misselijk bij het avondeten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Binky, 8 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Binky

Binky Lid

19 apr 2007
    98
    0
    0
    peuterleidster
    Hallo allemaal,

Ik ben vaak misselijk bij het avondeten. Als ik sta te koken heb ik er al geen zin meer in. En met het eten is het een paar happen en dan kan ik niet meer. Hebben jullie dat ook. Overdag heb ik hier geen last van! Ik kan ook niet zo goed naar de wc! Heeft het misschien daar mee te maken dat het niet erbij kan!

Groetjes Binky

2. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Pfff, ik kan het me nog goed herinneren. Mannetje heerlijk gekookt, ik had ook echt honger en dan stopte ik het eten in m'n mond en daar ging m'n eetlust. Zelfs weken gehad dat ik niets warms kon ruiken, zelfs warme dranken niet. Blegh! Bij mij was het rond de 12 weken over, ik hoop voor jou ook. Zorg in ieder geval dat je goed fruit eet!
    Slecht naar de wc kunnen hoort er helaas ook bij. Probeer wel goed vezelrijk te blijven eten en drink genoeg, dat helpt.

3. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik heb er helaas ook last van...verspreid eten over de dag, extra vezels eten en vooral heel, heel veel drinken...en ik heb nu medicijnen gekregen van de gyn tegen de misselijkheid, die moet ik nog proberen (net vandaag gekregen)

4. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Voor de stoelgang helpen 2 kiwi's eten op de nuchtere maag!

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook sinds een aantal dagen flinke afkeer tegen avond eten, blehhhhhh Baal er echt van, als ik dan weer doorzet dan is het er weer binnen no time alles eruit :cry: weet ook niet wat ik mee kan doen of beter aan kan doen

6. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik had er ook echt heel erg veel last van...
    Alleen patatjes ;) die lustte ik wel haha

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik heb er ook last van.. Ik heb honger maar ook weer niet.. en het probleem wat ik heb is dat ik eet terwijl ik misselijk ben.. Ik moet gewoon eten ofzo.. Terwijl het er daarna gewoon weer net zo leuk uitkomt.. Zo stom! Ook ik heb last van maagpijn, brandend maagzuur en obstipatie.. Ik eet nu 2x op een dag een kommetje Cruesli Balans met magere yoghurt. Helpt goed voor de stoelgang en zorgt ervoor dat je niet te veel vetten binnen krijgt! :)

8. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Ik voel me de hele dag weeig en misselijk. Het begint bij het opstaan en ik ga er mee naar bed. Ik word er helemaal gek van.
    Ik eet kleine beetjes en soms leef ik alleen op crackers...
    Zelfs van water moet ik al kok****. Dus ik drink ook nog eens weinig. Tegen avondeten heb ik wel trek, maar eenmaal aan het eten zit ik heel snel vol en ben daarna heel misselijk.

Ik baal er echt van. Ik heb zo mijn energie nodig om voor de klas te kunnen staan. Ik hoop dat het snel over is.

9. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Yeps, ook voor mij heel herkenbaar (zie eerder onderwerp in dit topic).

Wat mij heeft geholpen is het feit dat de vk zei dat het niet heel erg is als je de eerste paar maanden niet aan je benodigde groente/vlees etc. komt. Het kindje neemt wat hij/zij nodig heeft, alleen jijzelf kan er suf en lusteloos van worden.

Sinds ik dat weet kijk ik per dag waar ik eventueel zin in zou hebben, dit is veelal fruit,salades,yoghurt en brood en dit vooral overdag. Dan heb ik veel eetlust. Ik kook 's avonds niet, ook al is mijn hubby niet thuis. Die lucht kan ik echt niet verdragen. Dan pak ik een salade ofzo en als mijn hubby wel thuis is kookt hij iets en daar pik ik dan wel of niet wat van mee.

En je maag niet leeg laten raken, dat is ook funest, word je alleen maar misselijk van. droge koekjes enzo helpen vaak al wat.

Ik houd me vast aan de gedachte dat het waarschijnlijk rond 14 weken beter gaat, lijkt me heerlijk om weer een gezonde eetlust te hebben :)

Maar het is zeker niet altijd even gemakkelijk, zeker niet als je weer eens hebt moeten overgeven of kokhalzend je groot probeert te houden. Bah, niet prettig.

Succes!

10. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Ik wordt alleen ziek van vlees. Ik krijg het echt niet door mijn strot.
    alleen de geur al bleghhhhhhhhhh

Mijn misselijkheid gaat gelukkig over als ik eet.

11. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Ik wordt alleen ziek van vlees. Ik krijg het echt niet door mijn strot.
    alleen de geur al bleghhhhhhhhhh

Mijn misselijkheid gaat gelukkig over als ik eet.

12. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik word misselijk van Cup-a-Soup.. alleen die geur al.. BAH! Over het algemeen van hele sterke/ kruidige geuren..

De vk vertelde me dat als je niet veel kan eten of veel moet spugen, je voldoende moet drinken. Anders kun je uitdrogings verschijnselen krijgen en dit is slecht voor de baby..

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Oh dat had ik ook , heel erg.
    Op een gegeven moment vond ik toch dat ik op 1 of andere manier wat warm eten naar binnen moest zien te krijgen.
    Uiteindelijk lukte dat ook zolang ik het maar bedolf onder de appelmoes.
    Dan werd het eten wat kouden en proefde ik het niet :rolleyes:
    Het was zo erg dat zelfs de patatjes in de appelmoes zwommen.
    Tegen week 15 was het in 1 keer over en gruwde ik van appelmoes :)

Groetjes Anita

14. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik ken het, ik was 's ochtends niet misselijk maar de hele dag en 's avonds wel een beetje. Je hebt honger maar tegelijk kun je niet eten. Avondeten koken kon ik zlef niet, eten deed ik haast niets. Bij mij is dat nu over gelukkig

15. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Ik dacht al dat het aan mij lag!
    Ik heb 's avonds zo veel moeite om dat eten te verwerken!
    Eerst denk ik dat ik ergens zin in heb en als het er staat dan ineens niet meer. Als ik het dan toch eet, dan moet ik eerste een hele tijd mijn best doen om het binnen te houden.....
    pfff, toch maar lichter eten dus s avonds....

Chinees kan ik ook niet meer hebben en chocolade idem dito. Terwijl ik er soms zo´n zin in heb! :(

16. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Heel herkenbaar. Ik had het ook alleen met avondeten. Maar troost je het gaat echt over. Bij mij was het rond 14 weken ongeveer over. Probeer 's avonds kleine porties te eten, dus niet een vol bord in een keer.

Liefs,
    Duveldraakje

17. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Nadat 's morgens mijn bakkie koffie er bijna standaard via de zelfde weg weer terugkwam, ging het de rest van de dag qua overgeven wel goed.
    Alleen wel de hele dag maagpijn, nergens trek in en keelpijn.

Elke dag om 16.00 's middags begon het gedonder.
    Maagpijn, keelpijn, misselijk.

En ja hoor, ook overgeven.
    Zit ik thuis lekker te genieten van mijn eten, kan ik halverwege of vlak erna meteen naar de wc om het er vervolgens weer uit te gooien.

Het is erg vervelend, maar wel normaal hoor!

18. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier dus ook ... bleeh tot een uur of 1400 gaat het maar daarna begint de misselijkheid hoor. Vieze smaak in mijn mond enzo. En vaak heb ik echt zin in iets ga ik koken en na 1 hap brrrr hoef ik het niet meer. Nadeel is dat ik veel snoep nu vanwege de vieze smaak telkens en ik dus al 3 kilo ben aangekomen dat gaat helemaal niet goed dus....
    ik hoop nog een week of 4 en dat het dan over is...

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik had hier ook een beetje last van. Wat bij mij goed hielp was om wat meer kleine porties verdeeld over de dag te eten. Zorg dat je om een uur of 3 a 4 nog wat eet. Anders is je maag rond etenstijd leeg en daar kan je misselijk van worden.
    Bij mij was het rond de 12e week wel over.

Voor slechte stoelgang is het inderdaad belangrijk om veel te drinken (2 liter water!) en probeer zoveel mogelijk kleffe dingen te eten. En zo min mogelijk heel droge dingen. Crackers en ontbijtkoek zijn heel vezelrijk maar doordat ze zo droog zijn zorgen ze weer voor verstopping.

Deel Deze Pagina