt de ks voor jou ook mee! Lekker genieten van het moment dat jullie kleintje ter wereld komt en de eerste momenten samen!
    Laat je weten hoe het is gegaan?

5. samaa

samaa Niet meer actief

Dat is inderdaad wel even balen dan! Ik wilde sowieso poliklinisch bevallen, dus heb er zelf geen problemen mee. Belangrijk is dat je kleintje gezond ter wereld komt.
    Wel fijn dat je nog kraamzorg krijgt. Ik zag er tegenop, een vreemde in huis... maar ben zo ontzettend blij met haar! Huishouden, boodschappen, grote deel voor de zorg van ons meisje is nu wel erg heftig als dat allemaal op mijn vriend neerkomt. Zij doet huishoudelijke taken en helpt bij de verzorging.

Ik vind de pijn goed te doen, als je je rustmomenten maar neemt, je merkt vanzelf wel dat je over een grens bent gegaan, dan let je de volgende keer wel op ;)

6. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    @Samaa fijn dat het zo goed gaat! Jouw verhaal geeft wel vertrouwen!
    @LaRambla: heel spannend..!! Heel veel succes!
    @ Zonnetje80: jij natuurlijk ook..! Fijn dat je het nu beetje kunt accepteren.

Hier vanmorgen bij vk geweest, nog steeds stuit, wist ik wel want hoofd is niet te missen ;) maandag moet ik naar het versie spreekuur. Zou erg fijn zijn als het lukt, maar schijn erg strakke buikspieren te hebbn(daar zag ik vroeger niks van haha) dus dat maakt het lastig.....

Vind het wel lastig , moeilijk als je zelf moet kiezen tussen ks en stuitbevalling.... Hoe hebben jullie dat aangepakt of was er geen keuze?

7. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Hopen dat het draaien lukt! Wees vooral erg rustig en ontspannen, ik stond helemaal op spanning en kreeg een paniekaanval :) dat was helemaal niet nodig want het doet geen pijn, de baby is in goede handen en de gyn. Waren hartstikke lief voor me! Dus helaas niet gelukt..

Voor ons was een stuitbevalling geen optie. Ze ligt met haar voeten naar beneden en het is ons eerste kindje dus ze weten niet of het geboortekanaal überhaupt groot genoeg is. Daarbij vind ik persoonlijk geen fijn idee om mezelf en m'n baby eerst een dag uit te putten om vervolgens alsnog een spoedks te krijgen. Maar dat is mijn idee ervan hè!
    Ik denk overigens als je er 100% achter staat en er met vol vertrouwen ingaat dan het dan veel meer kans van slagen hebt dan zoals ik het in mijn hoofd heb. :D

8. samaa

samaa Niet meer actief

Oh spannend dus! Wij zijn voor versie gegaan maar ging dus niet door. Stuitbevalling is voor mij zelf geen optie geweest omdat ik het niet zag zitten om aan een stuitbevalling te beginnen en met een spoedks te eindigen waarbij er iets mis gaat, of waarbij ikzelf onder narcose zou moeten en de eerste momenten zou missen... had die angst heel erg. Met een geplande keizersnede kun je vaak nog wel je wensen aangeven, bijvoorbeeld of een gentle sectio mogelijk is etc. Ondanks mijn vliezen spontaan braken had ik nog wel de mogelijkheid om voor een gentle sectio te vragen, en hier is toen ook direct rekening mee gehouden. Zoals het Tot nu toe is gegaan: ik zou het zo weer doen, vond het absoluut geen nare ervaring. Ik ben zelf wel erg nuchter en positief ingesteld.
    De afweging wat te doen kun je alleen zelf maken samen met je man/ vriend. Lees je goed in over voors en tegens (en lees niet teveel horrorverhalen van anderen) en bespreek het met je gynaecoloog. En doe wat voor jou goed voelt!
    Hoewel, de mijne was voor een stuitbevalling maar heb meteen gezegd dat ik dit niet wilde.

9. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    LaRambla, je bent bevallen, hoe cool is dat! Ben benieuwd naar je verhaal, maar dat horen we wel als je bij bent gekomen.

Eva, versie as maandag, spannend. Ik vond het infuus prikken het ergst ;)

Samaa, inderdaad, ik moet na de ks het rustig aandoen, ik ga mijn best doen. Ooooo wat heb ik zin!

10. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Samaa, in welke week werd bij jullie de ks gepland?
    Bij LaRambla zo te zien op dag 39,3.....wij hopen stiekem op 39,0 of 38,4

11. samaa

samaa Niet meer actief

Ook erg benieuwd hoe het met LaRambla gaat! :) horen vast nog van haar als ze een beetje is bijgekomen.

Ik zou een keizersnede met 38 of 39 weken krijgen, afhankelijk van mijn bloeddruk en vruchtwater. Maar controles waren steeds goed, dus denk dat ik anders ook vandaag of morgen met 39 wkn de ks zou krijgen.
    Hier is gisteren de hechtdraad eruit gehaald, wat een opluchting, voelt alweer een stuk prettiger. :D begon aardig te trekken.

Gisteren heb ik ons meisje voor het eerst in bad gedaan, aankleden lukte niet meer, ben soms nog erg duizelig ivm laag HB, maar gaat steeds beter!:)

Zonnetje wanneer krijg jij een datum voor de ks dan?

12. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    As woensdag hoor ik de datum, dan is het 38 wk, ik denk dat het de woensdag daarna gaat gebeuren op wk 39. Mijn RR is prima en ik heb verder geen klachten, dan zullen ze hem echt niet eerder halen. Begin wel wat last te krijgen van mijn bekken, heel irritant.
    LaRambla ligt nu hopelijk te stralen in een ziekenhuisbed 😃

13. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Hee! Nou ik ben weer Alive and kicking! Woensdagochtend om 11.43 uur is onze prachtige dochter Vive geboren :D
    De keizersnee ging goed, maar erg surreël.. Dat je je voeten nog wel kan bewegen en je niet voelt dat ze in je buik snijden :$ en toen opeens was ze er! Ze had wel in het vruchtwater gepoept en dit al ingeslikt maar het was niet heel oud zeiden ze en vriendlief mocht gewoon erbij blijven toen ze haar gingen controleren en toen is ze op de ok al op mijn borst gelegd. Dit vond ik erg fijn want het duurt toch nog 40 minuten voordat ik dicht was. Daarna op de verkoeverkamer hebben ze ons lekker met z'n 3en gelaten en om 1 uur was ik terug op de kamer.

Met dochter gaat het fantastisch, m'n BV is al op gang en als ze wil begint ze te smekken en niet te huilen haha. Ze slaapt, kijkt rustig rond en eet. Heerlijk! Vandaag mag ik om 10 uur naar huis en dan begint het echt :D

14. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!! Dat klinkt hartstikke goed allemaal...!!! Fijn dat het ok is gegaan en je dochter het goed doet!

Hier maandag nog niet de versie, maar alleen het consult. Was wel woensdag bij de verloskundige die de versies doet en ze zei dat de ruimte in m'n buik al erg beperkt was, dus ze waarsch al komende week de poging wil doen, maar de kans op succes klein achtte.... Dus ik begin me ook maar beetje in te stellen op een ks. Inderdaaad ben ik ook niet gemotiveerd genoeg om aan stuitnevalling te beginnen met dan toch een reeële kans dat het niet lukt... Maar even afwachten wat gyn dan zegt.

Doen bij jullie de verloskundigen ook de versies trouwens? Ik zou het zelf misschien plezieriger vinden om het in het ziekenhuis te doen, mocht er toch iets voorvallen...

15. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    PS zonnetje wat spannend dat woensdag de datum volgt! Je hebt zelf dus eigenlijk geen inspraak..? En krijg jij ook een gentle sectio?

Samaa: echt goed om te horen dat je haar al zelf in bad kan doen, ik was altijd bang dat dat weken kon duren maar jouw verhaal klinkt hoopvol!

16. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    LaRambla, gefeliciteerd! Wateen prachtige naam hebben jullie gekozen, geweldig!
    De ks klinkt in jullie geval top en wat fijn dat je nu al lekker thuis bent. Je hebt een baby, besef je dat wel? Genieten zeker?

Ik denk niet dat wij mogen meebeslissen over de datum....maar gewoon eentje benoemen en kijken hoe ze reageren kan geen kwaad denken wij.... Doe ons 11 febr maar....
    Het wordt geen gentle sectio, in Belgie lopen ze echt nog wel achter. Hij wordt zelfs niet op mijn borst gelegd, erg jammer, ze vinden het te koud in de ok. Dus hij gaat al snel met mijn man mee naar de kraamafdeling. Ik maak mij lichtelijk zorgen over mijn 'hechting' en hoop echt dat de bv snel op gang komt. Ik ga mijn wensen wel bespreken, misschien staat de gyn er wel voor open, geen idee.

Eva, bij mij deed de gyn de versie, een man met een stevige greep. Ik had denk liever een vrouwenhand aan mijn buik gehad, een wat subtielere aanpak. Ik heb van te voren en erna een half uur aan de monitor gelegen, krijg je wel extra controles rond de versie?

17. samaa

samaa Niet meer actief

#117 samaa, 30 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2015
    Super LaRambla, gefeliciteerd met jullie dochter!
    Fijn dat alles goed gaat en je weer lekker thuis bent :) nu kan het echte genieten beginnen.b

Eva, hier werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis naar een versie kundige.
    Werd ook op de verloskamer gedaan.

Zonnetje, bij mij op de ok was het ook niet veel warmer, ik had zelf een warmtedeken over en hier kon mijn dochtertje bij onder op mijn blote borst.
    ik had ook niet exact de gentle sectio zoals je leest in de boekjes, maar ze wilden wel rekening houden met mijn wens. Ik heb mijn dochter nog 10 min bij me gehad en wilde zelf dat ze dr verder nakeken. Heb een goed gevoel over alles. Misschien dat je je angsten/zorgen kunt bespreken met je gynaecoloog en dat er misschien wel wat mogelijkheden zijn?

18. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Nou, 11 feb gaat de draaipoging in het ziekenhuis gebeUren... Spannend. Heb zo'n enorme last van dat hoofd tegen mijn maag en longen, alleen daarom al hoop ik dat het lukt!

Samaa en LaRambla, hoe gaat het met jullie en jullie dochters?
    En zonnetje, woensdag afspraak toch! Misschien dat jij wel je ks krijgt op dezelfde dag als ik mijn versie!

19. samaa

samaa Niet meer actief

Hopelijk lukt de draaipoging! Spannend, nog eventjes geduld dus!
    En dat hoofdje voelt idd niet fijn meer op het eind. ..;)
    met mij is alles prima, voel me met de dag fitter en kan steeds meer.
    Jolée is over het algemeen een heel tevreden kindje. :)
    Gisteren controle bij de kinderarts gehad.Ze heeft een scheef voetje door de stuitligging. En er is nu ook al een heupafwijking te zien, daarom is de echo voor de heupjes vervroegd van 12 weken naar as vrijdag... was wel even verbaasd gisteren, want over haar heupjes hadden ze ons niks gezegd. Alleen dat bij stuitligging na 12 weken standaard een echo gemaakt wordt ivm verhoogde kans op hd. Nu ziet het ernaar uit dat ons meisje dit misschien heeft en daarvoor dan een spreidbroekje moet.. zo sneu! :( was er gisteren even best verdrietig van.
    Maar eerst de echo eens afwachten... en dan zien we wel weer verder.

20. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ah wat naar van het voetje. Maar een troost: ik heb zelf HD gehad (lag niet in stuit zelf, gewoon pech) en mijn broer ook, en we hebben allebei spreidbroekje gehad en is volledig goedgekomen. Nergens last van, en ook asl babies waren we niet heel sip of zielig volgens mijn ouders!

Deel Deze Pagina