met hoeveel weken wisten jullie wat het werd?

Discussion in 'Zwangerschap' started by beertje87, Dec 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

via de gewone Echo te weten gekomen Wishgirl?

2. beertje87

beertje87 Actief lid

Sep 16, 2008
    339
    0
    0
    dat is lekker vroeg :) ik wou dat ik het al wist haha niet omdat ik een voorkeur heb voor geslacht maar omdat ik dan eindelijk kan winkelen ;) ik heb nog niks gekocht omdat ik graag alles wil voor een jongen of meisie,
    oja 1 pakje heb ik gekocht van lief een witte daarop staat puur,
    die heb ik voor in het ziekenhuis voorals het toch een ander geslacht blijkt te zijn bij de geboorte hoeft het niet in de verkeerde kleur mee haha
    dan zit ik alleen met de kinderwagen want als het een jongen wordt wil mijn vriend de quinny speedi sx twilight antraciet met blauw en als het een meisie is wil ik graag die roze van joolz bloom haha maar me vriend vindt de bloom kinderwagen niet zo mooi dus denk dat het zoiezo quinny wordt en als het dan een meisje is zal het wel de rode chili worden of de paarse dus alleen met de rode zit ik voor allebij goed haha maar ga er gewoon van uit dat ze het goed hebben als ze het zien ik vraag met me 20 weken echo of ze nog even willen kijken en daarna ga ik met een week of 26 nog voor pretecho dus moet goed komen hoop ik

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

@debsje en beertje - Ja via de gewone echo... ;)

De echoscopist waar ik altijd naar toe ga heeft echt al jaaaaaren ervaring en die ziet het dus ook niet aan het geslacht...

Jongens en meisjes hebben met 13 weken beiden nog een uitstulping...
    Tussen de uitstulping en het lichaampje zit aan de binnenkant zeg maar een hoek...

Wanneer deze hoek minder dan 90 graden is is het een meisje... zit ie meer tegen de 45 graden of minder aan zeg maar...
    Is de hoek 90 graden of daar vlak bij is het een jongen ;)

Dus wie weet als je dit tegen de echoscopist(e) vertelt dat je het ook kunt zien ;)

@beertje - Ik zou voor de grotere aanschaffen zoals de kinderwagen sowieso voor een kleur gaan die je voor beide kunt gebruiken... Tis zooo zonde als je voor een evt. volgende een nieuwe zou moeten kopen...

4. fleur27

fleur27 Lid

Jul 30, 2008
    22
    0
    0
    verzorgende
    Dordrecht
    met 19 weken..bleek het een meid te wezen
    2 dec met een echo was t een jongentje volgende week 11 dec weer een echo dan vragen we maar weer of ze eens goed wille kijken ...

5. beertje87

beertje87 Actief lid

Sep 16, 2008
    339
    0
    0
    daar ben ik ook wel bang voor dat ze het niet goed zien ik denk dat ik ook nog ff wacht met de grootere aankopen zoals kinderwagen enzo ik ga met 18 weken namelijk bij de verloskundige ook nog even voor de zekerheid laten kijken wat het wordt.

6. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Tijdens mijn echo met 13 weken liet de echoscopiste doorschemeren dat ze het geslacht al gezien had. Toen ze net bezig was draaide de kleine zijn/haar rug naar ons toe, dus ik denk dat ze het toen gezien heeft. Nu wilden wij eigenlijk het geslacht niet weten, maar sinsdien ben ik toch zo nieuwsgierig...
    Zelf denk ik aan een knulletje, tenminste het lijkt me dat dat geslacht iets eerder opvalt in zo'n klein ogenblik.
    Ik probeer nu nog mijn mannetje over te halen om het met de 20 weken echo te vragen, maar tot nu toe zonder succes...

7. fleur27

fleur27 Lid

Jul 30, 2008
    22
    0
    0
    verzorgende
    Dordrecht
    hey hey

ja ik zal met de grote aankopen ff wachten tot je het echt zeker weet!
    wij hadden een hoop meiden kleren ik helemaal happy! moeten ff wachten tot donderdag as en dan hopen we het zeker te weten! is het een jongentje is het even welkom natuurlijk! alleen wel ffies omschakelen doordat je je instelt dat er een meid komt ..

groetjes ;)

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Met 11 weken had ik een heel sterk voorgevoel voor een jongen.
    Met 14 weken zag ik op de echo een piemeltje, maar toen kon er nog niks definitief bevestigd worden.
    Met 17 weken en 5 dagen hebben we een geslachtsecho laten doen, en toen was het overduidelijk: een jongen :D

9. daantje1985

Oct 9, 2008
    5
    0
    0
    19 weken...

10. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    vanaf de posi zw-test....we hadden samen een heeeeeeeeeeeel sterk gevoel dat het een meisje zou zijn...nooit naar gevraagd bij echo's en het is ook een heerlijke meid.

11. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

Apr 12, 2007
    635
    0
    16
    Toch wil dat niet altijd alles zeggen. Wij hadden dat ook, zeker manlief. Maar de echo liet geen enkele ruimte voor twijfel!! Onze kleine vent is nu al zo trots op wat hij heeft dat hij het keer op keer overduidelijk liet zien :D :D
    Ik moet dus nu echt even schakelen dat ik straks voetbalschoenen moet kopen ipv barbies en hippe laarzen :D :D
    Maar vind een zoon wel onwijs stoer, ben helemaal happy!

12. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

vandaag echo gehad maar konden het niet zien...dus blijft voor ons tot de 20ste week toch echt nog een verrassing :D

13. 20 weken en 3 dagen!

Share This Page