over 2 weekjes gaat mijn dochtertje naar een wen ochtend op het kdv. ze gaat er vanaf november 2 dagen naartoe. Nu reageren mensen daar heel raar op. zo van ...ze is een prematuur kindje , zou je dat wel doen! nou ben ik gaan twijfelen... zal ik hier dan wel goed aan doen. ik dacht dat ze het mischien wel fijn zou gaan vinden om met andere kindjes om te gaan. Ook wil ik graag dat ze als een gewoon kindje word gezien ze heeft al genoeg meegemaakt om anders te zijn! Heeft iemand hier ervaringen mee? ben nu erg aan het twijfelen!
ik vind dat je het gewoon moet doen hoor. in januari gaat mijn zoon ook 2x per week naar t KDV. mijn arts zei bij t ontslag van jayden uit t ziekenhuis dat ik nu alles moest doen zoals ik dat bij een ander kind ook zou doen. en het ene kind is trouwens ook t andere niet. als jij je er goed bij voelt moet je t doen hoor. laat je niet door anderen in de war brengen.
Bij ons is ook totaal niet afgeraden om Sam naar een kdv te brengen. Het is dat ik er zelf moeite mee kreeg. Ik heb gekozen voor opvang bij een vriendin (van deze site). Maar volgens mij zijn er geen bezwaren, waren die er wel dan had je ze wel gehoord hoor!
Hoi , Ik werk zelf op een kdv en ik weet zeker dat jouw dochter van harte welkom is! Wij hebben ruime ervaring met premature kindjes en wat helemaal handig is; je kan bijna elke vraag bij ons kwijt! Ik weet naturlijk niet welke ervaring ze hebben bij jullie kdv maar dat zal vast wel goed geregeld zijn! En bij twijfel gewoon je hart volgen! (zeggen wij altijd)
snap ook niet goed wat het probleem zou zijn. Je kunt toch zeggen wat ze wel en niet mag of kan enzo. twinny
Ook ik ben mama van 2 premature kindjes, geboren na een zwangerschapsduur van 25 weken en 6 dagen. Ook bij mij hebben ze met het ontslag het kinderdagverblijf afgeraden. Kleine kinderen mogen ook niet in de buurt komen. De babies zijn vreselijk vatbaar en kunnen heel snel ziek worden. Wellicht als we een paar maanden verder zijn dat het probleem veel minder is maar op dit moment kunnen kleine kinderen alle visrussen en infecties overgdragen. Het laatste wat je wilt is dat je kindje vreselijk ziek gaat worden, dus ik denk ook dat het uit voorzorg aangegeven word.
ja dat klopt wel wat je zegt. Maar chedella is nu al 5 maanden dus ik hoop dat ze daar niet ziek gaat worden..ze gaat vanaf november 2 dagen.dus ben erg benieuwd. gelukkig heeft ze dan al 2 injecties voor het rs virus gehad..mischien dat dat een beetje helpt verder is ze vanaf dat ze geboren is ook nooit ziek geweest..afkloppen nu! dus hoopelijk slaat ze zich er goed door heen! want helaas hebben geen andere oplossing als het kdv!
meid, als jij het oke vind dan kan het ook gewoon. Ziek zal ze ooit toch wel weer worden (helaas), sommige dingen kan je niet blijven voorkomen. En Secret heeft het echt te horen gekregen om het niet te doen, wij niet, jij ook niet. En als er geen andere oplossing is, en je staat er eigenlijk zelf wel achter? Gewoon doen!
Bij de kleine van mij hebben ze dit ook afgeraden, maar ik heb naar mijn hart geluisterd, ze kan dit aan. Ze is nog best wel jong maar ze gaat nu alvat wennen begin dec. gaat ze 2 dgn naar de kdv. De kleintjes kunnen dit best aan. Ze wordt er ook sterker van vind ik,dan alleen thuis zonder kindtjes enz. Succes 8)
Vind het een beetje onzin. Ik snap de gedachtegang wel (als er eenmaal één verkouden is....), maar je kan je kindje niet overal van weghouden. Goed voor de weerstand zou ik zeggen. Florine gaat naar een gastouder en die heeft veel huisdieren, die hebben mss ook wel dingen bij zich. Nou dan maakt ze daar ook antistoffen tegen toch. Het wordt een beetje anders als ze allergisch blijkt te zijn natuurlijk. Als je kindje door prematuriteit extra vatbaar is voor ziektes en misschien minder weerstand heeft, waardoor er andere problemen zouden kunnen ontstaan, zou ik het risico niet lopen. Maar dat had je dan wel gehoord van de kinderarts denk ik. Linda
Ik wil even reageren op je berichtje. Mijn dochtertje was 8 weken te vroeg, en heeft een maand in het ziekenhuis gelegen. Na mijn zwangerschapsverlof moest ook zij naar het kinderdagverblijf...maar ja, je kindje is gewoon minder ver als andere baby's. Je moet die weken, in jouw geval 11 er echt weer aftrekken. Dus je hebt echt nog wel een heel klein hummeltje hoor als het zover is, dat is logisch. Ik wilde ook gewoon haar als een normale baby zien, maar in zooooveel dingen zie je gewoon dat dat niet opgaat. Ik stond bij het kinderdagverblijf...2 grietjes van 18 jaar, met overal jankende baby's. Kon het niet over mijn hart verkrijgen vond het zo naar, ze was echt nog een pas geboren baby eigenlijk, met haar maatje 50 kleding aan. Dus ....ben een stay at home mom geworden, en ben achteraf blij met mijn keuze. Ze hebben gewoon, vooral de eerste maandjes veel aandacht en zorg en rust nodig. Met heel veel dingen zijn premature kindjes anders. Hopelijk blijft deze 2e wel langer zitten, want dat wil ik nu ook weleens....alles gewoon! succes met je beslissing annette. (weet natuurlijk niet hoe het was gelopen als de opvang anders was als ik daar aantrof)
nou hier gaat het gelukkig goed op het kdv.. de leidsters begrijpen de situatie van chedella haar vroeggeboorte goed en tonen erg veel begrip.. er zijn 2 leidsters daar van 36 en 39 jaar! 1 stagaire van 21..dus daar heb ik ook geluk mee! verder reageert ze heel erg leuk op de leidsters en zij ook op haar. Ze is de lieveling van de groep ze zitten haar s, morgens al op te wachten en willen haar dan eerst even knuffelen! ik ben erg blij met mijn keuze en tot nu toe denk ik dat ik er echt goed aan heb gedaan.. ook erg leuk vind ik het dat ze ze dol op mijn meisje zijn .... daarbij is chedella al ruim 6 kilo en heeft maatje 62...er is aan haar niet meer te zien dat ze een prematuurtje is geweest! zie album foto
Hey Son, Fijn hoor dat het zo goed gaat op het kdv... Dan ga je gerust naar je werk toe toch? Gaat snel he? Ze is zo groot hoor! Hier ook al 67 cm en ruim 8,5 kilo hahaahah brok van een meid en ook niet meer te zien dat ze prematuur is. Zat zondag nog de video band te kijken maar echt toen was ze echt klein en zo'n plat hoofd maar daar is nu niks meer van te zien. Ik moet echt ff foto's hierop zetten dan kun je het zien. (zit steeds op een andere pc en daar staan geen foto's op) Zal morgen ochtend eens kijken! Echt wat een moooooi meissie heb je zeg! Zo skattig! Geen wonder dat ze het lievelingetje is op het kdv! Nou meid ik ga weer eens werken! Knuff Shir
mijn zoontje ging ook met 4 maanden gewoon naar het KDV...hoe klein hij ook was....hij was daar ook veruit e kleinste en lichtste, maar deed en doet het nog steeds heel goed...ze zijn allemaal helemaal gek op hem, en het gaat prima hoor! Chedella is nu toch ook al 5 maanden? Kan makkelijk hoor...en van evt ziek worden...ja dat kan ook ergens anders gebeuren hoor...ze moeten op een gegeven moment toch een bepaalde weerstand opbouwen juist door ziektekiemen te krijgen. Ze zal toch een keertje ziek worden. Ferron is nu 1 jaar, en gaat vanaf zijn 4e maand (gecorrigeerd 3 maanden) naar het KDV en is 1 keer ziek geweest, 6e ziekte, en 2 keer licht verkouden...dat valt wel mee toch? had het ook veel erger verwacht, maar meid maak je niet teveel zorgen hoor!
mijn dochter is ook een prematuurtje.. en is toen ze 4 maanden was naar kinderdagverblijf gegaan en dat ging prima! tis hartstikke goed voor een kind.. juist voor de ontwikkeling.. er is nog nooit een kind minder geworden daarvan hoor. dus echt doen!