Met hoeveel weken miskraam gehad?

Discussion in 'Miskraam' started by sneeuw, Dec 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wanneer stopte vruchtje met groeien/miskraam?

1. 5 weken

2. 6 weken

3. 7 weken

4. 8 weken

5. 9 weken

6. 10 weken

7. 11 weken

8. 12 weken of langer

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ja is ook heel zwaar.
    Ik kan me ook goed voorstellen dat je nu nog helemaal niet blij bent.
    Ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed blijft gaan!

2. querida2

querida2 Lid

Sep 14, 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier enkele weken terug (op 8 december) na 17 weken... Zoontje leefde nog, maar ik verloor vruchtwater....

3. Met 7 weken een miskraam gehad (jan '11);
    Met 11 weken (8 weken vruchtje gestopt met groeien (jun '02));
    Afwijking dochter* met 6 weken ontstaan. daardoor overlijden met 23 weken.

4. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh babyengel en querida wat verschrikkelijk erg, had me niet gerealiseerd dat er zulke trieste ervaringen naar boven zouden komen, sorry hoor, beetje onnadenkend van me. Ik hoop dat een ieder het een plekje kan geven en inderdaad, zelfs na 12 weken ben je echt niet compleet door de gevarenzone heen, het blijft gewoon altijd een zeer wonderlijk en spannend iets.....

5. Noushis

Noushis Actief lid

Sep 16, 2008
    336
    0
    0
    Hier hartje horen kloppen op 8,5 weken...
    Op 12 weken en 1 dag heb ik paar druppels bloed verloren, had sowieso die dag de echo voor nekplooimeting...
    Hartje was gestopt op 9 weken... (5 december)...
    Op 8 december de curretage gehad... Nu maand gracial ingenomen... (laatste pilletje op 31/12/2011) zodat ik 2012 pilvrij kon ingaan...

Nu op controle op 30/01/2012 en hopen dat we er terug voor mogen gaan...

Ben trouwens blij dat feestdagen voorbij zijn... Heb heel veel tranen gelaten en ben ook zo 2012 begonnen. Heb op nieuwjaar een smsje van vriendin gekregen waarin stond dat ze 14 weken zwanger was een een 2ling... Zij is uitgerekend voor 2 juli... terwijl ik voor 17 juni zou uitgerekend was...

Ik dacht dat ik er over was, maar had gevoel dat ik terug in de put ben geduwd...

Hopen dat voor iedereen 2012 heel vruchtbaar mag zijn.

6. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    April 2007 bbz

Januari 2011 2e echo nog een kloppend hartje... en met de 3e echo klopte het niet meer... gestopt met 11w5d (curettage)

Juli 2011 2ling gestopt met groeien met 6w3d (zelf op gang gekomen)

ben nu heel bang voor me echo morgen :(

7. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Hier de eerste keer 5weken en 6dagen..de 2de keer met 4 weken en 1dag

8. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Oh meid, ik kan me je angst heel goed voorstellen.
    Heel veel sterkte morgen!

9. Sjors duim voor je echo morgen!! Hopelijk nu gewoon een gezond kindje!!

Sneeuw, rustig het is niet dat het bij mij door dit onderwerp zo naar boven komt.. valt technisch gezien niet onder een miskraam meer ook, had het alleen neergezet omdat het toch ook een ernstige afwijking was die vroeg ontstaat. Het is zeker een wonderlijk en spannend iets.. laten we hopen dat voor ons allen gauw een goede zwangerschap met gezond kindje is weggelegd!

10. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik kan meedelen dat ik vandaag een uitw.echo heb gehad en heb een hartje gezien...........pffffffffffff, wat een opluchting. Volgens mijn 100% zekere berekening moet ik nu 6+4 zijn maar de echo gaf precies 6 weken aan, hoop dat dat niets geeft, verloskundige zei van niet want anders had ze het hartje nog niet zo duidelijk kunnen zien. Als ik eerst maar de periode van de vorige MA voorbij ben, dan denk ik vast iets rustiger................. Ik dacht altijd dat als je het hartje eenmaal had zien kloppen, dat je dan al een heel eind op weg was, maar dat is helaas niet altijd zo dus..............

Ja, Babyengel, tuurlijk moet je verder en ik vind het ook fijn dat mensen alles willen delen, ben ik zelf ook nogal makkelijk in. Maar toen besefte ik me dat ik mooi wel weer zwanger ben na een MA en velen van jullie nog niet, vandaar............dat vond ik een beetje onnadenkend van mezelf

11. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    11,4 weken, hebben het hartje 3x zien kloppen en 1x gehoord...
    Kindje is gestopt met groeien op 11,2 weken...had met 8,2 weken nog een prachtige echo gehad...
    Ben op 6 okt 2011 gecuretteerd...daarna lange herstelperiode gehad vanwege restweefsel, nog een curettage en hysteroscopie waar het een en ander niet goed ging...zijn sinds dit jaar weer begonnen met de behandelingen en zien het positief tegemoet!!

Liefs Bob

12. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    och jee, wat zwaar, na 3 echo's heb je vast niet meer gedacht dat het fout zou gaan.......pfffffffffffff, succes hoor! Ik duim voor iets moois voor je!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ook al weet je je eisprong zeker, dan kan innesteling nog duren tussen een aantal dagen en wel twee weken en mede daardoor ben je dus nooit volledig zeker van je termijn :)
    Verder kan de meting ook nog beinvloed worden door het meten zelf, (elke mm scheelt op deze termijn weer een paar dagen) en bovendien groeien kindjes vanaf het allereerste prille begin in spurtjes, dus als je net voor of net na een spurt een echo hebt gehad, maakt dat ook weer uit al...
    Die paar dagen verschil vallen iig volkomen binnen alle marges, dus dat is niks om je druk over te maken! :) Gefeliciteerd dus!

14. Antonella

Antonella Lid

Jan 6, 2012
    6
    0
    0
    Administratief
    Sittard
    Hallo Allemaal,

Ik heb met 6 weken en 4 dagen ongeveer een miskraam gehad.

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Ik heb in korte tijd 2 miskramen gehad.
    Begin oktober had ik bloedverlies en realiseerde ik me dat ik al sinds eind juni/begin juli geen normale menstratie had gehad, nou ja, ik verloor elke maand wel bloed, maar dit duurde maar een aantal dagen terwijl mijn menstruatie normaal 6a7 dagen duurt... Toch eens langs de huisarts en toen bleek ik zwanger te zijn, dezelfde middag kon ik in een andere huisartsenpraktijk terecht voor een inwendige echo. Hier bleek duidelijk te zien dat ik in verwachting was, maar werd geen leven gezien, maar een baarmoeder vol weefsel.... Ben toen zo'n 13 weken in verwachting geweest, maar het vruchtje is al veel eerder gestopt met leven, er was niets herkenbaars. Heb in totaal zo'n 17 dagen bloed verloren en bleek 15 oktober een schone baarmoeder te hebben.... Hij zag er op de echo weer 'plat' uit.
    Daarna was het wachten op de menstuatie, dit kon wel even duren had de arts gezegd.
    Vorige week dinsdag leek het dan eindelijk te gebeuren. Zo'n 15 weken na het eerste bloedverlies van de vorige miskraam.
    Het voelde als een gewone menstruatie. Afgelopen vrijdag,ppfffff wat een krampen zeg en toen naar het toilet.
    Zag aan het toiletpapier veel stolsels en in het toilet een stuk 'vlees' met de lengte van mijn duim, iets dikker als mijn duim... Heb het eruit gevist en voelde aan als een sponsachtig grijs/wit weefsel...
    Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik dus weer in verwachting was.....
    Nu nog wat krampen af en toe en daarna wat stolsels, 's nachts bijna geen bloedverlies. Ik heb het vermoeden dat mijn lichaam het keurig weer zelf aan het opruimen is...
    Beide zwangerschappen eigenlijk dus niet gemerkt dat ik echt in verwachting was......
    Heb zelfs tussen kerst en oud en nieuw een clear blue zwangerschapstest gedaan (met indicator) omdat ik het zo vreemd lang vond duren voor ik ongesteld werd...deze was negatief, dus nooit meer aan gedacht....
    Dacht altijd dat het níet kon, zwanger zijn en er niets van merken.....

16. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh wat een verhaal zeg, dan schrik je natuurlijk enorm. Ondanks dat je er niet van bewust was, toch veel sterkte hoor.

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Hier met 15 weken de eerste miskraam. Was eigenlijk gewoon een bevalling maar ik wist niet dat ik zwanger was dus ik dacht echt dat ik dood ging... (was mijn 3e zwangerschap) ben 2x flauwgevallen en uiteindelijk het kindje op de wc verloren.

De andere 2 miskramen waren met 6 a 7 weken. En waarschijnlijk was mijn 3e kindje (4e zwangerschap) een deel van een tweeling, waarvan ik van 1 vruchtje een miskraam heb gehad. Ik verloor nl erg veel bloed met stolsels

18. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Ik vind mn eigen verhaal ook wel erg bizar, ik was altijd degene die zei dat het echt niet mogelijk kon zijn dat je niet merkte dat je in verwachting zou zijn...
    Iedereen hier ook heel veel sterkte....

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Afgelopen woensdag bleek bij de termijnecho (12+1) geen hartactiviteit meer te zijn. Met bijna 9 weken hadden nog een beweeglijk kindje met een knipperend hartje gezien.
    Vrijdag bevestigde de gynaecoloog dit nogmaals en a.d.h.v. de metingen kwam hij tot de conclusie dat het kindje met 11 weken overleden was.

20. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och meid wat moeilijk, een miskraam is altijd zo iets naars.......maar zeker als je al denkt een behoorlijk eind op weg te zijn, dan valt het allemaal wel even onder je voeten vandaan denk ik. Heel veel sterkte hoor...........liefs

Share This Page