Hoi hoi, Mijn dochtertje is inmiddels alweer 9 maanden oud. Ze heeft nog geen last van eenkennigheid, maar wat ik wel zo vreemd vind: als ze bij mijn ouders of schoonouders is dan vertikt ze het om van hen de fles te nemen. Laatst bleef ze 2 dagen bij mijn ouders slapen. Ze heeft de fles van s'ochtends en s'avonds niet genomen, ze draaide haar hoofd weg en kneep haar ogen stijf dicht volgens mijn moeder. Ik ben naar mijn moeder toe gegaan en heb haar zelf de fles gegeven, toen ging het zonder moeite. Zou dit toch een soort teken van eenkennigheid zijn? Verder is ze gewoon heel vrolijk bij mijn ouders en schoonouders en eet ze alles. Het gaat alleen om het flesje en ik geef zelfs al haar eigen fles mee, want een andere fles moet ze helemaal niks van hebben. Liefs Jelisa
Mijn zoontje heeft dit ook wel gehad, alleen was hij jonger dan 9 maanden, ben ik ook naar opa en oma gereden om mijn zoon de fles te geven als hij daar aan het logeren was. Maar kunnen opa en oma dan niet ipv de fles, brood of bambix geven? Ik weet niet of het eenkenningheid is, omdat ze verder wel vrolijk is als ze daar is.
Ja ze geven dan inderdaad pap ipv de fles. Dus op zich is het niet echt een ramp als ze haar flesje dan niet neemt. Maar vroeg me af of het toch met eenkennigheid te maken heeft. Maar denk het inderdaad zelf ook niet anders zou je het ook wel merken in haar verdere gedrag. Ik denk gewoon bijdehand en eigenwijs
Fles gewoon niet associeren met opa/oma, maar met mama/papa/kdv/gastouder? Hier een flesweigeraar die alleen van de gastouder de fles wil, en van papa het hoognodige alleen overdag. Drinken doet ze bij mij of uit de fles bij de gastouder. Ze wil ook enkel moedermelk uit de fles, als ik haar ander drinken wil geven, kan dat best, maar dan uit de tuitbeker (en we zijn aan het oefenen voor een rietjesbeker).