Hi, Dit herkennen jullie vast wel. Maar o wee wat kan dat vervelend zijn zeg! Moet mijn zus voor iets belangrijks naar het ziekenhuis, vergeet ik dat gewoon. Heb haar dus geen sterkte gewenst (doe ik altijd van te voren ff) gelukkig heb ik niet vergeten te vragen hoe het was gegaan. Of wanneer ik met een volle blaas naar de vk moet. Heb ik hem gewoon even vriendelijk leeg! Schaamde mij diep dat ik dat was vergeten. En ik ben altijd al heel stipt geweest met dat soort dingen! Ben ook altijd tien minuten te vroeg op afspraak nu kom ik net op tijd, of net iets te laat! Hopeloos! Als dit na de zwangerschap maar weer wegtrekt. Wat is dit vervelend zeg. Maar besef wel drommels goed dat dit er nu eenmaal bij hoort! En alles hebben we over voor de kleine. Liefs Britt
Meid wen er maar alvast aan. Luca is nu 4 maanden en ik heb er nog steeds last van Word er langzamerhand ook helemaaaaaaal gestoord van. Ik vergeet werkelijk alles. Ze zeggen dat het tot een jaar na de geboorte kan aanhouden ](*,)
Oww ik vergeet ook echt alles; ga ik naar de keuken, maar als ik daar ben weet ik niet waarom? Soms wil ik een heel verhaal vertellen maar als ik dan begin weet ik niet meer wat ik eigenlijk wou zeggen... Denk nét op tijd aan afspraken phoe.... Dus meid, je bent niet de enige!
Grhhhmmmm.... Ik loop nu nog met gebruikte koffie pads naar de WC of met de afstandsbediening naar de badkamer Groetjes, Mirelle.
Ha, ha, heel herkenbaar allemaal. Een uur naar blaadjes gezocht die ik had uitgeprint, terwijl ze gewoon nog in de printer lagen. Mensen andere namen geven. Autosleutels overal zoeken, terwijl je helemaal niet met de auto bent. AAAAAAAAHH! Nou ja, ik probeer er maar zo hard mogelijk om te lachen, anders raak ik alleen maar gefrustreerd! Vorige keer was het erger: een uur te vroeg op mijn werk .. ik moet normaal om 7 uur beginnen! Me van geen kwaad bewust een keer veel te laat op het werk... Toeristische rondjes gereden en gedacht: waar ga ik ook al weer heen? Oh, dat is heel ergens anders! Terwijl ik normaal heel gestructureerd ben e.d.! Ik heb die nationale geheugentest gedaan van tv (omroep max, ik dacht woensdag, leuk om te doen als nog via uitzendinggemist.nl). Lange termijn- en werkgeheugen waren perfect, maar mijn korte termijngeheugen ronduit waardeloos slecht! Tja, gelukkig is het tijdelijk!
Erg he? Bij mijn eerste ging het pas weg rond de 6 maanden NA de geboorte ! Aaarghh, niet handig als je 3 maanden na de bevalling weer gaat werken... Nu heb ik er weer ontzettend veel last van. Maar liever dit, dan veel last van andere (vervelender) kwaaltjes.
Het is niet zo erg meer als in het begin maar het zit er hier met 9 maanden er nog goed in. Gelukkig vergeet ik Daan niet enzo. Maar de eerste 4 s 5 maanden lag er altijd een brief wat en hoelaat ik Daan eten had geven dat vergat ik gewoon de tijd. En ik zetten altijd de wekker voor de volgende voeding maar de helft van de tijd vergat ik zelf waarom ik die had gezet.
ik heb al 3 zwangerschapen gehad en daar had ik nergens last van nu ben ik van 4 de zwanger en nu heb ik het voor de eerste keer mjn man moet er erg omlachen bv ik ga naar bakker koop een brood en kom zonder brood thuis heb ik op toonbank bij bakker laten liggen zulke dingen gebeuren er nu bij mij groetjes cathy
Vorige keer was ik de huistelefoon kwijt! Ik hoorde hem afgaan maar kon het nergens vinden! Heb ik hem dus gewoon in de voorraad kast gelegt . Mijn man vond hem gelukkig, en moest er om lachen. Zo heeft hij ook een keer de afstandsbediening in de koelkast gevonden! groetjes Lin79
wat dacht je van een was in de wasmachine doen aanzetten en als ie bijna klaar is er achter komen dat je er geen wasmiddel in hebt gedaan? hihih groetjes Lonneke
Hihi wat grappig allemaal. Ik heb er ook al last van. De eerste keer dat ik erachter kwam was door mijn vriend. Ik had zijn boterhammen klaargemaakt voor zijn werk. Toe hij de volgende dag thuis kwam vroeg hij mij of ik hem op een dieet had gezet... Ik was vergeten beleg tussen de boterhammen te doen, dus hij had vier heerlijke droge bammetjes
Ik moet wel een beetje lachen om jullie verhalen. Ik merk ook wel dat ik dingen vergeet, voor mijn zwangerschap kon ik veel onthouden, zoals afspraken etc. Nu moet ik echt alles opschrijven, anders ben ik het kwijt. (zoals vragen voor gyn ofzo).
Hihi, erg leuk al die verhalen. En wetende dat je niet de enige bent. Zat vorige week tv te kijken. Toen het programma was afgelopen zou er na een uurtje een ander programma komen wat ik wou zien. Ik dacht: oh, dan ga ik wel effe een uurtje achter de computer. Ik moest 6 keer op teletekst kijken welk programma ik ook alweer ging kijken! De volgende dag vertel ik dit aan mijn vriend, omdat ik het zelf ook wel grappig vond, en kon hem nog steeds niet vertellen welk programma ik nou had gezien! (en weet het nog steeds niet) 8-[ Groetjes nathalie (m'n eerste berichtje, haha, laat een ander ook om mij lachen!)
Een héél bekend probleem! Gelukkig kan ik er nog gewoon om lachen als er weer iets raars gebeurt. Bij mij gebeuren de gekke dingen vooral op mijn werk. De kinderen in de klas kijken dan ook heel raar als ik weer eens niet uit mijn woorden kom, of gewoon niet op een woord kan komen. Lekker als je Nederlands geeft en dus het goede voorbeeld moet geven. Op het bord schrijven gaat ook zo heerlijk...letters weglaten, woorden dubbel schrijven enz. Ik zeg het dan ook gewoon tegen de kinderen: 'Jongens, houd me maar een beetje in de gaten en help me maar een beetje want ik heb weer een rare, warrige dag vandaag!' Gelukkig vinden ze het niet erg en wel grappig. Liefs, Sonja
Hahaha, idd allemaal grappige verhalen, k heb er niet zo last van, maar misschien komt dat nog wel. Ik vergeet nu alleen iedere keer waar mijn drinken staat, en voordat ik het weet, staan er weer een paar half leeggedronken glazen door het huis. Echt raar dat dat bij de zwangerschap hoort.
Haha... heb zo gelachen om sommige "verhaaltjes". Werkelijk lachwekkend. Ik weet dat het nog een tijd aanhoud, maar soms baal ik er echt van! Ik lees veel, en soms lees ik dan iets, en maak van een woord een heel ander woord. Dan denk ik he?....dat kan niet. Ik gooi ook vaak letters door elkaar. Laatst vroeg ik mijn man: Hoe smaakt de salanja? Ik bedoelde dus de lasanga! Hij moest er keihard om lachen! Liefs Britt
Nou hier nog een die er heel erg last van heeft. Van de week begon ik met een zin tegen mijn vriend en opeens begon ik over iets anders. Hij zo van, maar wat wilde je net nou zeggen? ! Uhm ik zo ik zei tocvh niks, jawel je had het over..... hahah we moesten allebij wel erg lachen. Zo zijn er meer dingen, afspraken en belangrijke datums ik vergeet ze allemaal.
wat dacht je van een pan afdrogen en de theedoek in de kast doen en de pan aan het haakje hangen? Ik merkte het nog net op tijd, maar moest wel erg lachen..
Ik heb hier ook heel erg last van! Ik ging afgelopen week op excursie naar de dierentuin met 60 leerlingen en was gewoon vergeten de 800 euro op te halen en mee te nemen om af te rekenen. Ik stond gisteren bij de bakker en had een bestelling van 30 euro. Grrr pinpas vergeten. Normaal vergeet ik nooit iets!
Er zijn theorieën die aangeven dat zwangerschapsdementie is bedoeld om vrouwen de pijn van de bevalling deels te laten vergeten. Dat de bevallingspijn zo erg is dat Moeder Natuur het -voor de in stand houding van de soort- blijkbaar nodig acht iets te bedenken als zwangerschapsdementie, vind ik eerlijk gezegd niet zo'n fijne gedachte. Anderzijds is de gedachte dat je de pijn deels weer vergeet toch ook wel weer prettig. Zoals je leest, ik weet nog niet zo goed wat me te wachten staat..het is voor mij dan ook de eerste zwangerschap. Liefs, Sonja