Met hoeveel weken mocht jullie kleintje naar huis?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Dientje, 15 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi Dientje,

Wat ontzettend fijn om te horen! Heerlijk dat jullie ventje naar huis komt, eindelijk genieten!

Heel veel plezier zondag!

2. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb nog beter nieuws hij mag morgen al weg omdat hij het zo goed doet en er geen reden is om hem tot zondag te laten blijven :whistle:

Veel Liefs nandine

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wauw! Jij hebt gewoon een superkind! :thumup:

4. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Hey dine !
    Jullie hebben zeker een superkind !
    Ben superblij voor jullie dat jullie mannetje morgen thuis komt !
    Geniet er maar lekker van !

Veel liefs xxx Maris

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    op de couveuseafd waar ik werkte mochten de kids naar huis als:
    alle voedingen zelf drinken, 2100 gram en temp regulering zelf kunnen.

Natuurlijk is t een richtlijn, geen wet van meden en perzen.

Hm, ik mis de frummels van mn vorige werk toch wel een beetje....:)

6. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    Wat goed zeg Dine! Dat heeft die knul snel gedaan!

7. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Dien!

Heerlijk vandaag komt je mannetje thuis!
    Ga lekker genieten en neem overal de tijd voor!

Van harte gefeliciteerd!

Dit is een 'richtlijn' maar daar kan ook goed van af geweken worden.

Danischa is geboren bij 30 weken 6 dagen, woog 1 kilo. Hield haar temp al binnen 1 week goed op pijl, waardoor de verwarming in de couveuse uit werd gezet.

Danischa dronk met 4 weken al haar voedingen zelf, en mocht met iets meer dan 5 weekjes mee naar huis. Maar nee geen 2000gram. Gewoon netjes 1756gram :)

8. winnie89

winnie89 Actief lid

19 mei 2006
    107
    0
    0
    Hoi dames,

Onze kleine jazzy :) is 28 maart geboren via een keizersnede, en me zw.schapsduur was 34,3. jazzy ligt nog steeds in de couveuse met alleen een sonde sinds maandag geen infuus meer. wel krijg ze coffiene omdat ze af en toe vergeet adem te halen dus een dipje krijg, maar sinds het weekend heeft ze die bijna niet meer. waarschijnlijk eind vd wk of in het weekend coffiene afbouwen.
    Ja en hoelang ze dan nog moet blijven ze hebben me verteld dat we de uitgerekende datum maar aan moesten houden alles wat eerder is was meegenomen.

Jazzy is 42cm en woog tijdens haar geboorte dan ook maar 1490 gram. maar ze gaat erg goed de apcar score was ook super alleen 9's en 10-en. Hadden ze niet verwacht bij zo'n klein kindje.

Nou ik hoor en lees de verhalen wel weer gr en veel liefs winnie89

9. Alexandra30

Alexandra30 Nieuw lid

1 apr 2007
    4
    0
    0
    Utrecht
    Mijn dochter is geboren toen ik 33 weken en 3 dagen zwanger was. Uiteindelijke heeft ze precies 4 weken in het ziekenhuis gelegen. Het ging zoals waarschijnlijk bij iedereen stapje voor stapje... De laaste stap was zelfstandig alle voedingen kunnen drinken. Toen ze dit kon en dat 48 uren heeft laten zien mocht ze toch nog onverwachts naar huis. Wat een feest!

Haar gewicht was goed, 2960 gram.

10. Jolandaatje79

8 jun 2006
    77
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Roosendaal
    Amber is geboren na een zwangerschapsduur van 33 weken en 5 dagen, ze mocht na 3en een halve week naar huis

11. winnie89

winnie89 Actief lid

19 mei 2006
    107
    0
    0
    hoi ff een update,

Jazzy woog 28-3 1490, toen is ze iets afgevallen naar 1380 op 31-3. Op woendag 4-4 woog ze 1360gr omdat toen ook het infuus eraf was, krijg je dus een scheef gewicht. Nu vrijdag 6-4 e zaterdag 5-4 weer gewogen toen was ze 1410gram. Omdat ze af en toe spuugt hebben ze haar vanochtend weer gewogen om te kijken of alles goe dging en ja hoor weer ophoog nu 1470gram. Ons moppie doet het zeer goed.

Nou dat was ff onze update, nu pos. blijven dat het nu alleen maar in de stijgende lijn gaat.

xxx winnie89

12. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

tamer werd met 34wk en 4 dagen geboren en ging met 37 weken naar huis.

In mijn ziekenhuis wilde ze het liefs met 37 weken baby's naar huis sturen want dan zijn veel beter en gezonder, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

13. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi Winnie89,

Fijn om te horen dat jullie kleine meid de stijgende lijn te pakken heeft! Alle kindjes vallen eerst af, maar bij zo'n kleintje lijkt het dan ineens wel heeeel veel. Colin was bij z'n geboorte 1286 gram en woog 3 dagen later nog maar net 1100 gram. Hij was best veel afgevallen, maar vanaf toen had hij ook de stijgende lijn te pakken en die heeft ie tot op de dag van vandaag!

14. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Als ik deze verhalen allemaal lees, begrijp ik mijn ziekenhuis niet.

Normaal is het zo dat een kindje minimaal 2500gr moet wegen om niet in de couveuse te hoeven. En dat ze eigenlijk tot de 40 weken in het zh moeten blijven. Is landelijk protocol. Zeggen ze.

Lynn is 3,5 weken te vroeg geboren. Woog 2440gr, wat 200gr meer was dan verwacht. Heeft nooit in couveuse gelegen. Ik ben maandagavond bevallen en donderdagochtend, lynn woog 2300gr, moesten we naar huis. Ik ben alleenstaand. Thuis aangekomen, ging het alleen maar slechter. Lynn dronk niet goed. Moest 40cc drinken per fles en dronk maar 25cc per fles. De kraamhulp heeft aan de bel getrokken bij de vk en deze weer bij de ka.

Nu achteraf begrijp ik het nog steeds niet.

Ik was 3 liter bloed verloren en toch moesten we na 3 dagen naar huis.

Ben er ook heel kwaad en verdrietig over geweest. Mijn ka had er geen woorden voor en begreep me heel goed. Dit had ook niet mogen gebeuren. Maar ja, dat was natuurlijk te laat.

Deel Deze Pagina