Wat als de vliezen breken?!?

Discussie in 'De bevalling' gestart door amy1981, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Het is nog niet zover hoor, maar er spookt al wel veel door m`n hoofd: Ik heb gelezen dat als je vliezen breken je steeds wat vocht blijft verliezen. Als je thuis bent zou je een maandverbandje in kunnen doen. Toch?
    Maar wat als het bijvoorbeeld in de stad of waar dan ook gebeurd?
    Misschien een rare vraag hoor, maar daar lag ik vannacht ineens aan te denken, hahaha...:p

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Tsja, het kan overal gebeuren, maar toch is die kans kleiner dan dat het gewoon thuis gebeurd heb ik begrepen. 10% van de bevallingen begint met gebroken vliezen dus überhaupt is de kans dat het zo begint niet zo groot.
    Als je vliezen breken verlies je vaak ineens een hele plens. Dus tsja, heel onhandig als je dan ergens anders bent, maar ja....
    Verder kan je idd gewoon maandverband of kraamverband of gewoon een luier van je kindje indoen om het vocht op te vangen.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Zoals Vera ook al aangeeft beginnen maar heel weinig bevallingen met het breken van de vliezen. Maar het kan natuurlijk wel, bij mij is de bevalling ook zo begonnen. Ik was gelukkig thuis, dus ben snel naar de wc gegaan. Je blijft idd constant vruchtwater verliezen, dus je moet dan echt een kraamverband in doen. Met een maandverbandje red je het niet hoor. En ja...als je in de winkel staat als het gebeurt dan baal je natuurlijk als een stekker. Je moet dan gewoon snel naar huis gaan.

4. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    hahaha wat toevallig ik dacht net hetzelfde en wou een topic openen met die vraag kom ik hier staat "ie" er al :p dus ik lees even mee.
    Mijn vk zei trouwens dat na de plens het hoofdje van de baby werkt als een kurk dus dat je niet hele plensen blijft verliezen maar jah ik denk dan ook een kraamverband of maandverband blijft natuurlijk noodzakelijk:D:D

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Je blijft idd niet hele plensen verliezen, maar vooral als je bezig blijft dan komt er echt nog meer dan genoeg uit hoor. Maandverband is echt niet dik genoeg om dat allemaal op te nemen.

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Van die grote tenaladys zijn eigenlijk nog het handigste.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb van woensdagnacht tot vrijdagochtend met gebroken vliezen "gelopen" en ik verloor inderdaad steeds scheutjes vruchtwater. Het blijft zich ook steeds opnieuw aanvullen he. Dus zodra je hoogzwanger bent preventief verbandjes dragen, of niet meer naar de stad gaan of gewoon het risico lopen dat je in een winkel over de deurmat vruchtwatert. :p

8. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Bedankt voor jullie reakties. Vannacht had ik echt opeens zoiets van "wat als..." haha... Mocht ik over een paar weken nog op stap gaan, dan zal ik in ieder geval een kraamverbandje in m`n tas stoppen hihi:p

9. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Goede topic:D Ik doe meteen een kraamverband in mn tas!

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    En voor in de auto kan je een celstofmatje onder je billen leggen.

11. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik had in de auto ook een celstof matje en een plastic zak klaar liggen. Uiteindelijk braken de vliezen 's nachts thuis maar ik verloor ook gelijk een plons bloed erbij. Binnen 3 uur is ons kindje ook geboren.

12. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    haha bij de eerste werden me vliezen gebroken en bij de 2de braken ze zelf zat op een stoel had overal een plastieke zak omheen gemaakt want als je vliezen breken is dat vruchtwater zo gemeen en krijg je er dus niet meer uit! let dus op voor je bankstel enz ;) maar je vliezen breken in delen teminste had ik eerst een beetje en toen een hele plas wist me geen raad en had een grote handdoek gepakt want een maandverband daar heb je niks aan dan hahahaha

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik verloor de hele dag door plasjes vruchtwater. Mijn vliezen braken trouwens op onze nieuwe bank! Gelukkig kreeg ik het er nog uit.
    Kraamverband werkt dan het beste, want maandverband neemt veel te weinig op. Ik had trouwens 2 kraamverbanden in, want aan 1 had ik niet genoeg....

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Jeetje ja blondjuh, das een goeie!! Je denkt indd wel na over je bed en je auto en dat soort dingen, maar niet aan je bankstel of de stoelen enz.... goh wij zwangeren kunnen ook nergens rustig meer zitten hé?

Lijkt me wel vervelend indd als je de stad ingaat of boodschappen gaat doen en je vliezen breken.... Maarja, aan de andere kant, je kunt moeilijk vanaf week 37 thuis blijven en helemaal niks meer doen.... zo ook zo maar nog ff 4 weken kunnen blijven zitten!

xxx sas

15. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Ha, heb hoop dat mn vliezen zometeen (of van de week ofzo ;)) breken op de bank... goed excuus voor een nieuwe :D

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.109
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hahaha! :D

Maar uhm... ik ben eigenlijk best tevreden met onze (stoffen) bank. Ik las dat Melisa het er wel uitkreeg, mag ik vragen hoe?
    (Voor het geval dat...) Of moet ik vanaf een week of 37 de bank maar vermijden? Lijkt me moeilijk, de bank en ik zijn de laatste tijd hele goeie vriendjes. Haha.

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Nou Tupp hier ook DIKKE MAATJES met mn bankie hoor en hij is pas anderhalf jaar oud! Ben indd benieuwd hoe die vlekken er weer uitgaan.
    Zie het al voor me: OVERAL plastic en celfstofmaatjes op de bank en de stoel enz enz!

xxxx sas

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij de 1e gebeurde het thuis in mijn bed en stroomde leeg. zelfs kraamverband kon het niet houden.

2e keer gebeurde het op het werk met bijna 33 weken. verband gebruikt en meteen richting huis daarna ziekenhuis

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij mij braken ze in het ziekenhuis onder de douche.
    Dacht eerst dat ik zat te plassen:D

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.109
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, graag onder de douche. Kan ik me daar ergens voor inschrijven?

Deel Deze Pagina