wat nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door mamatje, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje

    mamatje Actief lid

    14 aug 2007
    417
    0
    0
    > Ik ben nu 6 weken 'zwanger' en ik heb afgelopen vandaag een echo
    > gehad. daaruit bleek dat het hartje van het vruchtje niet klopte. Ze
    > hebben nu voorgesteld om mijn lichaam twee weken de tijd te geven om het vruchtje af te stoten. Mocht dat niet gebeuren willen ze me gaan
    > curreteren. Ik hoop natuurlijk dat mijn lichaam zelf het vruchtje
    > gaat afstoten. Ik vraag me af.. hoe lang is het verantwoorde om te
    > wachten met curreteren? Want eigenlijk wil ik zo lang mogelijk wachten
    > en mijnlichaam het zelf laten 'oplossen'.
    >
    > ik vraag me trouwens ook af: Klopt een hartje altijd bij 6 weken?
    >
    > Alvast bedankt voor de moeite!
    >
     
  2. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    ik wil je allereerst heel veel sterkte wensen! Wat naar om dit bericht te krijgen..

    Veel antwoorden heb ik niet! Ik weet niet tot hoelang het verantwoord is. Je hoort vaak verhalen dat het kindje al weken lang overleden in iemands buik zit en dat degene dan geen klachten heeft, dus het lijkt mij dat als je lichaam er niet tegen kan, het kindje vanzelf wordt afgestoten...

    Volgens mij begint het hartje met kloppen rond de 6 weken!

    Nou heel veel sterkte met dit nare nieuws en de komende weken natuurlijk!
     
  3. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Hoi Mamatje,

    Dat is een vreselijk iets om te horen.
    Als je graag wilt dat je lichaam het zelf doet kun je gerust wachten daarop hoor, het is alleen de vraag of je het geestelijk trekt.

    Weet je zeker dat je 6 weken zwanger bent? Ik bedoel, het hoeft maar een paar dagen te schelen en dan hoeft het hartje nog niet te kloppen.
    Ik geloof dat met 5 weken en 4 dagen het hartje voorzichtig begint met kloppen, dus dat verschil is maar minimaal.
    Ik zou het dus i.i.g. nog maar even rustig afwachten (al begrijp ik dat dat niet echt makkelijk zal gaan)

    Als je over 2 weken weer een echo krijgt, kun je altijd nog beslissen of je een curretage wilt ondergaan. Maar heel misschien zie je dan ook dat het hartje gewoon klopt. Ik hoop echt voor je dat dat het geval zal zijn!

    Sterkte met het doorkomen van de komende tijd.

    Liefs,
    Chantal.
     
  4. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    raar, want toen ik met 5 wkn 4 dgn (volgens de gyn dan) bij hem was voor een echo omdat we dachten dat ik verder zou zijn, "dacht" hij dat hij misschien iets van hartactie zag, maar durfde het niet met zekerheid te zeggen....

    hij vertelde me toen dat we over 3 wkn nog maar eens gingen kijken hoe het er dan voor stond...

    helemaal niets over dat het hartje moet kloppen of wat dan ook, normaliter klopt het hartje (zichtbaar tijdens echo) zo rond een week of 6,5 - 7 dus als jij korter zwanger bent dan gedacht wordt is het niet zo vreemd dat het hartje "nog niet" klopt...

    snap al helemaal niet dat ze niet hebben voorgesteld over 2-3 wkn nog eens terug te komen om dan nog een echo te doen ipv direct al beginnen over curretage :(

    meid als ik jou was zou ik of een second opinion doen (heel snel) of aangeven dat je eerst een echo wil voor ze überhaupt wat gaan doen straks....

    succes meid, enne zolang je nog geen bloedverlies hebt probeer je dan niet al te veel zorgen te maken, en toch hoop te houden, want hoe vaak je wel niet leest dat ze "er naast" zitten is niet meer te tellen.. :(

    succes, en trouwens misschien een andere optie om zelf een afspraak voor een echo te maken maar dan op eigen kosten?
     
  5. casedy

    casedy Actief lid

    25 feb 2007
    256
    0
    0
    bij wie heb je die echo gehad bij de vk of bij de gyn?
    Want toen ik op echo ging bij de vk zou ik 8 weken zijn.
    Maar tijdens de echo bleek al dat het 2 weken vroegen zou zijn dus idd 6 weken en omdat er geen hart aktie was moest ik meteen een afspraak maken bij de gyn.
    Zodat die ook nog een keer kon kijken de vk zei toen wel meteen mocht het mis zijn zit je wel meteen op de goede plek.
    Ik had er al geen goed gevoel over en idd de zondag voordat ik naar de gyn moest heb ik een miskraam gehad.
    maar het begon hier voor al met bloeden en daar hoor ik jou niet over praten.
    dus kan het idd niet zijn dat je korter zwanger bent.
    ik zou gewoon vragen of je zo snel mogelijk een tweede echo kan krijgen maar dan bij gyn.
    Ik zou het niet vol houden om nog 2 weken te moeten wachten.
    in de spanning te zitten.

    in iedere geval heel veel sterkte in deze spannende tijd.
     
  6. mamatje

    mamatje Actief lid

    14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hallo allemaal,
    bedankt voor de reakties die ik heb gekregen.
    Ik ben bij een gyn geweest in de ziekenhuis. Voorheen had ik een onregelmatgige cyclus vandaar dat ik zelf ook niet weet hoeveel weekjes mijn babytje ongeveer zou kunnen zijn. In Turkije toen ik op vakantie was kreeg ik te horen dat ik zwanger was. (ze gingen bloed prikken en de hcg waarde gaf dus aan dat ik zwanger zou zijn op 19 juli) En op 1 augustus toen ik weer naar de gyn ging in TR was ik ongeveer 4 weekjes zwanger. En nu vertelde de gyn mij in NL dat ik ongeveer 6 weekjes zwanger zou zijn dus dat zou wel kunnen kloppen. Alleen kreeg ik ook te horen dat er bijna geen ontwikkeling te zien was. Een babytje die 6 weekjes oud zou zijn moest veel verder zijn.
    Ik hoop stiekem toch op een wonder....over 2 weekjes als we weer terug moeten hoop ik dat we het hartje zullen horen kloppen.
    De gyn was niet echt positief dus ik weet dat het eigenlijk aan de ene kant toch niet goed zal aflopen.. maar toch..
    Ik ben nu wel bang voor wat er allemaal zal komen. (miskraam, curretage, bloedverlies, pijn enz)
    :(
     
  7. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    meid probeer je niet gek te laten maken, en hoe moeilijk het ook is, toch positief in te blijven zien want wat ik al eerder zei, hoe vaak ik hier wel niet heb gelezen van vrouwen waarvan de gyn zei dat ze een mk zouden krijgen omdat de ontwikkeling achterbleef of dat het hartje niet klopte...

    terwijl ze 2-3 wkn later bij een nieuwe echo een pracht groeiend kindje zagen...

    hij kan gelijk hebben, maar grote kans dat hij ongelijk heeft...

    zeker omdat je bij 6 wkn helemaal nog geen hartactie HOEFT te zien...

    vanaf 5 wkn en 3 dgn KAN met dmv een inwendige echo hartactie vast stellen, maar toen ik bij de gyn was de 1e keer, was ik volgens hem 5 wkn en 4 dgn maar hij wist het niet zeker te zeggen, de 2e x was ik 8 wkn en 4 dgn en de 3e keer (op het randje van de combitest) was ik ineens een week verder en snapte ze niet dat de gyn niet iets meer zijn best had gedaan om de kleine op te meten want 1 dag later en die test had niet meer gekunt...

    wat ook inhoud dat bij de 1e echo ik dus verder was dan die 5 wkn en 4 dgn wat hij zei, en je bij mij ook niets zag....

    probeer je aan die strohalm van mij en andere vast te houden meid tot je zekerheid hebt, maar laat je niet wegsturen zonder eerst nog een volgende echo....

    succes
     
  8. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hoi,

    Ik ben het helemaal eens met Smoekie. De Gyn is simpelweg ofwel te onduidelijk geweest naar jou toe, of heeft een te snelle diagnose gesteld ! Het is jouw lijf, dus knok ervoor. Geef ook gewoon aan dat he geen kwestie is van "niet willen accepteren" , maar van een vage diagnose gezien de onduidelijkheid van de termijn. Op basis van HCG waarden is bijna onmogelijk om een termijn vast te stellen. De waarden lopen per week enorm uiteen per vrouw. Raar verhaal hoor. Niet bij neerleggen. Als blijkt dat het echt fout zit, dan is het pas tijd om je daarbij neer te leggen...nu nog niet hoor. Bovendien zijn er dan homeopatische middeltjes die het natuurlijk verloop kunnen bespoedigen/stimuleren. Maar dat is nu nog niet aan de orde.

    Meis, de medische staf heeft bij mij vorige week ook een grove fout gemaakt, dus ik ben heel voorzichtig geworden.

    Toitoitoi

    XFD
     
  9. mamatje

    mamatje Actief lid

    14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hallo dames,
    Ik heb toch weer stilletjes hoop gekregen.. Door mijn onregelmatige menstruatie kan het zijn dat ze niet precies kunnen weten hoe groot mijn babytje kan zijn. Tot op heden nog geen bloedverlies gehad OOOwww ik hoop zo graag over twee weken een kloppend hartje te horen! In ieder ik blijf gewoon gezond eten ik ga gewoon verder met mijn vitamientjes en ik ga ook gewoon mijn buik blijven insmeren. Na vrijdag had ik het opgegeven maar ik ga gewoon verder en over 2 weekjes hoop ik op een positieve kloppend hartje.
    bedankt voor jullie antwoorden.
    Groetjes Mamatje... :)
     

Deel Deze Pagina