Kans op uitscheuren groter bij 2e?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamaNoor, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Omdat ik bij mijn 1e bevalling niet scheurde, hebben ze moeten knippen. Niet dat dat erg was, maar ik vroeg me af of de kans groter is dat ik bij een 2e bevalling wel scheur.
    Dan kan ik dat aangeven bij mijn vk. (dat ik moeilijk scheur)

2. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    oehh eng zeg, ben ook geknipt vorige keer. Maar ben zo bang dat het litteken van de knip, tijdens deze bevalling juist gaat scheuren..
    enge gedachte hoor, lees ff met je mee.

3. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die kans bestaat idd ook nog.
    Mij gaat het er mee om, dat ik heel lang heb moeten persen en het maar niet scheurde. Dus heeft de vk toen besloten om te knippen (na ongeveer 1,5 uur persen) en het na die knip na een paar persweeën gepiept was. Ik wil dus weer z.s.m. een knip als het niet scheurt, zodat ik niet wéér 1,5 uur aan het persen ben (want dat is best vermoeiend:))

4. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik ben flink ingescheurd bij de eerste en heb bij de laatste controle van de vk gevraagd hoe groot de kans was dat ik bij een 2e bevalling weer zou scheuren.
    Volgens de vk zou de kans kleiner tot helemaal niet scheuren zijn omdat alles nu een keer uitgerekt is geweest en veel soepeler is dan de 1e keer.

Je kunt het sowieso toch opgeven bij de vk dat dit het geval bij je is? Zijn ze in ieder geval vast op de hoogte.

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier ook de eerste keer geknipt en daarom dat ook bij de VK nagevraagd. De kans op uitscheuren of nog eens moeten knippen is een stuk kleiner dan bij een eerste kind. En geloof me... op het moment zelf denk je daar verder echt niet bij na.

6. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee da's waar, mij maakt het niet uit of ik nou scheur of word geknipt. Maar ik wil liever dat ze dan ff meteen een knip zetten, dan dat ik weer 1,5 uur lig te persen (mijn vk knipt liever niet:S). Vroeg me gewoon af hoe dat bij een 2e meestal was.

7. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was bij de eerste geknipt en vroeg dus ook aan de vk of ik kans had op weer een knip of een scheur. Ze zei, knippen gebeurt een tweede keer eigenlijk zelden en inscheuren, al dan niet op de plaats van de knip, ook niet zo snel, tenzij je kind een kilo zwaarder zal zijn dan de eerste. Mijn kindje was een kilo zwaarder, haha. En ja, dus een klein stukje ingescheurd op de plaats van de knip.

8. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    echt?? ow wauw, nou dan hoop ik ook dat ik zonder scheuren ervan af kom. Ik zie echt uit naar de bevalling.. vorige was een hele snelle na inleiding met veter en een weeenstorm was sem er na 4 uurtjes. Met knip en pomp. En tja ik vond t geweldig! alleen dat hechten.. my god, wat een hel. Toen heb ik dus gescholden haha, toen alles gewoon al voorbij was.
    Dus zie nu helemaal uit naar de bevalling, hoop dat ik lekker soepel ben van onder, misschien plopt ze er dan zo uit.

9. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh nou dat klinkt helemaal goed, liever helemaal niet scheuren of knippen natuurlijk. Hechten vond ik ook het ergste van de bevalling (omdat ik bij 1 of 2 hechtingen niet verdoofd kon worden). Ik moet volgende maand naar de vk, zal het eens vragen. Maarja, dan liever toch een paar hechtingen, dan zolang persen.
    Alleen mijn zoontje was ook behoorlijk zwaar (bijna 8,5 pond) dus de kans dat ik een nóg zwaarder kind ga hebben, is wel klein.

10. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    nou...ze zeggen toch dat de tweede zwaarder wordt dan de eerste?? straks een dikke 9 ponder!!

11. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Nog zwaarder???? Hoop ik toch niet... Dochter was 8,5 pond (4265 gr.)!

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik kreeg bij de eerste en knip, best een flinke. De tweede en derde helemaal niks. Het hoeft dus helemala niet mis te gaan.

13. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

Hier bij de 1e (3610 gram) geknipt en gescheurd. Geen idee hoeveel hechtingen want dat wou ik niet weten.
    Bij de 2e (4570 gram) helemaal niets noppes nada.

14. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

ik heb 3 kindjes en ben nog nooit gescheurd, geknipt of gehecht geweest.....

Best trots op :D

15. Seth

Seth Niet meer actief

Bij eerste flink knipwerk... (en vacuum)
    Tweede niet geknipt, niet gescheurd....

mijn tweede wat trouwens lichter dan mn eerste... maar dan ook een meid...

Deel Deze Pagina