Met de pasgeboren baby bedoel je neem ik aan?? Wij zijn een week na de geboorte naar buiten gegaan, ze was toen weer op haar geboorte gewicht.
Toen hij amper 1 uur oud was, omdat mama zo nodig naar het ziekenhuis moest om gehecht te worden. Flauw... Maar met 8 dagen zijn wij voor het eerst geweest. Gewoon even een klein boodschapje halen. Zoontje was toen nog net niet op z'n geboortegewicht, maar kwam wel elke dag aan en hield zich goed op temperatuur. Daarnaast was het buiten ook heerlijk weer, ruim 25 graden, dus zijn we er lekker even uit geweest.
Ons kleine meid groeit goed nog 20 gram te gaan en ze is weer op haar geboorte gewicht. Maar ze s maar zo'n klein en licht hummeltje. Mijn vriend denkt dat we zaterdag prima klein blokje kunnen doen ( word mooi weer) maar ik vind dat nog beetje eng.
Hangt denk ik van een aantal factoren af. Hier zijn we na de hielprik naar buiten gegaan. We hebben overlegt met de kraamzorg wat verstandig was. Zodra deze eruit is zullen we het weer met de kraamzorg overleggen. Ieder kindje heeft toch weer een andere start.
Gefeliciteerd Ik zat net op je profiel te kijken omdat ik wist dat je ong even ver was als ik. En toen zag ik dat je net bevallen bent! Wat fijn! Mooie naam! Onze kindjes gingen geloof ik na een week naar buiten. In overleg met de kz.
Beide kinderen zaten al op dag 5 boven hun geboortegewicht. Bij de oudste ben ik toen ook met hem naar buiten gegaan samen met de kraamzorg. Met de jongste op dag 8, toen was het weekend en kon ik lekker met mijn man gaan. Ik mocht wel eerder, maar voelde me zelf nog niet fit genoeg en vond het binnen wel prima. Bovendien vond ik het de eerste dagen te veel gedoe, 2 kinderen helemaal inpakken om 5 min buiten te lopen
precies met een week. Ze was nog niet op haar geboortegewicht. Maar groeide wel. Verder kon ze zich goed warm houden etc. Ook had ze haar geboorte gewicht mee.
Na een week zei de kraamverzorgster dat ik naar buiten mocht met hem. Maar ik had toen zelf koorts en voelde me niet top dus heb een dagje gewacht. Dus na een week en 1 dag voor het eerst naar buiten gegaan.
Bij de oudste met een week ongeveer. De jongste met twee weken en toen ook nog alleen volledig ingepakt onder mijn jas. Was bruut slecht weer toen, de wind waaide door mijn jas heen, erg koud.
Toen ze 5 dagen oud was. Een klein rondje van 10minuten. Niet vanwege C maar omdat ik bijna niet kon lopen. We zijn toen dagelijks gaan lopen en steeds iets verder
Ochtend na de bevalling zijn we van het ziekenhuis naar huis gereden Pas op dag 12 zijn we gaan wandelen. Ik voelde mij eerder nog niet goed genoeg. Ik had last van de hechtingen waardoor lopen nog niet fijn was. We zijn een rondje door de buurt gaan lopen maar na 3 straten was ik weer moe
Na een week. We hebben met zijn viertjes de geboortekaartjes in de buurt rondgebracht, dat was een prima rondje om mee te beginnen na een keizersnede).