Wanneer echt naar buiten

Discussie in 'Prematuur' gestart door Dientje, 4 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanneer mag je nou echt naar buiten met een prematuur baby.

Ik ben 1 keer een kwartiertje wezen wandelen het was erg mooi weer buiten dus ik kon het niet laten.

Maar wanneer gingen jullie naar buiten met de kleine?
    En hoelang ongeveer?

2. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Dientje,Mijn vroedvrouw zei dat als je kindje onder de 3 kilo is je best nog kan binnenblijven en in het ziekenhuis zei de kinderarts toen Elena 2600 gram woog dat ik al buiten mocht.Ze zei:Jasje,mutsje,warm dekentje en hop naar buiten(ongeveer een half uurtje)

Dus de meningen zijn weer verdeeld :(

Als het goed weer is zou ik niet binnenblijven hoor,gewoon je kindje goed inpakken ;)

3. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Toen Kaylee thuis kwam uit t ziekenhuis heeft ze nog een paar dagen last gehad om haar temp vast te houden. Maar toen ze dat kon ben ik wel met haar naar buiten geweest. Ze hadden mij op de neo (bij ontslag) gezegd dat ze gewoon mee mocht, als we haar maar goed inpakten en haar temp in de gaten hielden (dat was trouwens in januari en ik kan je zeggen dat het bitter koud was brrr).

Als ik had moeten wachten tot ze 3 kg was had ik nog lang kunnen wachten haha want ze woog pas 2 kg toen ze mee naar huis mocht ;)

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

In het ziekenhuis zeiden ze tegen ons dat we gewoon met hem naar buiten mochten mits we hem maar warm hielden. We moesten alleen oppassen met vochtig of mistig weer. Dat zou niet goed voor hem zijn.

5. Bij ons in het ziekenhuis was het dat als hij zichzelf goed op temperatuur kon houden dat hij mee naar buiten mocht. Lekker onder een dekentje en muts op. Lekker naar buiten dit weekend!

6. Alexandra30

Alexandra30 Nieuw lid

1 apr 2007
    4
    0
    0
    Utrecht
    Mijn dochter was 37 weken oud en 3 dagen toen ze naar huis te mocht. De arts zei dat ik vanaf dat moment moest doen alsof mijn dochter net geboren was. Dus een weekje binnen en dan naar buiten. Mijn dochter woog toen 2960 gram. Ze kon prima zelf haar temperatuur regelen; we hoefden ook geen kruikjes te gebruiken.

Het weer was die week aardig (ong. 10 graden) en ben na een kleine week de eerste keer even met haar naar de supermarkt gegaan. De dag erna een stukje verder gelopen en vanaf dat moment dagelijks naar buiten.

Succes!

7. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    als ze zich goed op temperatuur kunnen houden, zou ik het voorzichtig aan langzamerhand gaan opbouwen met naar buiten gaan.
    Ik ben geloof ik 1,5e week nadat Ferron thuis was voor het eerst met hem naar buiten gegaan.
    dat was midden december, vrij frisjes buiten, maar gewoon goed ingepakt, met een extra dekentje over die andere dekens en een kruik in de wagen. Mutsje op, en dikke jas aan.
    Maar ga zeker de eerste keer niet te lang. Je kunt het aan het nekje vh kindje voelen of het het koud heeft. gelukkig is het nu wel leker warm buiten, dsu dat scheelt weer.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Van de kinderarts mochten wij Sam ook gewoon naar buiten meenemen. Laagje extra aan ten op zichte van wij. Maar ze heeft het heel snel erg warm in de wagen, dus dat laagje extra is voor haar iets te veel. Oke, zo koud is het ook niet geweest sinds zij thuis is :D

Ook wij hebben niets gehoord over de 3kilo grens, want dan hadden we haar ook pas vorige week of zo mee mogen nemen.

9. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Hier nog eentje die slechts 2140 gram was bij thuiskomst. Was midden in de zomer, dus na 2 dagen thuis gewoon lekker mee naar buiten genomen. Ze kon zich direct al goed op temperartuur houden, dat scheelt uiteraard. Geen probelem mee gehad, juist gezond die buitenlucht!

10. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    Renzo mocht nog niet naar buiten toen hij thuiskwam, hij had veel moeite met zichzelf warmhouden. pas na 10 dagen, na controle bij kinderarts, mocht hij naar buiten

11. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben met Danischa lopend naar huis gegaan vanuit het ziekenhuis. (bij gebrek aan auto) In de kinderwagen uiteraard. De tram werd afgeraden ..
    Maar Danischa hield zich zlef al goed op temp. Met haar 1756 gram

Deel Deze Pagina