hoe zit het nou met anti strea-creme

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joseetje26, 7 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik vroeg me wat af... wat is nu precies de functie van die creme... ik heb een proefverpakking van zwitsal geprobeerd buik creme en ik vond dat dat niet zo erg lang vet bleef.

ik ben zelf erg dol op de bodybutters van de bodyshop en smeer er dan een goede dikke laag op... nou echt waar.. als ik de volgende dag weer ga douchen is mijn huid nog steeds lekker vet en soepel... die creme van zwitsal ik gewoon na een uur of 2 al weg...maar...... wat doet die creme nou precies?

gaat het erom dat het lekker vet en soepel blijft? of gaat het om de bestanddelen in de creme? of moet je er ook nog bij masseren?

als het namelijk zo is dat het erom gaat dat de huid lekker vettig en soepel blijft dan gebruik ik liever die van de bodyshop?

vraag me af wat jullie hiervan weten?

xxx jose

2. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    De creme van Weleda schijnt erg goed te zijn :)

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja maar wat maakt dan precies dat die creme zo goed is?

of stel ik nu domme vragen.

ik stel me echt voor dat mijn buik aan alle kanten helemaal vol met strea gaat zitten hahaha toen ik 4 kg was aangekomen op vakantie had ik er al beginnend last van.... dus ik ben me er maar een beetje in gaan proberen te verdiepen ik voorzie het ergste....... niet dat ik er een moment verdrietig over zal zijn... mijn man zei "dat zijn geen lelijke strepen... dat is een herinnering aan de mooiste tijd " vond ik wel lief maar ik vraag me af of hij zich realiseerd hoe het er in ernstige vorm uit kan zien...

xx

4. Niet meer actief

Het is belangrijk dat de creme goed doortrekt je huid in.
    Omdat vaak de onderste huiddelen scheuren.

Wat goed helpt is bijvoorbeeld pure jojoba-olie.
    Hoe dieper het doordringt, hoe beter...
    Dus als het een hele dag op je huid blijft zitten, is het lekker, maar helpt niet van binnen uit.

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ok..... het moet dus juist wel in je huid trekken...

6. Niet meer actief

Ja idd...

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Onderzoek heeft niet aangetoond dat smeren met welke creme/olie dan ook striae zal voorkomen.

Maar zelf doe ik t ook hoor ;), voor de zekerheid. Kan ik iig niet achteraf spijt hebben dat ik t niet geprobeerd heb! Ik smeer met olivia olie.
    t Schijnt dat de kans op striae groter is als je jonger bent, en verder is t gewoon een kwestie van aanleg...

Maar als je t lekker vindt, gewoon smeren met de creme die jij fijn vindt!
    Voor de zekerheid alleen beter niet met cremes die vitamines A/E bevatten.

8. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oh das inderdaad een goede tip..

pppffff daar denk je toch niet aan dat dat ook in creme zit?

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Volgens de dermatoloog maakt het geen bal uit of je smeert of niet, er is niks wat de strepen tegen gaat, omdat het bindweefsel scheurt en niet de bovenliggende huid.

10. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Hey Joseetje,

Ik ben sinds gister ook begonnen met smeren! Dat doe ik met Palmer's Cocoa Butter Formula. Ik had een advertentie gezien in een babyblaadje. Dit trok ook heel snel in.

Ik hoop dat de striae ons bespaard blijft, maar ik heb ook vaak gehoord dat je er niet tegen kan smeren.

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik heb vanaf dag 1 (letterlijk vanaf dag 1 gesmeerd) en ben redelijk slank, had een megagrote buik met een week of 30 en heb gesmeerd met buikcreme van de Hema, die is heerlijk zacht en met die olie van weleda en met vitamine E creme...

Heb niet alleen gesmeerd maar steeds echt even ingewreven (iets steviger zeg maar) en heb geen een striempje. En al krijg je striemen, als het je huid zacht houdt is dat sowieso wel lekker, die is al zo gevoelig als ie zo onder spanning staat.

12. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ik gebruik zelf Weleda zwangerschaps olie.
    Meer omdat het dat trekkerige gevoel en jeuk een beetje weg neemt.
    En idd, zoals ik al eerder las er is geen creme die striae voorkomt..
    Je hebt geluk of niet..het heeft ook niet te maken met gewicht..Ik dacht dat ik er meer kans op had omdat ik vrij magertjes was..Heb nu 2 kids zwanger van nummer 3 en geen enkel streepje gehad..
    Maar weer on-topic..Smeer lekker wat je zelf fijn en prettig vind aanvoelen.. ;)

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Smeren zal niet helpen, maar dat hebben andere dames inmiddels ook al verteld :p

Ik smeer met weleda, ontzettende fijne olie. Ondanks dat het geen bal zal uitmaken, is het toch fijn om te doen :) Het maakt je huid gewoon lekker zacht en bij mij is het ook wel fijn tegen wat kleine irritaties.

14. Niet meer actief

Het is inderdaad een kwestie ook van aanleg.
    Ik denk dat bij mij de kans erg groot is dat ik het zowiezo krijg, maar vind het gewoon heerlijk om te smeren.
    En ja, je kan het altijd proberen te voorkomen he.

15. winnietje

winnietje Niet meer actief

Ik heb mijn hele zwangerschap tot nu toe gesmeerd, Het werkt alleen niet, Heb wel striae maar dat kan ook niet voorkomen worden door een zalfje het is onderhuidsbindweefsel wat scheurd. Het maakt je buik lekker zacht maar verder niet hahaha

16. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hi lady´s

Het gaat om de structuur van je huid, die bepaald of je striae krijgt ja of nee.
    En het smeren, nee het voorkomt het niet maar is wel erg lekker. Ik vroeg mijn vriend om bij beide zwangerschapppen elke avond mijn buik in te smeren en het grappige was dat allebei onze meiden na een week of 20 echt op hun pappa´s aanraking reageerde. Alsof ze bv doorhadden dat hij aan mijn rechterkant lag en dan zag ik na het insmeren me buik die kant op gaan! wel heel leuk!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik smeer vanaf het begin ook dagelijks met Weleda zwangerschapsolie (geen creme). Smeren is gewoon lekker voor de huid; tegen de droogte, het trekkerige gevoel, de jeuk. Je huid wordt er heel zacht van en het ruikt erg lekker (vind ik).

Over het wel of niet voorkomen van striae door smeren zijn de meningen verdeeld en ook of het erfelijk is of niet. Mijn moeder had het vreselijk, ik heb (nog) niks. En of je nou jong bent of dun maakt volgens mij ook niet uit, het ligt gewoon aan je huid.

Waarom zou je niet mogen smeren met een product waar vitamine E inzit?
    Is goed tegen huidveroudering, is een anti-oxidant. Ik dacht dat dat geen kwaad kon?

18. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Ik had tot een dagen geleden nog geen striae op mijn buik of benen... Maar nu zei me vriend van het weekend dat ik een streep heb zitten. Dus ik schrok en keek gelijk in de spiegel... En ik zei dat het dus striae is. De volgende dag, keek ik weer in de spiegel en zag ik dat er alweer een paar strepen erbij zijn gekomen. Ik hoop maar niet dat het blijvend is dadelijk die strepen.
    Maar me vriend geeft als advies aan, om na me zwangerschap, littekenzalf ervoor te gebruiken.
    Dus hopen dat het helpt..

Ik smeer me trouwens in met Zwitsal mama buikcreme...

19. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Striae worden veroorzaakt door scheuringen in de diepstliggende huidlagen. Geen creme, olie of boter komt op die laag. Heb je aanleg voor striae, dan kom je er niet onderuit. Heb je er geen aanleg voor, dan krijg je ze niet.

Het enige wat je eventueel zou kunnen proberen is het probleem van binnenuit aanpakken of voorkomen. Er zijn voedingssupplementen op de markt die specifiek voor de huid werken. Denk hierbij aan vitamine E (even bij de drogist vragen). Verder gewoon zorgen dat je voldoende drinkt.

Smeren is vaak wel fijn, omdat de huid heel erg gespannen en soms geirriteerd of jeukerig is, maar tegen Striae helpt het helaas niet.

20. Niet meer actief

Het smeren van cocobutter zalf die in de eerste pagina toevallig langs kwam SCHIJNT de kleur van de striae sneller terug te brengen naar die van je eigen huid. hierdoor zijn ze minder goed zichtbaar. Terwijl het normaal veel langer duurt.

Misschien een aanrader? Ik weet niet of het echt werkt, want ken niemand hier die het gebruikt. Maar het schijnt te helpen.

Deel Deze Pagina