Hai dames! Ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest en na inwendig onderzoek bleek dat ik een ruime centimeter ontsluiting heb maar niet aan de binnenkant van de baarmoedermond waardoor strippen niet mogelijk is. Verder maakt onze kleine man nog helemaal geen aanstalten om eruit te komen, ook vrijwel geen weeenactiviteit. Nu word ik morgen voor een dagje opgenomen zodat ze mbv tabletjes gaan proberen de baarmoedermond rijp te maken. Deze worden 3 x ingebracht en tussentijds worden er ctg's gemaakt en word ik getoucheerd om te voelen of er al iets gebeurt vanbinnen. Want als ik het goed begrepen heb is inleiden pas mogelijk bij 3 cm ontsluiting . Als het niet aanslaat moet ik het weekend weer naar huis en maandagochtend weer terug komen. Vind het zelf allemaal erg onplezierig maar goed als het helpt is het het uiteraard allemaal waard. Wie heeft hier goede en/of slechte ervaringen mee???
Ze hebben bij mij 3x gel ingebracht om de baarmoedermond te verweken. Net toen ze dachten dat er die dag niks meer zou gaan gebeuren en de volgende dag verder gegaan zou worden met inleiden, braken mijn vliezen spontaan. Dit was zo'n 4 uur na de laatste keer gel inbrengen. 3 uurtjes later lag mijn dochter op mijn buik. Het enige is, is dat door de gel je baarmoedermond wat geïrriteerd raakt, dus het toucheren steeds minder prettig wordt. Verder heb ik er dus wel positieve ervaring mee.
ik ben benieuwd hoe het gegaan is! Ik ben vorige week woensdag 'ingeleid' door middel van gel. Maar bij mij was de gel ruim voldoende.. Ik kreeg bijna onmiddellijk weeen. Terwijl ze toch ook uitgingen van een infuus uiteindelijk. Maar ik ben 3,5 uur na het inbrengen van de gel bevallen... Wel kreeg ik na 2 uur een pethidine prik, omdat er toen pas 2 cm ontsluiting was en ik veel pijn en veel weeen had. Maar die overige 8 cm zijn toen -door de ontspanning die ik heel erg voelde waarschijnlijk- ongelooflijk snel gegaan. Het was wel mijn 2e kindje, dat scheelt misschien.
Helaas geen ontsluiting gekregen na de tabletjes . Wel is de baarmoedermond week geworden. Mag nu wel thuis slapen en moet dan morgenochtend vroeg weer terug om verder te gaan met de tabletjes. Heb nu wel een beetje menstruatieachtige buikpijn, maar niks bijzonders. Hoop zo dat er morgen wel ontsluiting volgt zodat ik aan het infuus kan om echt ingeleid te worden!! Trouwens is de gel anders dan de tabletjes??
Ik had vanaf de laatste keer gel ook een paar uur echt een rotgevoel in mijn buik. Dacht zelf dat het door de laatste keer toucheren kwam, maar was de voorbode van het breken van vruchtwater/weeen. Hoop voor jou dat het ook nog zelf op gang komt... Ben benieuwd!
hier hebben ze bij de eerste ook de baarmoedermond geprobeerd te rijpen met tabletjes. deze sloegen totaal niet aan en deze eigelijk niets behalve kunstmatige weeen opwekken. volgende dag hebben ze sochtends om half 9 gel ingebracht en kreeg er gelijk heftige rugweeen van maar om 3 uur smiddags had het nog niets gedaan. ze besloten te stoppen en af te wachten wat er zou gebeuren dus een prik gekregen in me been om de weeen te laten stoppen omdat ze kunstmatig waren vanwege de gel en me lichaam nam ze zelf niet over maar om 6 uur had ik nog steeds ongelovelijk veel pijn en dacht dat het nog steeds die kunstmatige weeen waren dus vroeg opnieuw voor pijnstilling.. gyn kwam toch nog even kijken om kwart voor 7 en ik had opeens 3 cm ontsluiting en hebben ze gelijk me vliezen gebroken na een half uur ctg mocht ik eindelijk weer onder de douche gaan staan ( kwart over 7) en om half 8 kreeg ik persweeen maar moest weer op de gyn wachten die was er om kwart voor 8 en ik had indd volledige ontsluiting en 3 voor 8 is kian geboren. dus mijn lichaam heeft het uiteindelijk toch zelf gedaan en snel ook haha. hopelijk heb je dit weekend je kleintje in je armen!