nachtdienst en prille zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeroen1974, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeroen1974

24 feb 2010
    46
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb een vraagje:

Ik ben verpleegkundige en moet volgende week 2 nachtjes werken, maar ben net zwanger en vraag mij af of iemand weet of nachtdiensten slecht zijn voor een prille zwangerschap?? Geeft het meer kans op een miskraam?? Of zit ik mij druk te maken om niets??
    We zijn namelijk al zo lang bezig voor dit wondertje en 1 keer al een miskraam gehad en wil er alles aan doen om dit kleintje natuurlijk te behouden!!

Hoor graag van jullie!

2. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Het lijkt me niet dat een nachtdienst een miskraam kan veroorzaken hoor. Als je zorgt dat je goed uitgerust bent en het zit goed gaat dit niet mis door 's nachts te werken. Begrijp je zorgen heel goed hoor, maar het lijkt mij geen kwaad kunnen.

Als je er echt te veel over stresst kan je het wellicht overleggen met je manager of Arbo-arts?

Iig van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

3. jeroen1974

24 feb 2010
    46
    0
    0
    bedankt voor je snelle reactie!! Ga vandaag ook maar het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor de 1ste echo en dan zal ik daar ook eens vragen!? Maar het zal idd ook geen kwaad kunnen, maar ja, ik wil natuurlijk alles zo goed mogelijk laten verlopen!!

Bij jouw schiet het al aardig op zeg!! Spannend!

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    mijn gyn zou heel hoogst waarschijnlijk ook gezegd hebben ; nee dat kan geen kwaad
    pas bij mijn werk begint ze een tikkeltje voorzichtiger te worden. (maar dat is 8 uur lang rennen vliegen klimmen.. autos rijden (80 op n dag) en veel gebukt lopen enzo... )

maar de belangrijkst regel blijft waarschijnlijk toch: luister naar je lichaam..

ps., gefeliciteerd nog.. :)

5. jeroen1974

24 feb 2010
    46
    0
    0
    Wendy,

Dank je wel voor je reactie!

Jij ook gefeleliciteerd!!!We lopen op 2 dagen na gelijk op, hoe voel jij je??Veel "kwaaltjes"??

6. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0

Tuurlijk, altijd naar vragen! Kan nooit kwaad en een beetje geruststelling is ook altijd fijn. Zowiezo ben je na een miskraam al een stuk bezorgder in het begin. Dus alles wat je geruststelt moet je lekker doen ;).

Ja, het schiet al aardig op! Pas na de 20 weken echo gaat het voor mij ook een stuk sneller. Ik kan niet wachten om ons kereltje in m'n armen te houden :).

Deel Deze Pagina