Sporten na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Bijzonder, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb een vraagje !!

Ik ben nu twee weken geleden bevallen en ik wil zo graag gaan sporten (afvallen) ! Ik weet dat het nu nog te vroeg is om helemaal los te gaan. Nu heb ik thuis een crosstrainer en ik vraag me af of ik niet tien minuten per dag dat mag doen om het alvast langzaam op te bouwen. Of ben ik nu te ongeduldig?

Wanneer zijn jullie weer gaan (licht) sporten?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

fietsen mag altijd, maar als het fietsen conditietraining inhoudt dan zou ik nog even wachten als ik jou was, echt sporten mag vanaf een week of 6 na de bevalling, afhankelijk van hoe je je voelt en hoe zwaar de bevalling was.

ik heb boven ook een hometrainer staan, die gebruikte ik ook alweer redelijk snel, zie ik geen kwaad in want je belast er niks mee.

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ja het is zo'n ding waar je op staat en waar je armen en benen heen en weer gaan. Ik probeer het vanaf volgende week gewoon 5 minuten per dag ofzo. Rustig opbouwen :)

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zou ik ook doen, gewoon zolang het goed voelt, mag geen probleem zijn ;)

5. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    gewoon stukkie fietsen op je crosstrainer kan natuurlijk altijd als je je goed voelt ook al ist pas 2 weken na de bevalling, zou alleen nog niet op standje heel erg zwaar zetten...6 weken na de bevalling kan je weeer helemaall los hoor...!

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

als je bv geeft dan val je vanzelf al een hoop af.
    geef je bv?
    verder kun je alvast gaan wandelen enzo, maar ik zou het niet te gek doen. eerst even een maand of 2 wachten tot de boel wat hersteld is. groetjes

7. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Nee geef geen bv.

Ik hou het voorlopig wel even bij wandelen want ik heb echt ontzettend last van mijn stuitje/heiligbeen!

8. Ik ben afgelopen week pas weer begonnen met een beetje joggen... en pffff dat was wel weer even wennen hoor ;) ben na mijn bevalling 10 kg afgevallen maar wil er eigenlijk nog 15 vanaf.

Heb nog een lange weg te gaan ;)

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Helaas valt niet iedereen af hoor door het geven van borstvoeding. Ik ben met een week of 7 weer gaan sporten. Heerlijk is het en viel nog mee hoe mijn conditie was achteruit gegaan. Gewoon goed naar je lichaam luisteren dan kan je best al wat doen!

10. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ sousou: Hier ook het liefste 10-15 kilo eraf!! Lange weg inderdaad...

11. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik zat na 8 dagen alweer op mn fiets, wel een gewone fiets maar goed, vanf toen weer gewoon half uurtje ofzo gefietst.
    Na 4 weken reed ik weer paard.
    Je merkt zelf wel wat je lichaam aankan.

12. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    Ik mocht vanwege mn ks 6 weken niet sporten en ben na 6 weken en 1 dag :D weer gaan paardrijden. Voelde meteen goed en vanaf dat moment dus gewoon fanatiek gaan rijden, 3 a 4x per week. Afgelopen week iets vaker ivm concours afgelopen donderdag (en ook nog meteen prijs gereden :)) en morgen.
    Iedereen staat er versteld van hoe ik het weer op heb gepakt en vinden het echt boven verwachting!

Heb wel vanaf de 2e week veel gewandeld met de kleine en sinds 2 weken ook nog af en toe de WII Fit erbij.

Doe wat je goed lijkt, je lichaam geeft echt wel aan of je t aankan of niet.

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik ben na 6 weken weer begonnen met sporten, aerobic.

Ik geef nog steeds volledig BV, maar echt niet iedereen valt daar van af.

Deel Deze Pagina