Scheren na bevalling --> met knip!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door jannn, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha meiden.

Even een vraag. 2 weken geleden ben ik bevallen met een knip...

Hoelang hebben jullie gewacht om het boeltje weer van ondere te scheren??? Kvind het echt mega eng. Kben bang dat ik in de wond snij..

xxx

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb gewacht tot de hechtingen eruit waren en ik het gevoel had dat het goed genezen was, dat heeft ongeveer 6 a 7 weken geduurd. als jij het gevoel hebt dat het kan, gewoon doen, anders, lekker wachten ;)

3. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik weet niet meer precies wanneer, maar ik heb wel een paar weekjes gewacht. En in het begin ben ik ook niet in de buurt van de knip geweest, gewoon de rest netjes bijhouden en je voelt vanzelf wel wanneer het goed genezen is en dat je daar kan scheren.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb zo een week of 6 gewacht, toen was het vloeien ook over.
    maar de knip kan gevoelig blijven.
    bij mij is het nog steeds gevoelig voor al met weers veranderingen.

5. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

ik heb na 2 weken tot halverwege geschoren zeg maar haha..
    Bij mij is het nu na 23 dagen helemaal genezen maar ik durf het nog niet aan.
    Ik zou het pas doen als je er zelf prettig bij voelt!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook pas na 6 weken. Gewoon doen als je jezelf er goed bij voelt

7. Alita

Alita Niet meer actief

volgens mij ook pas nadat het vloeien gestopt was maar dit duurde wel even, ik durfde ook niet zo goed te scheren maar was blij toen het weer kon!!!!

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gewoon even wachten tot het zeker weten genezen is 6-8 weken, dan mag je ook weer lekker in bad enzo dan doe je heeeeeeeerlijk een grote opruim / scheer en opfris badje pakken (laat je man dan maar lekker even op die kleine passen hahaha)

Ik durfde dat ook niet meteen en MOET het eigenlijk wel? voor wie dan wel? geduld is een schone zaak..

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik was ook behoorlijk ingeknipt maar mijn wond is snel genezen ( mede dankzij arnica druppels van dr. vogel !! TIP )
    Heb me na een week al weer voorzichting geschoren en afgelopen week echt goed kunnen scheren. Heb trouwens oploshechtingen.

10. Alita

Alita Niet meer actief

ppffff ik was anders erg blij toen alles eraf was:D een opluchting voelde me meteen weert iets beter

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

ik ben pas gaan scheren toen het vloeien gestopt was. ik heb mijn wond gewoon ook ff helemaal met rust gelaten, ookal was ik na 2 weken geheel van de pijn af.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

pas toen ik zeker wist dat het allemaal goed genezen was ben ik gaan scheren.. wat een opluchting! haha
    ik heb de wond ook steeds in de gaten gehouden met een spiegel, of ie wel goed geneesde (tip van de gynacologe, zodat je niet bang wordt om ernaar te kijken) en met scheren vond ik dat wel prettig dat ik kon kijken en toen zag ik dat de knip wat naar achteren liep, waar geen haar zit, is dat bij jullie niet zo?
    groetjes

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

yep das hier ook

Deel Deze Pagina