met hoeveel weken voor het eerst de baby voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimmmmberly, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik voelde ons kleintje voor het eerst met 15 weken en 1 dag en vanaf toen iedere dag!

Ik wist zeker dat het ons kleintje was, omdat ik al heel goed mijn baarmoeder kon voelen als ik op mijn rug lag. En net in dat gebied waren die 'plopjes'.
    Je kan het ook vergelijken door je mond bol te blazen met lucht en dan heel zacht met je vinger in je opgeblazen wang duwen.. en ook knappende luchtbelletjes.. daar lijkt het ook op :) Alleen was dit in het gebied van mijn baarmoeder, waardoor ik wist dat daar juist NIET mijn darmen zaten en dus geen borrelende darmen waren :D

2. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik voelde de kleine met 16,5 weken, maar pas met bijna 18 weken wist ik zeker dat het de kleine was die ik voelde (eerst nog echt een twijfel van: is het haar nou wel of zijn het nou mijn darmen?).
    Het voelde echt aan alsof ik daar een hoop frisdrank had zitten (veel gebruis en geborrel :D).

3. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik dacht de kleine 5 weken geleden te voelen (een veertje wat aan de binnenkant van mijn buik bewoog), maar daarna niets meer wat ik herken als babygevoel. Nu denk ik mijn darmen wel heel vaak te voelen, maar dat had ik sowieso altijd al wel (alleen niet zoveel). Maar echt dat ik zeker weet dat ik de kleine voel helaas nog niet.... En dat lijkt me zoooo leuk (totdat je er niet meer van kunt slapen...)

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier met voorliggende placenta, met 17 weken.
    Man voelde het een paar dagen later ook.
    Ik herkende het gelijk, ookal ben ik hiervoor nooit zwanger geweest.

5. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Bij zoontje rond de 16 weken en nu al rond de 13 weken. Zoals eerder beschreven hier, kleine plopjes :) Leuk gevoel want daardoor wordt het weer veel echter! Nu nog heel leuk trouwens maar je zal nog vloeken als ze weer eens tegen je ribben schoppen! Heb nog een filmpje staan van zwangerschap zoontje bij zo'n 32 weken en je kon hem zo zien schoppen, je kon de uitstulpingen op mijn buik gewoon volgen van links naar rechts, was gewoon hilarisch! :D

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik voelde het voor het eerst zeer duidelijk met 17w en 2d, daarvoor voelde ik ook al iets maar was ik er niet heel zeker van

7. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    heb de kleine voor het eerst gevoeld vannacht!! en net weer!! precies zoals jullie het beschreven, idd een soort van plopjes,,herkende het ook gelijk! vannacht lag ik wakker in bed, en ging op mijn rug liggen en toen ineens 3 keer achter elkaar plop plop plop, en nog goed voelbaar ook! wist gelijk dat dit de kleine was.. en voelde het net weer! is echt al best duidelijk te voelen! net weer plopjes achter elkaar en daarna een soort geschuif:D:D:D helemaal blij!!

8. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
  9. liesjjee

liesjjee Lid

16 mrt 2009
    53
    0
    0
    Enschede
    De eerste voelde ik met 18 weken.
    de tweede met 16.
    En nu van de derder kwam ik er pas achter met 22 weken dat ik zwanger was omdat het schopte. Ben me rot geschrokken

10. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    17 weken.
    Mn vriend bij 24 weken

11. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    rond 14 weken de eerste plopjes, met 18 weken bijna dagelijks en vanaf 19 weken kon vl het ook van buiten voelen

12. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Jemig, wat lijkt me dat een eng idee zeg! :$ Dan heb je zoveel minder tijd om je voor te bereiden! Maar ja, ik wil dan ook altijd ruim de tijd hebben om me zowel geestelijk als wat spulletjes betreft voor te kunnen bereiden. Ik vind het nog steeds een raar en eng idee dat ik straks moeder zal zijn (terwijl ik het vanaf 4 weken zwangerschap al wist :D:))

13. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    hahaha dat lijkt me zeker hilarisch om te zien! pff ja denk dat ik straks wel anders piep als ik bont en blauw geschopt word hihi;)..

14. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    jeetje! kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken! je weet helemaal van niks, en dan ineens voel je leven in je buik.

15. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik voel het vandaag voor het eerst :D Beter laat dan nooit :p Kan niet wachten tot het duidelijke schopjes worden en mijn vriend het ook kan voelen!

16. frouk85

frouk85 Niet meer actief

hier woensdag voor het eerst duidelijk dat ik hem voelde (plop) hiervoor een paar keer gedacht maar kon ook darmen zijn. het is nu vooral savonds op de bank als ik rustig lig. het komt vanzelf en is bij iedreen verschillend.

17. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Hier bij beide de placenta aan de voorkant. Zoon voelde ik rond de 19/20 weken en dochter voelde ik met 20+1. Nu nog steeds voel ik niet heel veel, maar iedere dag wel een klein plopje.

18. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ik ook!:D vannacht voor het eerst, en vanmorgen weer:D..hoever ben jij nu? en idd ik kan ook niet wachten totdat mijn vriend het ook kan voelen..maar stiekem toch ook wel leuk hoor, dat ik er nu nog even lekker in mijn 1tje van kan genieten hihi;)

19. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Ik heb het vanochtend ook voor het eerst gevoeld, hiervoor wel al paar keer twijfel gehad.. nu weet ik het zeker, ligt gekriebel bij mij.

20. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik ben ook zwanger van de 1ste en voelde gekriebel al vanaf 13 weken, dit gekriebel heb ik nu ook nog dat samen gaat met schopjes deze had ik vanaf ongeveer 18 a 19 weken

Deel Deze Pagina