Mijn zoontje wil geen KV uit de fles, tuitbeker of gewone beker. Ik heb altijd BV gegeven (hij is daar natuurlijk gewend aan geraakt) maar ik probeer nu dikke twee maanden om KV en BV te combineren zodat hij geleidelijk gewend raakt aan KV (zodat ik op een gegeven moment helemaal stop met bv) maar hij wil KV niet! KV in een papje wil hij wel, maar hoe leer ik hem ook KV uit de fles/beker te drinken? Hebben jullie tips?
Meestal lukt het wel als iemand anders de fles geeft dan de moeder. De beeb ruikt als het ware jouw borsten en heeft ie dan veel liever. Anders zou ik het niet weten hoe je dit op kunt lossen.
Waarom moet ie perse kunstvoeding uit een fles of beker drinken dan? Ik zou er gewoon een papje van maken op de momenten dat je geen borstvoeding geeft. Zo heeft ie het toch binnen. En als je dan over een tijdje helemaal stopt met de borstvoeding kan je toch af en toe kunstvoeding doen uit een bordje en dan gewoon ander drinken, kunstvoeding is dan niet echt meer nodig namelijk, je kan dan ook bijv koemelk geven of soyamelk of water en thee etc. Je hoeft natuurlijk niet perse aan de kunstvoeding en als je kindje het gewoon niet wil zou ik het dus gewoon niet doen, dan maar geen kunstvoeding. Maar misschien kan je nog eens proberen een ander merk kunstvoeding te gebruiken? Zit misschien nog smaakverschil in?
Jouw borstvoeding een keer kolven en uit de fles geven (alleen borstvoeding) en daarna de fles mixen met kunstvoeding. Die fles eerst door partner of moeder of wie dan ook laten geven. Hebben wij ook gedaan. Voor je uk ben jíj de melkfabriek met borsten en dat is ff wennen als mama ineens een fles geeft. Zo hadden wij ook minder speen / tepelverwarring. Papa geeft de fles, mama de borst. Later ging dat geleidelijk aan goed, nu geeft mama hier ook gewoon de fles. Af en toe zoekt ze nog wel naar mijn borsten als ik niet snel genoeg met de fles kom maar ze accepteert het prima nu.
wat dwezelin ook zegt, de fles vullen met borstvoeding. wat misschien ook nog kan is een gat in een spuuglap knippen, dan onderdompelen in bv, fles zodanig door het gat heen steken dat de speen er buiten steekt en dan de fles geven. de kleine ruikt dan nog de bv. je hebt geloof ik ook speciale spenen die de tepel nabootsen, misschein dat dat iets is. succes, joyce